Ballast aanbrengen Fleischmann Profi-rails.

Gestart door ERVIN, 14 april 2013, 22:27:16 PM

Frank_N

Citaat van: doomslu op 20 mei 2013, 19:26:33 PM
Foto's zijn zichtbaar.
Zo van een beetje verder: OK!  ;)

Om over de rest van de scenery nog maar te zwijgen 8)

Man man... :-X
Groet van Frank

doomslu

O ja, een prachtige baan, die van Erwin!  :P
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janieburton

Een vraagje:

zijn de wisselaandrijvingen met eindafschakeling?
 

ToThePoint

Citaat van: janieburton op 23 mei 2013, 23:38:09 PM
Een vraagje:

zijn de wisselaandrijvingen met eindafschakeling?

Bij fleischmann aandrijving wel ja.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

janieburton

Is er een winkel die het gamma van de Fleischmann Profi-rails in stock heeft?

En misschien de bepaalde sporen sets van de Profi-rails.

Voor het vast leggen van de rail gebruikt men het best vijsjes og nagels?

 

Gerolf

Misschien het bouwverhaal van Erwin eens doornemen. Geen ijzerwaren, maar lijm  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

#36
Een methode die ik afgelopen woensdag zag om sporen te bevestigen is een soort dubbelzijdige tape, maar dan in moussevorm.

Dit doet mij een beetje denken op die rollen mousse met plakzijde langs beide kanten die men op de randen van een deurkozijn plaatst bij bevestiging (voor of achterdeuren, alsook ramen). Dit functioneert dan ineens als demping. Ook wel combineerbaar icm andere rails dan de gewone rails.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

Citaat van: Gerolf op 22 juni 2013, 16:25:30 PM
Misschien het bouwverhaal van Erwin eens doornemen. Geen ijzerwaren, maar lijm  ;)

Als men dan een stuk spoor moet verwijderen, bijvoorbeeld om een wissel te leggen; is het dan niet moeilijker?
 

Gerolf

Dubbelzijdige plakband kan ook, en er bestaan zwakkere lijmen dan bvb Tec7  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ERVIN

Toch even reageren hé mannen , ik gebruik nageltjes om mijn sporen mee vast te leggen , maar die verwijder ik terug als de sporen hun ballast hebben gekregen , de lijm die ik tegen de fabrieksballast doe is elastische lijm en dient om de ballast mooi tegen de fabrieksballast te laten kleven , maar hij is echt heel makkelijk terug te verwijderen.

@Janie , je hebt trouwens PM.  ;)

Pol

Ik was nog eens even het een en ander aan het nalezen en bedacht me nogmaals: zou het niet eens interessant zijn dat Erwin (of iemand anders) zijn verhaal over het ballasteren van sporen met bedding eens uiteenzet in MSM? Ondertussen denk ik wel dat er al veel op het forum te vinden is en ik denk zelfs dat ik al een beetje verder kan (en anders roep ik "hulplijn Ervin" wel in), maar niet elke modelspoorder zit op het forum hé en bovendien is het toch nog eens leuk om alle info gebundeld te zien in één kwaliteitsblad! Ik vermoed dat er nog heel wat zijn die sporen met bedding hebben van Roco, Fleischmann of Märklin en de technieken zijn dan toch zowat universeel toepasbaar of niet?

Bij deze dus nog eens een warme oproep aan de redactie en aan Erwin ...  ;)

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

ERVIN

Waarvoor dank Pol , bij geen interesse stuur ik je wel een PM met de volledige uitleg. ;)

doomslu

Den Erwin kent mijn mailadres.  ;)  ;D

Aan 't werk, man!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN


Pol

YES!   :P ;D ;D ;D ;D

(Erwin is goe bezig! En Luc ook natuurlijk!)
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...