Type 53

Gestart door Kris, 13 april 2013, 19:36:40 PM

loco

Ik heb Kris enkele fotootjes gestuurd zodat ie verder kan.
Het zou zonde zijn indien hij zijn locje niet kan afmaken.
Ik was in de buurt van het grote voorbeeld en heb dan maar een bezoek gebracht

Kris

Hallo Peter ,

"Enkele" fotootjes is wel een understatement ;), ik zal niet kunnen afkomen met het argument dat ik geen details heb
We gaan aan de slag om de achterkant van de cabine van details te voorzien , plus nog enkele andere details in de cabine

Hartelijk,dank

Kris

Kris

Hallo,
Aan de hand van de foto's van Peter , de achterkant van de cabine van wat details voorzien
Ook de vloer multiplex 0,8mm van het juist aantal latten voorzien



Kris

vyncky

Een prachtmachine Kris! Geweldig  :D

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Kris

Hallo,
Ondertussen is de loc uit de paintshop gekomen , nu nog de decals aanbrengen , vensters plaatsen , leds in de lampen steken en machinist erin








Enkele details , lamp achteraan , glas wordt pas geplaatst als het ledje geplaatst is




Kris

vyncky

Knap Kris!

Welke groene verf heb je gebruikt?

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Gerolf

Wow Kris  8)  8)  Hij komt tot leven  :)  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Freek

Prachtig, en niet alleen de loc. Die brug vind ik ook heel ferm.

eddy

Knap,prachtstuk geworden.

groeten eddy

SuSke

Knap staaltje van modelbouw Kris.

Is ze klaar tegen oktober om over Cabusart te bollen? ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

Super Kris.
Dat is echt een prachtstuk geworden.
Doe zo verder
Met vriendelijke groeten
Peter

PeterVG


Wat een juweeltje. Machtig mooi.
Alleen een krak kan zulk een project tot een goed einde brengen.
Proficiat.

Ter vergelijking een plaatje uit het verleden van het grote voorbeeld.

53 322 Gand  1966 by Laufbe, on Flickr

Waarom heeft U voor een vreemd type buffer gekozen? Als ik fotos van NMBS stoomlocs zie dan hebben ze telkens langere buffers met gaten op flank.

Chrisrail

#57
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Kris

Hallo,
De gebruikte verf

Centari 600   carroserielak

Groen   RAL 6005
Rood     RAL 3020
Zwart   RAL  7021

Het kleur groen is in werkelijkheid soms iets donkerder dan het op de foto's lijkt
Verf is zeer snel droog , voldoende verdunner toevoegen zodat het met de airbrush kan aangebracht worden , laat dunne laagdiktes toe

De buffers , ik heb inderdaad geen Belgische buffers gemaakt maar gebruikt wat ik nog liggen had en in de handel is , ik heb er nog aan gedacht ze zelf te maken maar dit is veel werk voor weinig effect ,
Ik had ze zelfs al uitgetekend
De bufferhouders zijn iets dikker , en maar 0,4mm korter dan de Belgische

Ondertussen heb ik ergens gelezen dat zeer recent PB messingbouw de verende buffers heeft laten gieten , ik heb nog alle onderdelen liggen om een bruine versie te maken , ik zal eens kijken als ik daar deze buffers op kan plaatsen

Kris





Michael

Beste Kris, met veel bewondering en ontzag dit draadje nog een keer gelezen, wat een monniken werk, proficiat met het resultaat en voor mij net zoals voor zovele anderen een brug te ver.
Ieder zijn hobby naar zijn kunnen, maar wat jij hier laat zien is toch wel Modelbouw met een hoofdletter.
Bedankt voor het delen van dit project hier op het forum en nog heel veel succes met je vervolg projecten. Als je spreekt over een unieke verzameling!!!!.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154