Idee voor Kleine baan ?

Gestart door GertM, 11 april 2013, 15:38:50 PM

GertM

Heeft iemand een idee voor een kleine baan ?

2m op 1,60m

welke thema's bestaan er zoal ?

van waar naar waar kan een trein zoal gaan? :p


OlivierV

Wil je een situatie uitbeelden (bv een havengebied, containerterminal, kopstationtetje, doorlopend station, ...).

je kan ook in jouw situatie 4 modulebakken van 160cm*50cm maken die inpasbaar zijn in een groter geheel (bv stukken die ervoor zorgen dat de trein dan rond kan).

De keuze ligt een beetje bij jou.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

GertM

Inderdaad ,

Ik wil graag een bepaalde situatie uitbeelden bvb een bedrijf of een rangeerperron of zoiets

om eventueel in een groter geheel te kunnen inbouwen.

weet enkel niet goed hoe hieraan te beginnen.

OlivierV

Dan zou ik alleszins je plaat al verbouwen tot 3-4 modules

Eventueel leg je 2 sporen van een hoofdlijn voorin je module, met een aftakking naar een rangeergebied/opstelterrein/vorming, waarvan er nog een spoor doorloopt naar  de fabriek?

Denk een beetje, zoek gelijkaardige zaken op.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Havoc

Een rangeerbaan is ook een idee, zeker als industrie en/of rangeren je aanspreekt. Kijk maar eens naar timesavers, inglenooks en andere. De site van Carl Arendt heeft zo heel wat plannetjes die als inspiratie kunnen dienen. http://www.carendt.com/
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Frank_N

#5
Citaat van: GertM op 11 april 2013, 15:38:50 PM
Heeft iemand een idee voor een kleine baan ?

2m op 1,60m

welke thema's bestaan er zoal ?

van waar naar waar kan een trein zoal gaan? :p


Kijk eens naar dit, Gert:  https://picasaweb.google.com/ModelspoorfaN/Sporenplan#5132731826815369730

Even in gedachten hierop treinen laten rijden.
Zaligmakend is het mogelijk niet, maar wel heel goed over nagedacht.
Het gedeelte linksonder (schaduwstation) word aan het oog onttrokken door een kap met erbovenop wat bebouwing.
Mijn baantje, 2 x 1m het gaat maar om het idee ;)
Groet van Frank

dani

mag ik er van uit gaan dat je H0 rijdt of gaat rijden ?
Heb je 1 niveau ter beschikking of kan je ook dalen en stijgen ?

Ik ben zelf bezig met een ontwerp van een "uitbreiding" op mijn baan van 1m50 bij 2m, en mijn idee is het volgende :

- een niveau -1   (20 cm onder hoofdbaan)  : schaduwstation met 7 doorgaande sporen, een keerlus en 3 kop-/rangeerspoortjes
- niveau 0  (hoofdbaan) met daarop een dorp   (met evt ook een trambaantje en Faller Car System)
- niveau  +1   (10 cm hoger)  een  keerspoor met aansluitend een rangeerheuvel (vandaar de 10 cm)

Het schaduwstation heb ik al uitgetekend, de rest nog niet.   Als je wil kan ik 't plan wel delen.

Dani
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.