Complete starter

Gestart door GertM, 01 april 2013, 13:08:43 PM

GertM

Ik heb zelf van studies elektriciteit/electronica genoten ,

langs de ene kant lijkt het me wel een uitdaging om analoog te beginnen ,

al heeft de digitale kant weer fijne toevoegingen , licht en geluid/stoom in de treinen...

heeft iemand een idee van welk merk goed is voor prijs kwaliteit voor een starterset en om later nog te kunnen uitbreiden , heb al veel gelezen dat het belangrijk is van de juiste sporen te kiezen.

Alvast bedankt voor al jullie reacties .

doomslu

Dit om te beginnen eens doorlezen...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

jesse

je moet eerst weten welke schaal je wilt doen

GertM

zelf had ik gedacht aan schaal h0 ,

aangezien hier blijkbaar veel meer te vinden is dan in schaal n ,...

jesse

hey

je moet eens kijken op tweedehands sites zo als eBay en eBay Duitsland en kapaza enzovoort.
soms kan je er iets goed vinden voor een lagere prijs dan in het nieuw.
en het merk dat moet je zelf een beetje kiezen ik werk met marklin en ben heel tevreden van.
en ik werk met c rails

GertM

En is c rail wisselspanning en digitaal?

op conrad.be heb ik startsets zien staan maar weet niet wat prijs/kwaliteit goed is.

Metpetergaathetbeter

#21
Wat een ander idee is de plaatselijke treinclub eens gaan bezoeken,die aan 't verhuizen waren, of nog moeten en daar eens je licht gaan opsteken om te zien wat je eigenlijk wil, mits interesse kan je je daarna daar lid worden, maar de eerste keren dat je gaat zullen zoals bij de meeste clubs vrijblijvend zijn !  Anderzijds als je lid van een club wordt kan je even wachten met een baan te bouwen, verder als je reeds een aantal treinen hebt kunnen die daar op de clubbaan rijden ! En bovendien zijn er altijd in een club mensen die wel belangenloos een handje willen toesteken  !

Groeten Peter ;)

jesse

hey gert

onze club geeft deze weel opendeurdag het is in aalst.
het is zeker de moeite om eens te komen.
daar kan je ook nog vragen stellen aan mensen.
hier is de link  http://www.ovmv.be/index.php/opendeur-2013
ik zal er zeker zijn
meschien tot dan

daag jesse

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

GertM

Weet iemand soms winkels en clubs in de omgeving van mechelen ?


Metpetergaathetbeter

http://www.de-pijl.be/ alvast hier kun je kontakt opnemen en er zijn dacht ik ook wel mensen van de pijl aktief, misschien eens kijken wie de opendeurdagen van de pijl hier post ; dat zal ook wel een lid zijn, ,nietwaar ?

Winkels daar kan ik je niet meehelpen :(

Groeten Peter ;)



Metpetergaathetbeter

kurt10002  plaatst hier de berichten voor de Pijl, misschien moet je hem eens een mailtje sturen, ik zag dat hij nog vandaag aktief was !

Groeten Peter ;)

GertM

Weet iemand winkels zijn die deze producten verdelen ?

Steam.N

Mocht er in het Mechelse een winkel zijn, zou ik wel erg geïnteresseerd zijn.
Voor zover ik weet, is er echter geen ...
Ligt in Antwerpen de dichtsbijzijnde ???
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

op de web site MSM staan er een aantal = adverteerders maar er zijn er nog, op internet modeltreinwinkels intikken

Groeten Peter ;)