Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Agressiviteit

Gestart door Eres, 01 april 2013, 11:56:17 AM

Havoc

Denken jullie echt dat de politie daar tijd voor heeft? Die zie je enkel bij voetbal- en wielerwedstrijden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

marc goovaerts

Denk je dat het hun minder tijd kost om het crapuul achteraf op basis van camerabeelden te moeten gaan zoeken ?

Eres

Er is toch ook iets van een Spoorpolitie? Laat die ook eens wat gaan doen en niet alles aan de andere dienst overlaten.
Heel goed idee van Marc met de camera beelden ben je weken bezig en of je ze dan nog kan vinden is een vraagteken

Direct dat tuig oppakken en even flink laten weten wie nu de baas hier is in Belgie. als ze heimwee hebben graag retour pokkeland

Wim

Pol

Jammer dat de discussie hier enkel over "nieuwe Belgen" gaat. Ik ken heel wat "oude Belgen" die het allesbehalve beter doen!
Het probleem ligt in de gehele maatschappij: regels hoeven niet meer nageleefd te worden want er is 1) geen sociale controle meer, 2) de pakkans is klein en 3) als er al een sanctie volgt dan is die vaak niet echt in verhouding. En dat geldt zowel op juridisch vlak als op onderwijsvlak. Als ik op school een leerling een strafstudie geef is er een grote kans dat deze wordt kwijtgescholden op vraag van ouders: zou het dan niet kunnen dat deze zelfde leerlingen buiten de school eveneens over de schreef gaan en denken dat ze dat allemaal ongestraft kunnen? Oh ja ... dat kan ... Wat hebben we dan geleerd? Respect hebben is voor niets nodig!

En ... nee... bij ons op school zit het niet vol met zogenaamde "nieuwe Belgen" en neen ... het is niet alleen op onze school zo! Kijk maar eens kritisch naar je eigen kinderen en kleinkinderen ...

Ik ben er echter van overtuigd dat het met het merendeel van de jeugd WEL goed gaat (zowel met de "nieuwe" als de "oude") en vind het dan ook jammer dat vaak de gehele groep wordt geviseerd (Kijk maar naar een groot aantal van de GAS-boetes die er gewoon op gericht zijn om jongeren te pesten!) en dat geldt zowel voor jongeren als voor allochtonen!

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

marc goovaerts

Nee Pol, de discussie gaat hier niet enkel over allochtonen. Sorry als je die indruk kreeg.
Dit soort misdadigers moeten zo snel mogelijk gepakt en effectief gestraft worden. Om het even van welke nationaliteit, kleur, geloof, leeftijd of geslacht ze ook mogen zijn.

prulleman

het gaat niet om kleur, ras of leeftijd. je hebt crapuul in alle geuren en kleuren. en dat is nu ons probleem, het crapuul komt er altijd mee weg. de politie (zowelk SPC als de lokale) van Brussel werkt heel goed en efficiënt, maar eenmaal voor de magistraat is het einde verhaal, of er word niet vervolgt, of er word niet veroordeeld, of de straf word niet uitgevoerd, daar komt het op neer!
werkstraffen: graffitti afschrobben en sluikstort opruimen, elke dag na werktijd en tijdens de vakantie!!
als we dit alleen effectief zouden toepassen zou de "kwajongens" rap hun lesje geleerd hebben, maar met de huidige straffeloosheid gaat het van kwaad naar erger

janieburton

Het probleem in Belgie is dat men te laks is en dat zoals prulleman het zegt als ze voor de magistraat komen het verhaal ten einde is.

Citaat van Eres: Een wet aannemen dat je hun paspoort kan afnemen, hierdoor verlies je de nationaliteit, raak je alle aanspraken kwijt en dan retour naar waar je ouders vandaan kwamen.

Ik dacht dat die wet bestaat in Belgie, dat men de Belgische nationaliteit kan worden afgenomen maar enkel en alleen als je bent genaturaliseerd tot Belg(ik dacht dat men dat ooit heeft gedaan  met een Rus die tot Belg was genaturaliseerd) en niet als men de nationaliteit hebt verkregen door geboorte.

 

Pol

Bovendien zijn het enkel de "bruine" mannen die ons vaak het meeste opvallen gezien we zelf "wittekes" zijn. Neem echter van mij aan dat ik heel wat gevallen ken van échte Belgische jongeren die eveneens lak hebben aan regels en autoriteit en die tot gelijkaardige zaken in staat zijn (en het helaas ook doen!). Die kan je NIET terugsturen naar eigen land hé!

Over de discussie betreffende allochtonen: ik rijdt zelf regelmatig met het openbaar vervoer en het valt mij op dat veel allochtonen, zowel jongeren als ouderen, vaak meer respect tonen t.o.v. ouderen of mensen met kinderwagens dan onze inlanders. Misschien moeten we gewoon een algemene selectie maken? Wie zich voorbeeldig gedraagt mag blijven, de rest sturen we naar Siberië. Ik ken wel een aantal Belgen die je mee mag sturen!

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

janieburton

Citaat van: Pol op 03 april 2013, 08:50:58 AM
Bovendien zijn het enkel de "bruine" mannen die ons vaak het meeste opvallen gezien we zelf "wittekes" zijn. Neem echter van mij aan dat ik heel wat gevallen ken van échte Belgische jongeren die eveneens lak hebben aan regels en autoriteit en die tot gelijkaardige zaken in staat zijn (en het helaas ook doen!). Die kan je NIET terugsturen naar eigen land hé!


@Pol,

Het gaat niet over "wittekes of anders uitziende mensen" maar over nationaliteit en doordat ze hier zijn geboren hebben ze de Belgische nationaliteit en zoals je zelf zegt "Die kan je niet terugsturen" want het zijn allemaal Belgische jongeren.

Men zou eventueel kunnen overwegen om ze  hun burgerrechten te ontnemen maar dat is volgens mij ook geen oplossing want volgens mijn bescheiden mening is dit een lachertje als men ziet wat men enkel maar "verliest":

-openbare ambten, bedieningen of betrekkingen te vervullen;
-verkozen te worden;
-enig ereteken te dragen of enige adellijke titel te voeren;
-gezworene of deskundige te zijn, als instrumentair of attesterend getuige bij akten op te treden; in rechte te getuigen, anders dan om enkel inlichtingen te geven;
-geroepen te worden tot het ambt van voogd, toeziend voogd of curator, behalve over hun eigen kinderen, of om het ambt van gerechtelijk raadsman of voorlopig bewindvoerder uit te oefenen
-wapens te dragen, deel uit te maken van de burgerwacht of te dienen bij het leger.

De lijst is misschien niet volledig maar in de bovenstaande lijst van de zaken dat men "verliest" zie ik geen enkele dat ik echt als een straf kan beschouwen.


 

Metpetergaathetbeter

als men je naar Turkije of Marokko stuurt is dat een wereld van verschil, trouwens hetzelfde met Oost-Europeanen, is toch een stok achter de deur, voor jou misschien niet maar wel voor hen ! zoals eerder geschreven zijn ze Belg of die andere nationaliteit als het hun best uitkomt en kunnen ze ons opeens niet verstaan als het hen beter uitkomt, trouwens als vader(die in veel gevallen geen Belg is )iets uitspookt onmiddelijk richting thuisland met de rest van de familie !
nu lachen ze met ons  en de politie  worden toch niet gestraft en lopen een uur later toch weer langs straat(en in veel gevallen dien je als slachtoffer nog op te letten dat ze met de rest van de familie zich niet komen revancheren), politie doet op den duur ook geen moeite meer, zijn  lang bezig administratief om ze toch te laten lopen en als het hun nog uitkomt politie nogaan te klagen wegens racisme, gasten van hier zien dat onze iets donkerde gepigmenteerde landgenoten toch alles mogen en waarom wij dan niet , Visieuze cirkel maar op deze manier zou hij toch doorbroken zijn !
ik ben geen Vlaams blokker, maar op deze wijze zou er toch een oplossing zijn, trouwens als ze zich gedragen hoeven ze helemaal niet bang te zijn, moet toch zijn dat ze er ook niet van overtuigd zijn dat ze dat kunnen gedragen( als ze bang zijn voor eventuele gevolgen !)

Groeten Peter ;)

janieburton

Peter je hebt gelijk voor 300% maar het gaat niet omdat men die nationaliteit niet kan afnemen en men kan ook zomaar niemand "deporteren". Er zijn regels vastgelegt door de VN en Conventies door landen ondertekend(oa Belgie).

Punt 2 in artikel 15 van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens zegt het volgende: 2.Aan niemand mag willekeurig zijn nationaliteit worden ontnomen

http://www.ohchr.org/en/udhr/pages/Language.aspx?LangID=dut



Misschien kan men hiermee beginnen, het is een druppel op een hete plaat:
Terug de perrons ontoegankelijk maken voor niet bezitters van reisbiljetten en indien je toch op het perron je familie wilt uitwuiven een peronkaartje. Dit zou helpen het probleem in te perken met zwartrijders.
En deze stationskaartjesknippers hoeven aan de NMBS geen € te kosten, men kan alle maar dan ook alle werklozen 1 of 2 dagen dit verplicht laten doen.(ja ik weet het dit is een utopie)
 

Metpetergaathetbeter

misschien moet er internationaal eens iets aan veranderd worden want er werd geen rekening gehouden met mensen die het niet zo nauw nemen, trouwens nergens met degenen die zich aan geen wetten houden (en al dan niet van kleine misdaden tot misdaden begaan die oplopen tot misdaden tegen de mensheid )

Zoals steeds blijven slachtoffers vaak(en overal) in de kou staan en daarentegen degenen die misdaden plegen worden langs alle kanten beschermd en gesteund, maar opgelet je mag niet rasistisch zijn ! Voor slachtoffers is er geen geld maar die anderen mogen handenvol geld kosten, trouwens doodstraf ben er tegen maar in vele gevallen zou dat een terechte oplossing zijn !

Groeten Peter ;)

Pol

Citaat van: janieburton op 03 april 2013, 15:10:02 PM
En deze stationskaartjesknippers hoeven aan de NMBS geen € te kosten, men kan alle maar dan ook alle werklozen 1 of 2 dagen dit verplicht laten doen.(ja ik weet het dit is een utopie)

Toch is het zo gek niet: als werkloze krijg je toch al snel een uitkering die zoveel bedraagt als een halftijds loon. Waarom zou men die mensen dan ook niet halftijds laten werken voor dat loon. Misschien kan men op die manier mensen aan het werk houden: het zou beter zijn voor de maatschappij en het zou beter zijn voor de werkloze die op die manier onder de mensen blijft en zich niet gaat vervelen waardoor hij van armoe in't zwart moet gaan werken!

Maar ... ik blijf ermee zitten dat in deze discussie vooral buitenlanders lijken geviseerd te worden. Helaas komt mijn boodschap blijkbaar niet over ...  :(

Dat het vooral buitenlanders zouden zijn die misdrijven plegen lijkt me nogal straf. Wat te doen met mensen als Kim De Gelder, Marc Dutroux en vele andere Belgen? Hopelijk denkt men in het buitenland niet dat alle Belgen hetzelfde zijn ...  >:(
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Metpetergaathetbeter

misschien moet er naast de rechten van de mens eens  een verklaring komen VERPLICHTINGEN VAN DE MENS !

groeten Peter ;)

Pol

In  principe mag men de rechten van de medemens niet schenden en houdt dit dus onrechtstreeks een aantal verplichtingen in!  ;)
Als iedereen elkaars rechten zou respecteren, zouden ieders rechten dus ook gerespecteerd worden en zou je dus geen diefstal, moord, agressiviteit, e.d. hebben.

Het begint allemaal bij jezelf en bij opvoeding. Jezelf kan je veranderen. De opvoeding van je kinderen heb je voor een groot deel zelf in de hand. Maar ook dan kan het nog mislopen en moet men ouders niet meteen met de vinger wijzen; als leerkracht ken ik heel wat ouders die heel goed hun best doen, maar wiens kinderen heel grondig fout lopen!

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...