Uw nieuwe niet trein-gerelateerde aanwinsten

Gestart door OlivierV, 31 maart 2013, 22:34:57 PM

dani

Klaas, ik heb nog allerlei media hoor...

Als ik nu heden ten dage muziek koop, dan is het nog steeds op CD  (meestal)  die wordt dan "geript" naar MP3
Ik heb en gebruik nog een aantal (5) "ouderwetse" cassette decks
Ik heb nog 2  MiniDisc recorders en een portable player
Ik heb nog een 5 tal "platendraaiers" waarnavn 1 met MP3 USBuitgang
Ik heb nog  n'tig CD / MP3  players
Ik heb nog een Siera  bandrecorder  MET  een grote doos vol  reel-to-reel spoelen
Ik heb zelfs nog ergens een 8-track  player/recorder
Wat nog ontbreekt in de collectie is een   DCC  apparaat  (digital compact cassette)

Deze bandrecorder is eerder gekocht omdat hij toch wel beter presteert dan mijn oude  Siera, en om de verzameling wat aan te dikken.


Ik ben een verzamelaar, ja ...  en een  "nostalgicus"  (nieuw woord ?)
Van jongs af aan was ik muziek freak en DJ op feestjes en de radio ...  dat zit er nog steeds in.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

D_Loc

Ik mis naast de DCC ook nog een DAT-recorder (Digital Audio Tape) in de lijst  ;D

Vroeger toen we nog met de muziek/herrie (doorhalen wat je niet van toepassing vindt 8)) bezig waren hadden we ook een portable DCC-recorder en de kwaliteit was subliem (vergelijkbaar met DAT, die we ook hadden), de bijgeleverde oortelefoontjes waren ook geweldig. Enige nadeel was dat het nog steeds een bandje was, dus naar het volgende nummer skippen ging traag. Verder hadden we ook de eerste MiniDisc (MZ-1), helaas is die door een val overleden. Ik heb later (in 1996) een nieuwe gekocht (MZ-R30) die gebruik ik overigens ook nog steeds, wel enkele jaren terug een nieuwe accu voor moeten kopen. Eigenlijk had je destijds een MiniDisc moeten hebben met de kwaliteit van DAT/DCC.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Peter

#677
Ook een oude  bandopnemer en radio. Beidde funktioneren (na herstelling door een liefhebber) nog steeds

DSCN2597-2 by Peter Verlooy, on Flickr

en een erfstuk van mijn wijlen schoonvader, een nog steeds werkende (mechanisch) platendraaier voor 78 RPM platen. Heerlijk die oude klank

DSCN2591 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

OlivierV

#678

Strats

De rechter is nieuw, enfin, dateert uit 1990. Squier stratocaster made in Korea, gemaakt in de fabriek van Samick. Voor een goedkope gitaar is dat een vrij degelijk ding... Werd aangekocht om aan te passen ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Paulogic

Ohla, Olivier,

Speel jij Gitaar??? Cool man. Ben je beetje goed? Want als ik terug tijd vind om een synth aan te kopen kunnen we misschien eens jammen.. hahaaaaa
mvg,
Paul(ogic)

dani

Citaat van: Paulogic op 25 mei 2018, 08:57:51 AM
als ik terug tijd vind om een synth aan te kopen

Ik doe dat anders...   Keyboard is nooit verkocht geweest, het staat netjes ingepakt te wachten tot ik ooit terug tijd heb.
Net als mijn klassieke, elektrische  en bas gitaren en mijn klarinet.    :) :) :)
De  e-Drum heb ik 2 jaar geleden wel verkocht omdat die  echt in de weg stond.


We kunnen een MSM-Band starten :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Michiel

Ik heb een paar weken geleden een Midi-klavier gekocht. Ik ben geen muzikant, heb geen talent, kan niet spelen, maar er broeit iets in m'n hoofd... Benieuwd wat het wordt.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dani

daar kan je ook andere dingen mee doen , Michiel....   :)

Als je wat handig bent met Arduino of  PIC, kan je een Midi signaal van zo een klavier omzetten naar instructies voor bvb een DMX  licht centrale, of zelfs vertalen naar DCC commando's  :) : :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Dirky

Citaat van: dani op 25 mei 2018, 09:01:55 AM
Citaat van: Paulogic op 25 mei 2018, 08:57:51 AM
als ik terug tijd vind om een synth aan te kopen

Ik doe dat anders...   Keyboard is nooit verkocht geweest, het staat netjes ingepakt te wachten tot ik ooit terug tijd heb.
Net als mijn klassieke, elektrische  en bas gitaren en mijn klarinet.    :) :) :)
De  e-Drum heb ik 2 jaar geleden wel verkocht omdat die  echt in de weg stond.


We kunnen een MSM-Band starten :)

Alle synthesizers jaren geleden verkocht en daar heb ik nu wel spijt van. Enkel een Roland stage piano staat hier nog te staan.
Wel nog kilo's electronica componenten liggen om oude analoge synth modules te maken. Als ik er nu sporadisch nog tegenkom koop ik die meestal wel. Dus als ik lang genoeg mag leven... komt er een modular analoge synth tegen de muur  :) - eerder dan een spoorbaan!


OlivierV

Citaat van: Paulogic op 25 mei 2018, 08:57:51 AM
Ohla, Olivier,

Speel jij Gitaar??? Cool man. Ben je beetje goed? Want als ik terug tijd vind om een synth aan te kopen kunnen we misschien eens jammen.. hahaaaaa
Je kent dat wel, je bent 15, koopt dat, leert er jezelf op spelen en doet dat enkele jaren. Vervolgens staat dat daar enkele jaren en dan toch schiet het weer eens in je vijs om er wat mee te gaan doen. Setje nieuwe snaren en je bent weer vertrokken.
4/5 van de liedjes die ik mezelf leerde spelen weet ik toch niet meer. Maar de akkoorden die je jezelf aanleerde vergeet je dan gelukkig niet. :)

Nu speel ik vooral wat in me op komt. Als het maar lekker ronkt zeg maar. Zeggen dat ik een goede gitarist ben is wel wat veel gezegd, maar ik amuseer me wel.

Binnen dit en x tijd nog een akoustische met cutaway erbij en dan kan het wel even. Je kan er toch maar op eentje tegelijkertijd spelen.
Al is een akoustische wel handig, je trekt het veld in en tokkelen maar.





Tjalala...

Citaat van: dani op 25 mei 2018, 09:01:55 AM

We kunnen een MSM-Band starten :)


;D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

PeterC

#686
Toch even inpikken op dit onderwerp.
Enkele jaren geleden mijn Gibson Les Paul Custom van de hand gedaan.  Een heel fijne gitaar om te bespelen maar wegens tijdsgebrek heb ik ze toch verkocht (Dedju!).
Als investering heb ik er wel enkele loc's op verdiend  8) 8) 8)

Mijn zwarte Ibanez Artist heb ik nu zo'n kleine 40 jaar (destijds gekocht voor de nu zijnde 420 €).  Heel (HEEL) af en toe tokkel ik er nog eens even op maar die gaat hier pas buiten na mij...

Van die Gibson heb ik wel spijt dat ik die van de hand heb gedaan.  Zet die op een Marschall tower en gans de gemeente kan meegenieten  :D :D :D

[Edit]@ Ollivier: als je een Ibanez of Gibson kent, weet je waarom ik niet zo zot ben van een Stratocaster  ;)
Groetjes, Peter


Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 25 mei 2018, 21:04:27 PM


Aan de bezetting van de stoelen te zien kon het publiek het blijkbaar niet meer aan,
MSM-band? nee SM-band! ;D ;D

;)




Paulogic

Hij was het volgend liedje aan het proberen :

I gave my love a cherry,
That had no stone,
I gave my love a chicken,
That had no bone,
...

(ref : National Lampoons Animal House, Gitaar-scene op de trap. John Belushi gaat uit den bol)
https://www.youtube.com/watch?v=8V_hCqO6UQs
mvg,
Paul(ogic)

OlivierV

Citaat van: PeterC op 25 mei 2018, 21:27:03 PM

[Edit]@ Ollivier: als je een Ibanez of Gibson kent, weet je waarom ik niet zo zot ben van een Stratocaster  ;)
Een Les Paul is natuurlijk een klassieker. Heb nog nooit op eentje gespeeld. Zijn zeker knappe instrumenten maar spreken mij iets minder aan.

Bedoeling van deze goedkope Strat is om te verbouwen, dus andere slagplaat, andere elektronica erop en dan zal het al iets helemaal anders zijn en sowieso eerst al eens de output en nut vervangen, want dat zijn op dit moment de grootste stukken brol die erop zitten.

Ik weet niet wat voor versterker je hebt maar hier staat een kleine Marshall MG30DFX met 4 effecten op ingebouwd, altijd tof om uw klank wat te verdraaien.
Al zou ik toch graag iets anders erbij hebben. Je koopt voor de prijs van een goede versterker wel makkelijk een loc of 2, al dan niet met sound, idem voor effectpedalen, dat is ook telkens de prijs van een goedkope loc.  :-X
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan