Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Uw nieuwe niet trein-gerelateerde aanwinsten

Gestart door OlivierV, 31 maart 2013, 22:34:57 PM

Stieven76

#660
Nice. Zal leuk zijn. Gaan en staan waar je wil, zonder druk  ;D


Ik heb mezelf onlangs een skydivevakantie in Frankrijk cadeau gedaan. 16/06 ben ik weg en als ik een weekje later terug ben zou ik in het bezit moeten zijn van het AFF (accelerated freefall) level 7 brevet   ;)
Is een jeugddroom die ik eindelijk maar eens uitvoer, er zijn altijd excuses geweest om het niet te doen of uit te stellen maar het is goed geweest, we gaan het gewoon doen.  :o 8)
http://airboss.nl/nl/

dani

zo moet het zijn, Stieven.... gewoon DOEN !!!  Just DO It !

Ik heb me dit jaar op mijn 50ste verjaardag voorgenomen dat ik ga LEVEN en niet geleefd worden...
In de mate van het mogelijke ga ik genieten van de dagen, doen waar ik zin in heb en alles aan mijn tempo.
(behalve werken, om alles te kunnen bekostigen).

Geld sparen brengt niks meer op,  onder je matras leggen helpt niet, dus  liever investeren in iets waar ik kan van genieten dan bij de bank laten liggen en er elke maar moeten voor betalen...



"Liever snel naar de hel dan traag naar de hemel..."   is  sinds kort één van mijn lievelings songs.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

SuSke

Citaat van: dani op 08 mei 2017, 11:41:27 AM
...Ik heb me dit jaar op mijn 50ste verjaardag voorgenomen dat ik ga LEVEN en niet geleefd worden...
...
"Liever snel naar de hel dan traag naar de hemel..."   is  sinds kort één van mijn lievelings songs.

Zo heb ik het ook graag, zeker na wat me de laatste jaren te beurt is gevallen. We leven tenslotte maar 1 keer (hier op deze aardkloot dan toch)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Citaat van: dani op 08 mei 2017, 11:41:27 AM
... "Liever snel naar de hel dan traag naar de hemel..."   ...

Ah, een verwante ziel  :D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

ze hebben er zelf een liedje van gemaakt :" Highway to hell!" ;D ;)

Kautenbach

Neil Young; It' s better to burn out than to fade away

OlivierV

Niet de gitaar, die bezit ik al van mijn 15-16 en ze dateert zelf van 1996 maar wel de witte slagplaat eindelijk ingeruild voor iets minder standaard. Beetje schuimen op tweedehands bracht mij bij deze tortoise-kleurige, wat naar mijn mening prima bij de kleur "sunburst" past. Kon deze slagplaat voor de helft van de normale nieuwprijs (van het originele Fender onderdeel) aanschaffen.

De riem is ook nieuw, maar bezit ik reeds een tijdje, de vorige was al lang kapot en moest meer kijken of het instrument niet op de grond zou donderen dan wat anders.  ::)


Fender Stratocaster MIM 1996

Zo ik ben weer blij.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

apenkop

Modelbouwen doe je met vallen en opstaan daarom ik ga door tot ik sta en opval

Havoc

Citaat van: dani op 08 mei 2017, 11:41:27 AM
"Liever snel naar de hel dan traag naar de hemel..."   is  sinds kort één van mijn lievelings songs.

Ik ben dat hier al beu sinds ik 20 ben.... Nog altijd niet aangekomen (behalve in gewicht).

Too old to rock&roll, too young to die...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

deze week was pakjes week....  even een "vroege verjaardag" :)

Er was al één en ander geleverd voor de muziekstudio (ja, die oude passie leeft nog).

Vandaag de kroon op het werk :  de  MPX16  van Akai Professional.  Een  16 Pad   Sampler  / beatbox met effecten en Midi.
Ook handig voor bij de discobar (je kan je eigen samples laden via een  SD card)



Nu nog een paar samples in zetten van "Happy Birthday" en klaar :)    Mijn eigen feestje bouwen.
HOE ZIELIG,  maar het is heus niet zoals het over komt :) :) :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

en om in de muziek wereld te blijven...  Kadootje van mij, voor mij...  late verjaardaggeschenk.

Ik was al even op zoek naar een degelijke USB / iPod / Android    media player radio voor in de Cabrio Kever...
Deze is het dan geworden...  Met nog eens 5 €  korting van Conrad  voor mijn verjaardag.


bron : http://kasc.kenwood.eu/files/image/3130/8/1020x700-5/17_KMM-203.png

Geen CD lezer meer, want tegenwoordig knal je 32 GB MP3's op een USB stick  ipv  700MB op een CD'tje.
En hij heeft zowel voor Android als voor Apple  toestellen de USB interface

Die goedkope "van-bij-de-wokchinees"   USB radio mag er uit en we kunnen weer knallen.   Niet dat die andere zo slecht is, maar hij mist dat beetje "punch"  wat ik bij Kenwood wel uit ervaring ken.
Dus misschien binnenkort voor een "prikje" op  2dehands ...

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

#671
muziek, muziek, muziek, het blijft een passie ...

Nieuwe technologie, oude techniek...   

Vandaag ontvangen deze "vintage"  AKAI 400DS - MKII  in   "limited edition black".    (nu ja, limited is relatief  en  vintage ook )

Hij is helemaal  gereviseerd en in orde gezet.   Riem van de teller vervangen,  koppen gereinigd en gedemagnatiseerd,  capstans opgekuist, condensatoren vervangen .......






Zo maken ze ze niet meer ....  Deze is van ergens begin 80'er jaren.   Al is dit dan maar een "instapmodel", toch ben ik er blij mee .

Ooit hoop ik een GX-630   of een  GX-770   te kunnen bemachtigen, of een RevoX  toestel.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Johnnytrein

Zo eentje heb ik ook gehad, ik heb nu nog sony TC366 veel beterder hoor.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

dani

mij is het niet om  "de beste" te doen Johnny, enkel om de nostalgie van zo een toestel in huis te hebben dat nog prima werkt.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Klaas Zondervan

Dani, je hebt de CD's al afgeserveerd, maar heb je dan nog wel banden om op zo'n ouderwetse wikkelmachine af te spelen? ;D