Auteur Topic: Uw nieuwe niet trein-gerelateerde aanwinsten  (gelezen 87883 keer)

Offline dani

• Forumlid
  • Game over. Insert coin.
  • Voornaam: Dani
Re: Uw nieuwe niet trein-gerelateerde aanwinsten
« Reactie #705 Gepost op: 31 mei 2018, 11:04:17 am »
we zullen het binnenkort wel snel te weten komen.
Eind volgende week ga ik de auto halen en dan gaat ze er mee rijden.   Dan zal ik het rap horen   :)
QUICK...  Switch off that fan, before something brown hits it !

Offline Lange Trein

• Forumlid
  • In het kleine vind je het grootse!
  • Voornaam: Denis
« Reactie #706 Gepost op: 31 mei 2018, 11:43:40 am »
Ik vrees, helaas, dat het verschil niet enkel in de 'kleinere' dingen zit zoals tapijt en binnenafwerking. Er zullen waarschijnlijk minder airbags aanwezig zijn, de side impackt bescherming kan ook minder zijn, ... . Kortom, alhoewel deze wagens slagen voor de Europese norm testen, zullen ze minder bescherming bieden in geval van zware ongevallen. Let wel; ik beweer niet dat ze onveilig zijn, alleen minder veilig.

Zoals reeds geschreven: het verschil moet ergens zitten.

Met vriendelijke groeten,

Denis

Offline Floris

• Forumlid
  • Voornaam: Floris
« Reactie #707 Gepost op: 31 mei 2018, 12:05:39 pm »
tja, koop je voor hetzelfde bedrag een tweedehands luxer ding dan loop je weer een paar jaar achter de normen aan en win je ook niet echt wat...

Offline Metpetergaathetbeter

• Forumlid
  • Voornaam: Peter
« Reactie #708 Gepost op: 31 mei 2018, 15:51:40 pm »
en wie weet valt het echt nog heel goed mee,alvast dat hopen en wensen wij dani en zijn dochter toch toe ;)
www.amsac.be
 MSM ab.nr  3002 (maart)
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook? (lidnr.2954)1417

Offline Geert

• Forumlid
    • Homepage
  • Voornaam: Geert
« Reactie #709 Gepost op: 31 mei 2018, 17:10:54 pm »
en wie weet valt het echt nog heel goed mee,alvast dat hopen en wensen wij dani en zijn dochter toch toe ;)

+1. (eindelijk iets positiefs...)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet In/Output

Offline stoomlokje

• Forumlid
  • Voornaam: saskia
« Reactie #710 Gepost op: 06 juni 2018, 16:08:19 pm »
Dani , ik heb 36 jaar met Toyota gereden , en er altijd zeer tevreden van geweest, nu ook echter weg moeten doen wegens niet toegelaten in sommige steden.( te oud ).
Heb sinds maart ook een DACIA ( behoor nu eenmaal ook niet tot de rijkeren ) en moet zeggen , tot nu toe zeer tevreden.( al 2000 km op de teller ) , ken ook verschillende mensen die er al jaren een hebben en ook zeggen dat ze geen andermerk meer willen.
Dat van die mindere airbags en dergelijke is pure verzinsels hoor , je zal zien dat die wagen wel zijn prijs waard is.
Het enige is , je hebt geen lederen zetels met gouden biesjes en dergeliike.
succses ermee.

Offline philippe_007

• Forumlid
  • Märklin Digitaal - K-spoor - NMBS (Stoom - Diesel)
    • MSC Het Spoor
  • Voornaam: Philippe
« Reactie #711 Gepost op: 06 juni 2018, 19:04:41 pm »
Ik vrees, helaas, dat het verschil niet enkel in de 'kleinere' dingen zit zoals tapijt en binnenafwerking. Er zullen waarschijnlijk minder airbags aanwezig zijn, de side impackt bescherming kan ook minder zijn, ... . Kortom, alhoewel deze wagens slagen voor de Europese norm testen, zullen ze minder bescherming bieden in geval van zware ongevallen. Let wel; ik beweer niet dat ze onveilig zijn, alleen minder veilig.

Zoals reeds geschreven: het verschil moet ergens zitten.

Met vriendelijke groeten,

Denis

het verschil zit zich vooral dat ze veel minder reclame maken en dus minder kosten hebben.
Proven technologie gebruiken van hun moederonderneming, dus de motoren en andere dingen die er in zitten zijn zeker niet minderwaardig, maar hebben gewoon niet de laatste hightech spullen er op. Ze lopen dus zogezegd enkele jaren achter, maar all kinderziekten zijn er uit.
Ze doen zelf vele minder aan onderzoek en de kost is dus lager.
Je kan minder toeters en bellen kopen, dus makkelijker te produceren en minder logistic werk.
En niet te vergeten, de winstmarge zal een stuk kleiner (alhoewel dat ik daar niet zeker van ben).

Maar de wagens zijn zeker niet minder kwa veiligheid... zeker niet als je gaat vergelijken met een auto van 4 of 5 jaar oud.

En moedermaatschappij kan nu ook een stuk van de taart inpikken in het zogenaamde low budget segmenten... Wat een naam, pfff vind ik volledig fout. Een auto is om te gebruiken en moet praktisch zijn....

Zeker geen miskoop dus.

Offline dani

• Forumlid
  • Game over. Insert coin.
  • Voornaam: Dani
« Reactie #712 Gepost op: 06 juni 2018, 19:06:21 pm »
Dankuwel... morgen ga ik hem ophalen bij de dealer (papieren eindelijk geleverd door bppst) en dan overhandigen aan fe jongedame...  benieuwd :)

Ik hen enkele jaren gekeden in Ierland met een Duster gereden enkele weken en dat viel super mee, vandaar dat ik aan Dacia dacht
QUICK...  Switch off that fan, before something brown hits it !

Offline philippe_007

• Forumlid
  • Märklin Digitaal - K-spoor - NMBS (Stoom - Diesel)
    • MSC Het Spoor
  • Voornaam: Philippe
« Reactie #713 Gepost op: 06 juni 2018, 19:10:32 pm »
waarom meer (veel meer) betalen als het uw ding is....

veel succes er mee (ale uw dochter :-) )