Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

uit ons eigenste landje

Gestart door argilla, 30 maart 2013, 19:05:00 PM

argilla

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

PietB

Ja en dan vooral de dieseltechniek die er in is gebouwd
http://www.youtube.com/watch?v=ynU6W9XtqBw
Heerlijk toch dat rustige lopen van die langeslag eenpitter.
Ik mag dat wel hoor die nostalgie.
grt Piet.

argilla

Gerolf is een fan van deze lijntjes en tractievoertuigen. Heeft ooit foto's gepost van zijn vaardigheden hieromtrent.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

Ik denk dat je iemand anders voor hebt, Marc
Niet dat ik geen fan ben van zulke dingetjes, ik vind ze schitterend  8)
maar ik kan me echt niet herinneren dat ik er ooit al iets mee gedaan heb, laat staan foto's getoond  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterC

In dit topic staat een fotolink en uitleg van Patrick.
Groetjes, Peter


argilla

Citaat van: Gerolf op 31 maart 2013, 10:39:11 AM
Ik denk dat je iemand anders voor hebt, Marc
Niet dat ik geen fan ben van zulke dingetjes, ik vind ze schitterend  8)
maar ik kan me echt niet herinneren dat ik er ooit al iets mee gedaan heb, laat staan foto's getoond  ;)


oeps....een blunder met persoonsverwisseling tot gevolg. :(
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Havoc

Rustig lopen? Een eencilinder semi-diesel?? Het verbaast me iederre keer als ik dat zie rijden dat die loc niet spontaan uit de rails springt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PietB

Citaat van: Havoc op 31 maart 2013, 12:33:06 PM
Rustig lopen? Een eencilinder semi-diesel?? Het verbaast me iederre keer als ik dat zie rijden dat die loc niet spontaan uit de rails springt.
Ja maar ik vind dat mooi Johan.
Er gaat iets van rust van uit.
Niet dat gehaastte van een hoogtoerige korteslag commonrail diesel.
En dat het een beetje staat te schuddebuiken...... soit je moet toch kunnen waarnemen dat het loopt?
Dat vind ik romantiek in de techniek.

grt Piet.

Havoc

Mooi vinden is iets anders. Vind het ook leuke machines maar als ingenieur krijg ik er rillingen van dat zoiets ooit verkocht is.

In frankrijk hebben ze met zo'n motoren tractoren gemaakt bij SFV in Vierzon. Leuk museum (en in de oude hallen staan er ook nog een hoop waar je zo kan tussenwandelen). Is vlak naast het museum van de tractors ook een van treinen. Wel niet groot en beetje ouderwets. Met wat geluk kan je op een of ander plaatselijk feest wel zo'n beestje horen draaien.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PietB

Ik ken het museum, ben er al een paar keer geweest.
Echt iets voor nostalgische lekkerbekken.
Citaat van: Havoc op 31 maart 2013, 13:48:51 PM
Mooi vinden is iets anders.
Vind het ook leuke machines maar als ingenieur krijg ik er rillingen van dat zoiets ooit verkocht is.
Ai je mag natuurlijk de huidige norm niet langs een apparaat van 60-80 jaar geleden leggen.
Dat is niet fair, over 100 jaar zullen de technici van dan ook meewarig naar de moderne techniek van nu kijken.
Ik ben zelf opgeleid als vliegtuigmonteur-grondwerktuigkundige maar ik kan oprecht genieten van de techniek uit het eerste deel van de vorige eeuw.
Ben in mijn vrijetijd dan ook druk bezig bij twee museumstichtingen beide met als thema het openbaar vervoer in de vorige eeuw.
Een met bussen en trams uit de periode 1920 - 1970
En een met afgedankt NS diesel materieel.

grt Piet.

Dirky

Ik vind het gewoonweg fantastisch hoe men vroeger met veel beperktere middelen toch kon maken wat men nodig had. Als hier op de jaarlijkse oude tractoren-tocht de grond begint te daveren weet ik al meteen dat de Bulldog 1-cilinder de Leberg naar boven aan het kruipen is... :)