Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Mara Harbor

Gestart door Martin Welberg, 07 maart 2013, 01:09:50 AM

OlivierV

Netjes hoor Martin.

Wat me wel opvalt is dat bij de huisjes op de pier het een beetje zichtbaar is dat ze niet echt vast staan. Misschien dat dat nog een verbeterpuntje is (opbouwende kritiek). Voor de rest niks dan lof, de luchtwast heeft er heel wat sfeer ingeblazen.

Groet.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

vyncky

Nice!

In het echt ziet het er helemaal netjes uit!

Thx voor de leuke dag Martin!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Herwig

#842
( zie bericht van Olivier )

Het  LIJKT  of die mooie houten huisjes/magazijntjes zweven  ( ? ).
Maar, misschien stonden die in werkelijkheid op een balkconstructie.  ( ? )
Misschien werd de houten buitenwand in werkelijkheid ook pas opgebouwd op enkele centimeters van het grondoppervlak ( ? )

M'n huidig, hedendaags tuinhuis is nl.  ook zo geconstrueerd:  een horizontale balkencontructie als  "chassis"  en daar dan bovenop de houten latten-wanden.  Die wanden beginnen dus idd. slechts op een kleine 10cm. van de (betonnen) bodem. Dit om vochtproblemen te vermijden.   Dit mede door de dan mogelijke luchtcirculatie onder het houten huis(je).

Dus de vraag is:   stonden die échte houten USA-pandjes ook  NIET  vlak op de ondergrond, maar  "zwevend"    ??


Martin Welberg

Ben wat aan het zoeken hoe het nu daadwerkelijk zit, de meeste hutjes staan idd nog niet vast..

Martin Welberg

Pfffffffffffff, geluk, het is stof op de sensor.. ::) Dinsdag avond bouwavond met John. Doen we al bijna een jaar en John werkt aan de lokloods. Dormertje erop en besloten dat er shakes op komen. Met het handje leggen, straks ook op de rest van het dak.. Ondertussen zelf bezig het laatste stukkie naar de werf te begroenen..











Mochtiemand nog stippies zien laat het me effe weten !

Cord

Mocht het ooit weer een beetje mooi weer worden, dan is het misschien een idee om het hele zaakje een keer mee naar buiten te nemen en dan foto's te maken. Je hebt dan (echt) daglicht en je krijgt een mooie(re) en natuurlijke schaduwwerking.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Martin Welberg

Pff, probeer dat wel met een lampie ofzo, erg veel zooi om naar buiten te slepen  ;)

En het blijft maar groeien, bijna klaar met de zooi rond het kreeften restaurant...












sdz1976

Citaat van: milocomarty op 30 januari 2015, 01:39:46 AM


, bijna klaar met de zooi rond het kreeften restaurant...


Goed om te horen!
Kan ik eindelijk aan tafel schuiven :D
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1


modelbaanHO

Nieuwe hobby ? Scheepsmodelbouw...
Jij bent ook van alle markten thuis.

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Martin Welberg

Neuh niet echt maar als je een waterkantje doet horen er wel bootje bij.. ;)

Peter

Ziet er al heel goed uit.
Een typisch motorbootje dat je daar nog bijna overal ziet rondpuffen in de binnenlandse haventjes en rivieren
Ben al benieuwd naar het eindresultaat
Met vriendelijke groeten
Peter

RD25

Hallo Martin : ramma_org



good luck.  ;)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Martin Welberg

Moet wel effe wat beter plaatjes sturen zo te zien..

sdz1976

En je frans oefenen  :)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1