Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Mara Harbor

Gestart door Martin Welberg, 07 maart 2013, 01:09:50 AM

Martin Welberg

Ah, deze zijn wel errug wit...

Cord

Citaat van: milocomarty op 15 april 2014, 22:25:12 PM
Lulde er op Ontrax een punt aan door te zeggen dat de meeste op zee zaten. practisch gezien was de tijd te kort om de 50+ figuren die ik hier heb liggen van een kleurtje te voorzien...zien allemaal nog een beetje bleek  ;)
Voor de gein kun je die witte mannetjes wel een keertje op de steiger zetten... als een soort groepsfoto. Dan kunnen we gelijk zien wat dat voor leu bint.  8)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Martin Welberg

Kan, maar dan moet ik eerst de steiger uitpakken  ;)

Op dit moment aan het werk met van die grote buggers die ze bomen noemen, heb er aardig wat nodig. Zo aan het kijken en tellen geweest zullen het zo'n 30 tot 40 naaldbomen worden en een aantal loofbomen van een onbestendig soort. Gemiddeld tussen de 2 a 3 uur voor dit formaat boompies  en dan nog tussen de 120 en 150 struikies en andere groen meuk. Ben bang dat deze module aan het eind van de maand nog nie af is  ;)







Op de plaatjes alleen nog maar de stammen, staan er 15 en d'r moet minstens het dubbele bij komen. Daarnaast een beginnetje gemaakt met 2 loofboompies van 38 en 42cm hoogte....




Steam.N

Knap werk, Martin !
Werk van lange adem, maar het maakt je baan "af"  ;)
Ik blijf met plezier naar je begroening kijken !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

Thanks Jean ! Knoei ook lekker verder  ;)

Zo maar eens een begin gemaakt wat over de draadjes heen te soppen, Alabastine scheuren&nadenvuller met een kwak latex in RAL 7022 umbragrau erdoorheen gemixed, heeft her en der nog wat laagjes nodig om die gedraaide draadjes kwijt te raken........









prettig weertje vandaag dus de plaatjes maar buiten gemaakt...

einte

Hallo Martin,

Had je baan al op On traxs gezien, en jou gesproken  :)

Nou begint het er mooi uit te zien met die bomen, en struiken ga zo door  :)
Wat een werk heb je hier aan.

Gr Einte
Groeten van Einte

Modelspoorblog

Kautenbach

top werk Martin, grote klasse, letterlijk en figuurlijk ;)

Martin Welberg

Thanks  !!....en groot zijn ze idd..

Martin Welberg

Boompies, boompies en nog meer boompies.... ::)


Cord

Ik vind het heel knap wat je daar flikt, Martin!
Wat ik met name bijzonder vindt is dat je zo'n volhouder bent. Na twee bomen zou ikzelf weer willen overschakelen naar een ander projectje... en daarom komt er bij mij denk ik ook nooit iets écht af.  :o
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

doomslu

Citaat van: Cord op 22 april 2014, 11:34:18 AM
Ik vind het heel knap wat je daar flikt, Martin!
Wat ik met name bijzonder vindt is dat je zo'n volhouder bent. Na twee bomen zou ikzelf weer willen overschakelen naar een ander projectje... en daarom komt er bij mij denk ik ook nooit iets écht af.  :o
Herkenbaar...  :-[
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

grove den

Tsja , zo gaat dat met hele grote bomen bouwen......als je je draai maar vind! ( en je draait wat af dan!!)
wordt weer spectuculair Martin!

Jos

Martin Welberg

Thanks ! Boompies valt wel mee als je eenmaal de "draai" gevonden hebt  ;)

Zo, 's effe wat berkenboompies op de plek gedrukt, kleine test in plaatsing. Zijn nog boompies zonder loof..







Vogelvluchtje met een van de grote jongens.....



doorkijkje...



grootste berkie is toch al weer een cm of 32, staan er nog een stuk of 40 in de planning  ;)...

jesse

Hmmm boompjes

Echt knap gemaakte boompjes martin !! :D
En goed uitgelegd !! Nu thuis er ook eens werk van maken hihi

Martin Welberg

Boompies, boompies, boooooooooooooooooooooooooooooooooompies.....







Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff  kostda tijd  ::)........