Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Autotransporter

Gestart door eve, 04 maart 2013, 14:23:31 PM

eve


Peter

Mooi, mooi en volledig volgens de voorschriften vastgezet.

Een Opel Rekord of een Opel Olympia??
Met vriendelijke groeten
Peter

eve

Opel Rekord 1958. (Brekina)

Erik

Pol

Waarmee zijn die bevestigingen gemaakt?
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

eve

Spoelendraad 0,15 mm getwisted. Geverfd met Testors "Rust" (roest).

De bodem (laadvlak) is van dun hout zoals vroeger bijgevoegd bij sigaartjes (kennis was roker en wist dat ik dat kon gebruiken...).

Erik

Pol

Je brengt me op ideeën!  :)
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

eve

Hier is de vloer beter te zien.



Uploaded with ImageShack.us

Erik

eve

Zo, nu heb ik iets meer tijd om wat extra inlichtingen te geven.

Ik vertrek gewoonlijk van een foto. In dit geval :

https://docs.google.com/file/d/0B6dIPFhU3VQ0UU5vZGFTUmVrOFE/edit?usp=sharing

En dan ga ik op zoek naar alle elementen om het object te realiseren.
De wagon is een SSyl19. Achtergelaten door de Russen in Duitsland na WW2, hebben de Duitsers er buffers aan gelast ed.
Een model hiervan wordt oa. gemaakt door een firma in Litouwen, maar niet zo mooi.
Krüger Modellbau heeft een bouwdoos in nieuwzilver geëtst in het assortiment. Kadee 551 zijn de goede draaistellen.
De wagon is met lood op het goede MOROP-aanbevolen gewicht gebracht.
Een nieuwe laadvloer met streepjes dun hout, 2 mm breed, gebeitst gemonteerd in een kader van 1 mm L-profiel messing.
Ladingsvoorschriften opzoeken om de Brekina Opel (er bestaan verschillende uitvoeringen : kijken naar de daklijn-kleur-overgang...) goed te kunnen verladen.
Assen overbruggen met koolstoflak tot een weerstand van 15 à 17 kOhm.
En het resultaat is boven te zien.

Erik

Gerolf

Erg mooie wagen, Erik  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modèlisme

Ik zoek foto's met duidelijke beschrifting van de autotransporter DDm. ( geen model, maar van een wagen in schaal 1 op 1 )
Wie kan mij helpen?
 

Herwig

....H0-Opel met draadjes verankerd op platte wagen...

°°°°°°°°(*)

Zou, 'k zeg zou, het kunnen dat de voorste draadjes het Opel-voorbumpertje een beetje verbogen hebben?

Groeten,   Herwig.
( (*)dit is géén datum)

dani

H0 ?   Is dit inderdaad H0 ? ik dacht aan een grotere schaal zoals 0 of misschien zelfs G, afgaande op de houten latjes en de beschrijving dat deze 2 mm breed zijn, en de indruk op mijn "metsers-oog"  van de stootbok....   Maar ik ben dan ook geen schalenkenner .   De mij best bekende schaal is de fruitschaal thuis op de keukentafel.  :-))
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Herwig

....fruit- en andere schalen....

Die wagenkoppeling, die lijkt toch erg op een  "plat"   Roco-exemplaar?  Dus toch H0?
Op zo'n solide, lange platte wagen, werden daar niet eerder grotere en zwaardere voertuigen (wel dan niet militair) op getransporteerd?
Zulk Opeltje Rekord 1958, met panoramische voorruit en zijbiesjes, woog 920 kg.  Mij, maar wie ben ik, lijkt die platte wagen    "van het goede teveel" ?
Groeten,  Herwig.
(die korte zijden van de voorbumper zijn in werkelijkheid horizontaal. Bij het getoonde H0-Opeltje is de bumper niet meer horizontaal, zo lijkt het althans)

Herwig

...Opel op platte wagen...

...de door uw getoonde Lübeck-foto bewijst inderdaad:  1 (één) Opeltje als vracht. ('k had die verstopte foto nog niet aangeklikt, pardon)
Een of andere legertank verwacht men toch eerder op deze treinwagon, niet?  (een medium legertank = 24.000kg, een  heavy tank = pakweg 70.000kg, bijvoorbeeld. Een Opel '58 minder dan 1.000kg.
Dus toch op z'n minst een origineel, solide H0-autotransport,                                   middaggroeten, Herwig..       
     


ToThePoint

#14
Mooi
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI