Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Artikel reeks

Gestart door Peter, 06 december 2004, 21:06:24 PM

Peter

Waarom eens geen reeks met artikels over onze Belgische bovenleiding, zowel in het grootbedrijf als in model. Voor onze jongere lezers waarschijnlijk zeer interessant, en ook voor de ouderen onder ons een kans om nog wat bij te leren.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

locomotion

Dat ligt misschien wel moeilijk voor Modelspoormagazine. Tot nog toe hebben zij steeds grootbedrijf en model gescheiden gehouden. Ik begrijp ook dat je model moet ondersteunen met grootbedrijffoto's. Trouwens in het laatste nummer met het artikel over Antwerpen Linkeroever stonden ook veel grootbedrijf foto's. Moet kunnen vind ik. Wat is hier het standpunt van Modelspoormagazine?

Locomotion

n/a

De belangrijkste charme van Modelspoormagazine is voor mij nu juist dat het puur over modelspoor gaat. Vergelijk bijv met de NL tijdschriften, die bevatten voor mij veeeel te veel grootspoor.

Jurgen

Spoorwegjournaal kan de artikelreeks over het grootbedrijf publiceren en in MSM wordt het model van de Belgische bovenleiding gemaakt op verschillende manieren ofzo.
Is dat geen oplossing?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Van mij moet het niet pers? ook over het grootbedrijf gaan. Wel had ik graag bij de model-uitvoering ook een paar foto's die naar zo'n situatie bij het voorbeeld verwijzen.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

locomotion

Dat bedoel ik juist. Foto's uit het grootbedrijf moet het modelbouwartikel kunnen ondersteunen. Ze mogen er niet los van staan. Je kunt ze dan ook moeilijk plaatsen in spoorwegjournaal dat ??n maand later uitkomt. Wat niet wegneemt dat spoorwegjournaal eveneens aandacht besteden aan dit onderdeel. Bvb nieuwe loc 14 wordt in model besproken in modelspoormagazine en ??n maand later wordt het grote voorbeeld nog eens besproken in spoorwegjournaal n.a.v. het uitkomen van het model. maar tegelijk moeten de modelspoorfoto's kunnen ondersteund worden door foto's uit grootbedrijf. bvb afwerking van het dak, vergelijking rooster in model en grootbedrijf, details beschrifting ... enz Dat zijn dus geen foto's die je doorgaans in spoorwegjournaal te zien krijgt.

Locomotion

svvander

Hey,

Dit is niet altijd zo geweest, als je de eerste nummers bekijkt, dan vind je achteraan altijd een reportage over het grootbedrijf.

Sven
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

guy holbrecht

Inderdaad, Sven, de eerste nummers hadden wel degelijk een bijdrage over het grootbedrijf. Nadat onze uitgeverij echter 'Spoowegjournaal' had overgenomen van de vorige uitgever, hadden wij twee tijdschriften met betrekking tot min of meer hetzelfde onderwerp. Daardoor konden wij onze activiteiten spreiden over die twee bladen, waarbij geopteerd werd om 'Spoorwegjournaal' haast integraal over het grootbedrijf te laten gaan, en 'Modelspoormagazine' over de spoorwegmodelbouw, meer specifiek de Belgische spoorwegmodelbouw. Het spreekt vanzelf dat, indien ??n of andere  bijdrage nood had aan foto's en/of informatie uit het grootbedrijf, deze zonder meer ook gepubliceerd worden in 'Modelspoormagazine' omdat zij dan volledig gelinkt zijn aan het betreffende artikel.
Spoorse groeten.
Guy

loco

Het is inderdaad geen slecht idee om eens wat aandacht te besteden aan onze bovenleiding. Hoe deze bovenleiding zelf bouwen op basis van messing profielen en messing draad. Dit moet te doen zijn. Dit zou een eenvoudige bovenleiding met enkele draad kunnen zijn. Het lont echt de moeite om dit verder te onderzoeken.

loco

__________________________

www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw

guy holbrecht

We hebben op onze club 'Het Spoor' reeds een heel assortiment bovenleidingspalen, gebaseerd op messing profielen, in elkaar gesoldeerd. het ligt in debedoeling daar ooit eens een bijdrage over te publiceren. We wachten echter tot we een volledig assortiment hebben.

loebaske

wauw.....een historisch  ;)