Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

OlivierV

Na een fijne namiddag gehad te hebben vol van stoomlocs mochten de diesels weer van stal komen. Niet enkel om te rijden, maar om mee op de foto te staan samen met het geleverde werk van de afgelopen avond.

Dit hield in het toevoegen van wat struikgewas. Een eerste test bovenop de rotsen om te kijken wat het effect is, welk een vrij gunstig resultaat levert en ook direct meer diepte aan het geheel geeft.

Ook werd het bet betonnen baantje naast de Maas toegevoegd uit pluimkarton. Dient uiteraard nog geschilderd te worden.
De Maas zelf die kreeg weer nog een laagje verf opdat hij weer een kleur zou krijgen die op vies water lijkt.





Dagdag.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Leuke compositie  :)

Ik zou voor je struikgewas toch eerst nog wat extra kleur (zand, kiezel, ... ) en "kleine vegetatie" (mos, gras, ...) toevoegen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

raf

ik verf de rotsen eerst (heb meer een hoeuwel)en strooi dan turf als ondergrond
daarna als dat droog is dan het gras er over heen
je ziet het haast niet maar die turf schijnt dan nog een beetje door en je hebt geen grijze plakken (bij mij oker bruin)

maar gaat goed komen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirkh

Het ziet er allemaal al mooi uit, een kleine opmerking over de rotsen, ik zou er nog wat meer verschillende kleuren opzetten.
Als je die foto bekijkt die je zelf als voorbeeld aanhaalt zie je duidelijk verschillende grijstinten en andere kleuren op de rotsen.



Verder mooi gedaan, ben benieuwd naar het vervolg.

bollen neus

Vind ik ook en dit is nu eens een echt momentje om te leren" bruschen" met de spruiten , veel plaats en ge kunt moeilijk iets verkeerd doen met dit te proberen.
Den Eric.

RD25

#545
Citaat van: Gerolf op 03 september 2015, 08:00:46 AM
Leuke compositie  :)
Ik zou voor je struikgewas toch eerst nog wat extra kleur (zand, kiezel, ... ) en "kleine vegetatie" (mos, gras, ...) toevoegen  ;)

ja, goede raad  8)

Hum, Olivier, Je lot locomotief revisie CW Salzinnes ?


foto : Georgy Lejeune/Anseremme 28.04.1984

;) ;) ;) ;) ;)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Martin Welberg

Citaat van: Gerolf op 03 september 2015, 08:00:46 AM
Leuke compositie  :)

Ik zou voor je struikgewas toch eerst nog wat extra kleur (zand, kiezel, ... ) en "kleine vegetatie" (mos, gras, ...) toevoegen  ;)

+1

gardevil

Citaat van: bollen neus op 03 september 2015, 11:33:00 AM
Vind ik ook en dit is nu eens een echt momentje om te leren" bruschen" met de spruiten , veel plaats en ge kunt moeilijk iets verkeerd doen met dit te proberen.
Den Eric.

Gaat dat op den duur niet stinken? Met die spruiten ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

OlivierV

Bedankt alvast voor de reacties. Meer variatie in het grijs moet er zeker komen, alhoewel het op sommige foto's eerder monotoon lijkt. Soit, we doen nog wat verder, had gewoon even geen zin in geklieder met verf, vandaar even geknoei met groen, dat geeft al weer een leuk effect en het houdt de afwisseling erin.

Op de rest van de rotsen ging ik eens met onderstaande methode te werk, leuk voor een startlaag, maar het mag gerust meer.
https://www.youtube.com/watch?v=OZ02c3NYK6o
Bovenstaande methode speelde PeterVG me door, waarvoor dank, alleen raakt de sproeier soms een beetje verstopt.

@Gerolf, wat zand enzo betreft, klopt zeker en dat moet ook nog eens gebeuren.

@Bernard, ik snap je zin niet zo goed, mijn loc heeft als stelplaats Latour, een werkplaats die destijds een groot deel van de bolle neuzen onderhield.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Kautenbach

Of eerst een wash van euh .. woodland Scenics, om de diepere delen donkerder te maken en dan de bovenliggende randen brushen..?

Die wash werkt weg eenvoudig geft wel mooi resultaat ;)

reeves

Klopt, eerst basislaag grijs en verwante tinten, na droging, wash met zwart om de diepere delen te accentueren , dan drybrush met wit en de rots verschijnt plotseling uit het niets

Groet Tom

OlivierV

Bedankt voor de tips heren!

Gisterenavond ben ik er maar eens opnieuw aan begonnen, namelijk met het plaatsen van SMD-ledjes in het type 99. Heel rustig en niet overhaast werd de loc voorzien van licht. Deze keer met behulp van dunne decoderdraad, dit omdat lakdraad te snel beschadigde.

Nu nog de nummertjes, deze liggen klaar in mijn schuif. Als depot zal ik voor Luik (FL) gaan, lijkt mij het meest logische omdat de locs eerst daar gestationeerd werden, een deel werd later overgeheveld naar Antwerpen-Dam (FNDM). Allicht breng ik enkel vooraan en achteraan nummers op de loc aan, ik bezit namelijk een foto van 99.015 waar dit ook zo toegepast werd.



Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

't is toch direct een heel ander effect als je je materieel kan fotograferen in een stukje  (bijna) afgewerkte scenery hee Olivier.
Dat geeft echt een meerwaarde aan de foto.   Mooi werk  !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

mahtoska1

#553
Mooi! Dit komt goed.

RD25

Citaat van: OlivierV op 03 september 2015, 17:53:50 PM
Bedankt alvast voor de reacties. (...)
@Bernard, ik snap je zin niet zo goed, mijn loc heeft als stelplaats Latour, een werkplaats die destijds een groot deel van de bolle neuzen onderhield.

Groet,
Olivier

;) ;)  8)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'