Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

Steven123

Citaat van: OlivierV op 18 juli 2013, 19:20:07 PM
... Uitspraak van de mama daarnet: zeg manneken, wat schikt gij te maken, wij hebben hier wel geen plaats voor eh.

;D  Herkenbaar...
Maar je hebt het wel goed aangepakt;  Gewoon bouwen, dan pas tonen ... Tegen dan kunnen ze er toch niets meer tegen beginnen  :D

Succes met de bakken, ben benieuwd  ;)
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Metpetergaathetbeter

of eerst kopen en dan laten zien !  ;D

Groeten Peter ;)

OlivierV

#47
Citaat van: Steven123 op 18 juli 2013, 21:23:01 PM
Citaat van: OlivierV op 18 juli 2013, 19:20:07 PM
... Uitspraak van de mama daarnet: zeg manneken, wat schikt gij te maken, wij hebben hier wel geen plaats voor eh.

;D  Herkenbaar...
Maar je hebt het wel goed aangepakt;  Gewoon bouwen, dan pas tonen ... Tegen dan kunnen ze er toch niets meer tegen beginnen  :D

Succes met de bakken, ben benieuwd  ;)
Groeten
Steven


Sowieso dat deze bakskes mee verhuizen wanneer ik het ouderlijke huis verlaat en ik de mejuffrouw van mijn leven tegen gekomen ben. Wanneer 't zover is zullen mijn schots en scheve zaagactiviteiten wel op een laag pitje gaan staan me dunkt, want dan kan je daar helemaal niks aan doen omdat je met je kop in de wolken en daar voorbij loopt.

Groet, een beduveld ventjen.
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 18 juli 2013, 22:24:39 PM
of eerst kopen en dan laten zien !  ;D

Groeten Peter ;)
Dat is ook altijd een voltreffer, denk wel dat mijn voorzien budget voor 2013 bijna opgesoupeerd is, hoe ik het gedaan heb gekregen, dat weet ik niet, waarschijnlijk door zaken te kopen.

@Cedric, de 3 jaar die ik zei, daarmee bedoel ik tot in de puntjes afgewerkt met achtergrond in Van Gogh/Dali stijl, om toch wat expressionisme en impressionisme in het modelbouwgebeuren te betrekken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

conducteur

Zo'n loc van 200€, dat is in enkele ogenblikken betaald. Ik zou graag ook €200 euro verdienen in die enkele ogenblikken. Jammer dat de realiteit anders is >:(
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

OlivierV

Ondertussen heeft mijn ordelijkheid zich nog eens bewezen. Mijn plan kwijtgespeeld, al een chance dat ik er 'n foto van heb. 8)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

#50
'k Ben nog eens een beetje aan het aanmodderen geweest.

Dit keer de helling op bak 5 aangelegd, 6204 geraakt mooi omhoog en omlaag er zit niet echt een knik in.
Passen heb ik gedaan met wat fleischmann flex, binnen x tijd eens wat tillig elite aanschaffen.

Straks dan eventueel eens kijken om dat landschap wat vorm te geven zodat het geen vlakke bedoening blijft.


Beetje aanmodderen met de helling op bak 5


Vooraanzicht 6204


Verloop van de helling
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

#51
Nog een toevoeging.

Tekstjes on de foto zijn kopietjes van op flickr.

Bellevue in volle lengte
Vrije namiddag, niemand in huis, ideaal moment om eens de volledige lengte uit te leggen. 5 bakken van +-120cm, dat wordt zo'n 6m modelbaan voor een eenvoudig station op een enkelsporige lijn. De laatste bak krijgt beetje bij beetje vorm en zelfs een HLE20 met internationale trein van wel 7 rijtuigen verdwijnt bijna in het niets.


HLE2016+ i6


Stootblok in aanbouw
Dit stootblok, gefabriceerd uit restjes Roco flexrail in code 83 (wat dan weer min of meer deftig zal aansluiten op Tillig Elite code 83) zal dienen om het opstelspoor aan de oostelijke inrit van Bellevue te beëindigen.
Alleen nog even wat rondkijken naar de juiste houtjes voor de bufferbalk.


Sfeerprent zonder vijsmachine

Hasta la proxima
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

PeterVG

Houtjes voor het stootblok.
Die heb ik ooit eens massaal gesneden uit een plaatje dat in een appelsienenkistje zat. Dat was net de goede dikte en was gratis mee te nemen in de supermarkt ;)

PeterC

Citaat van: OlivierV op 20 september 2013, 21:34:28 PM
...Alleen nog even wat rondkijken naar de juiste houtjes voor de buffer...

Styrene stripjes en een bougieborstelke en wat staalwol.

[Edit]
Bougieborstel (messing): grove nerven in het hout trekken (langsrichting).
Staalwol: alles in de langsrichting wat temperen.




Groetjes, Peter


Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 20 september 2013, 21:34:28 PM
en zelfs een HLE20 met internationale trein van wel 7 rijtuigen verdwijnt bijna in het niets.


nogal moeilijk ook als je je stootblokken vergeet te plaatsen ! ;D ;)
Groeten Peter ;)

OlivierV

Citaat van: PeterVG op 20 september 2013, 21:39:02 PM
Houtjes voor het stootblok.
Die heb ik ooit eens massaal gesneden uit een plaatje dat in een appelsienenkistje zat. Dat was net de goede dikte en was gratis mee te nemen in de supermarkt ;)
Handige tip, ik herinner mij zelfs zo'n fruitkistje, nu eens denken waar het staat (of sowieso gelijkaardig hout dat ik vandaag nog in stukjes stond te breken zelfs).

@PeterC, styreen zal het hem niet worden, dat heb ik niet in huis, ben zo'n kieken dat eerder roeit met de riemen die er al dan niet zijn. ;)

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

#56
Doorzetten en eigenwijs zijn noemt men dat.


Na wat schellekes snijden ...

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Stieven76

En waarom doe je dit Oliver? Het zal wel aan mij liggen maar ik snap het niet  ;D  ;D   ;)

Rangeerduivel

Olivier heeft ergens horen zeggen dat je kurk onder je sporen moet leggen voor het rijgeluid!
Origineel en creatief is hij wel... :D :D :D

OlivierV

Citaat van: Stieven76 op 21 september 2013, 19:42:09 PM
En waarom doe je dit Oliver? Het zal wel aan mij liggen maar ik snap het niet  ;D  ;D   ;)

Had geen zin om kurkbedding te kopen en aangezien bellejt redelijk wat kurken had en die op een boogscheut van mij woont wou ik even kijken of ik met wijnkurken in schellekes te snijden ook kurkbedding kon maken. Dit om het geluid te dempen, wanneer mijn goede rails aangekocht zijn wordt dat geballast en liggen de rails op realistische hoogte. ;)

Groet,
Olivier de schellekesman

edit: en naar verluid dempt kurk ook geluid
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan