Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

Metpetergaathetbeter

en ik(net als je ouders)  ;D  maar denken dat jij aan het studeren was omdat dat loodgietersgerief weg te krijgen !

Groeten Peter

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 10 juli 2013, 23:01:49 PM
en ik(net als je ouders)  ;D  maar denken dat jij aan het studeren was omdat dat loodgietersgerief weg te krijgen !

Groeten Peter
En ik maar denken dat je niet op het forum kon omdat je computer kapot was. :) 't Kriebelde gewoon te hard, maar 'k ga deze week zeker nog wat studeren!

Groeten.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

voordeel van 2 computers te hebben weliswaar iets minder aanwezig !

Groeten Peter ;)

doomslu

Olivier, jij kunt nogal zagen zeg!  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

#34
Citaat van: doomslu op 11 juli 2013, 08:37:52 AM
Olivier, jij kunt nogal zagen zeg!  ;D
'k Heb mijn zaagkunsten daarnet weer bovengehaald.

Bovenplaat 5 is een feit.

Bovenplaat van bak 5

Maar het werd meer...


Onderkant bak 5
Het is bijna de eerste kleine mijlpaal, ik ga enkel nog 2 tussenspanten toevoegen ter bevordering van de stevigheid van het geheel. Alleen zouden de buren het niet zo grappig vinden moest ik tot 00u blijven doorzagen etc.


5950 + enkele wagens @Bellevue Oost


Eerste kleine mijlpaal, zegenen doe ik het met een 59 in schildering '70 en enkele TP V silo en bachewagens en een Duvel.

Het kibrihuis ga ik ook ongeveer op die plek op de bak gebruiken. Het dateert nog van voor de 6-jarige stop en zal nog wel een opknapbeurt krijgen.


O ja, ik weet ook dat mijn kunsten niet perfect zijn, maar al doende leert men! Er zal nog een beetje moeten geplamuurd worden want die spleetjes met dat kromtrekkende hout etc ...

't Is alvast een begin en ik vond dit een beter manier om mijn avond te spenderen dan naar mijn pc te gapen en te plannen, plannen moet je soms ook eens uitvoeren denk ik zo. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Martin Welberg

Zo joh, dat overleefd een volgende oorlog  ;)

Steven123

Goed gewerkt Olivier,  weer eentje om te volgen   ;)
Nog veel succes met de andere bakken

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Gerolf

Citaat van: milocomarty op 11 juli 2013, 23:57:01 PM
Zo joh, dat overleefd een volgende oorlog  ;)

Het zier er inderdaad een stuk degelijker uit dan je vorige bouwsels  :D
Toch: een volledige plaat als bovenvlak zou ik niet doen. Het nodigt uit om een extreem vlak landschap te maken  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

Citaat van: milocomarty op 11 juli 2013, 23:57:01 PM
Zo joh, dat overleefd een volgende oorlog  ;)
Maar moet nog wat versteviging krijgen.

Citaat van: Gerolf op 12 juli 2013, 10:19:44 AM
Citaat van: milocomarty op 11 juli 2013, 23:57:01 PM
Zo joh, dat overleefd een volgende oorlog  ;)

Het zier er inderdaad een stuk degelijker uit dan je vorige bouwsels  :D
Toch: een volledige plaat als bovenvlak zou ik niet doen. Het nodigt uit om een extreem vlak landschap te maken  ;)
Die vorige bouwsels waren dan ook maar testbaantjes en nu maak ik er eens mijn werk van. Vlakke platen heb ik nog even over getwijfeld maar het lijkt mij het makkelijkste, de spoorlijn zal van laag naar hoog gaan met de 3 middelste modules plat omdat dat het station is.

Voor de contouren van landschap had ik gedacht om met een figuurzaagje contouren uit te zagen in dunner hout en deze voor op de bak te bevestigen en dan vervolgens van daaruit verder te werken.

Soit, eerst de bakken afwerken, tegen dat ik kan gaan landschappen zijn we wel maanden verder.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Stedahult

Wat weegt dat bakje? De bakken van Stedahult (met achterwand en fries)
wegen 7,5 kg. Die van Sønder Omme net geen 2 kg. Deze zien erg goed looiig uit.
Mvh. Steef

OlivierV

Citaat van: Stedahult op 13 juli 2013, 21:09:46 PM
Wat weegt dat bakje? De bakken van Stedahult (met achterwand en fries)
wegen 7,5 kg. Die van Sønder Omme net geen 2 kg. Deze zien erg goed looiig uit.
Morgen een keertje mee op de weegschaal gaan staan, weinig wegen ze niet want het hout is 1,5cm dik.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

niko

Hoy Olivier stevig begin heb je daar gemaakt ik blijf volgen
mvg Niko

OlivierV

#42
Nog wat gezaagd en gevezen en stof gemaakt.


Bak 4 &5
Bak 4 en 5 zijn de eerste 2 bakken die klaar zijn, ik twijfel wel nog een beetje of ik al dan niet nog tussenspanten ga plaatsen maar dat kan nog altijd. Voorlopig zijn de balkjes op, dus staat het even te sudderen.

Een eerste handvat is uitgezaagd maar noet nog verder uitgevijld en geschuurd worden. Hierna volgt hetzelfde proces per bak 2 maal.

Op bak 5 gaat het spoor ook lichtjes de hoogte in van 0cm naar een 3cm, 't is maar wat je hoogte noemt. :D


Uitspraak van de mama daarnet: zeg manneken, wat schikt gij te maken, wij hebben hier wel geen plaats voor eh.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

 ::)  ;D

Ferm bezig, op zo'n tempo zullen de modules in minder dan 3 jaar afgewerkt zijn ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

oetbeem

Mooi zaagwerk!  ;)

Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr