Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Kleine baan

Gestart door n/a, 10 januari 2006, 19:47:54 PM

n/a

Hoi

ik heb 100 bij 50 cm ruimte voor een vaste N baan. Ik wil beginnen met de startset 11476
en dan langzaam uitbreiden naar dit baanplan. Kan dat qua maat?imghttp://members.home.nl/laurensneuhaus/untitled.JPG/img

Groeten

Gerolf

Als je daar geen ICE, TGV of dergelijke, maar een lokaaltreintje over laat rijden is dit te verantwoorden. Iets meer ruimte is natuurlijk interessanter ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

TrainTechnology

Hallo Akarion,

Het lijkt me een beetje aan de krappe kant, maar zou volgens mij net moeten lukken.
Dat krappe zal zich vooral uiten in de sporen die binnen de ovaal liggen, dat zou plots weleens allemaal dicht op elkaar kunnen komen te liggen.

Als je even rekent voor een baan van 50 cm diep, dan heb je een boogstraal van zo'n 20 cm, wat net genoeg is om vlot te rijden in N (25 is beter, maar dat kan in dit geval niet). Binnen de zowat 35 cm ruimte die dan nog binnenin overblijft moeten nog 6 sporen komen, dat lijkt me allemaal een beetje druk. Als je daar nog een weggetje en een paar gebouwtjes bij wilt, zou je achteraf weleens ontevreden kunnen zijn van het resultaat.

Ik zou dit iets groter proberen te maken, veel hoeft het niet te zijn, bijvoorbeeld 60 x 120. Een spoortje weglaten kan natuurlijk ook...

Groetjes,
Mattias

Havoc

Een rangeerbaan misschien? Ga eens kijken bij www.carendt.com voor alle mogelijke soorten.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

svvander

Leuke zaken die rangeerbaantjes!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

n/a

Ik wil beginnen met de startset zoals eerder vermeld, 94 bij 44cm en dan langzaam uitbreiden....ik zie wel waar het schip strand

tonycabus

H????! Niet stranden h?! Kijk naar Peters' handtekening: MODEL RAILROADING IS FUN.
Of je moest het natuurlijk voor de "fun" zo uitgedrukt hebben...
Weer eentje om aan te moedigen: veel leut met de hobby, maat!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

ik zit laat het 2e spoor onderaan vallen en het zij spoor aan de recher kant...zou iemand me willen helpen en het in wintrack zetten? [:I]

Gerolf

Waarom probeer je niet eens met flexibele rails, Akarion? Dan hoef je niet te zitten puzzelen met railstukjes.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Waarom probeer je niet eens met flexibele rails, Akarion? Dan hoef je niet te zitten puzzelen met railstukjes.


Dat zit ik mij hier ook al een tijdje af te vragen bij het lezen van deze interessante rubriek.
Zelf werk ik uitsluitend met flexibele rails : meer vrijheid en een veel natuurlijker verloop.
Probeer het eens, zou ik zeggen.
Mij tekenprogramma ? Een blad, een potlood, een lat en een passer. (En dat voor een informaticus ! [:I]).
Om alle misverstanden te vermijden : sommige (alle??) tekenprogramma?s kunnen ongetwijfeld ook met flixibels overweg, maar ik heb de indruk dat nogal wat mensen hier een beetje in de knoop liggen met die programma?s. Daarom voor die collega?s : waarom niet gewoon met de hand (kijk maar eens naar de gepubliceerde plannen in MSM) ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

hobbyist

van welk merk is dit startset?

Roderik

Always be modelling!


Gerolf

Hier heb ik geen vergrootglas voor nodig [:0]
Toch moeilijk om het baantje te beoordelen als de tekenschaal zo groot is. Is er iets aan te doen?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

Als je echt zo weinig ruimte hebt ga dan voor een leuke z startset. Daar kan je op 100 bij 50 cm echt wat meer kwijt.