MSM 122 - Snijtafel

Gestart door Peter, 03 februari 2013, 17:10:30 PM

Peter

In MSM 122 staat een goed artikel over hoe een snijtafel voor Plasicard te maken. Toch zou ik niet, zoals in het artikel staat, een snijlat in Aluminium gebruiken want daar heb ik slechte ervaringen mee. Bij het minste dat je je mes niet vlak tegen de lat aanligt heeft het de neiging om in het alu te snijden.
Veel beter is volgens mij een stalen lat te gebruiken (ongeveer even duur) of een  duurdere roestvrijstalen lat. Tenslotte gaat zo'n stalen of RVS lat jaaaaaaren mee.
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

De ideale snijlatten hebben een anti-sliplaag en een inox snijkant. Die moet je maar licht aandrukken.
(Of die passen in het bewuste artikel over de snijtafel? Dat weet ik helaas niet...)
voorbeeld:
http://www.kroonleveranciers.nl/linialen/130121-maped-snijlat-linea-uit-geanodiseerd-aluminium-40-cm/null.html

Peter

Wel duur hé Dirky. 10,95 eur voor de lat (is redelijk goedkoop) maar voor Nederland 7,95 verzending (en voor Belgie het dubbel??)
Zijn die dingen hier niet te koop?
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

Dit voorbeeld moest alleen maar dienen om er één te tonen Peter, ik vond geen andere afbeeldingen.

Jaren geleden heb ik er eentje van 30cm en eentje van 50cm gekocht bij (dacht ik) Schleiper in Gent. Wat die toen hebben gekost weet ik niet meer maar ze gaan dus al zeker 15jaar mee zonder ook maar één haakje in de snijkant...

gardevil

Citaat van: Peter op 04 februari 2013, 12:57:22 PM
Wel duur hé Dirky. 10,95 eur voor de lat (is redelijk goedkoop) maar voor Nederland 7,95 verzending (en voor Belgie het dubbel??)
Zijn die dingen hier niet te koop?

Kijk eens in een zaak waar men kunstbenodigdheden verkoopt of in een winkel in de buurt van een kunstacademie, je komt ze dan wel tegen. Zelfs in de grootwarenhuizen, zo tegen het begin van het schooljaar, kom je er massa's tegen.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Koen

Peter,
Je kan deze in de IMB in Mechelen aankopen.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren