op zoek naar informatie voor model te maken

Gestart door Havoc, 04 december 2004, 22:43:13 PM

Havoc

Tony, ik ben uiteindelijk ook bij Jan Verhaeven terecht gekomen. Maar veel had die niet te vertellen. Vriendeljk wel, dat was zeker geen probleem.

Wat de tekendienst betreft, daar heb ik nog geen contact genomen. Eerst wil ik een beter idee krijgen van wat ik wil hebben. Je kan beter een "Plan B" op zak hebben voor als wat je zoekt er niet te vinden is! Maar dat contact is alvast genoteerd.

PS: als je dat echt belangrijk vindt, het is Johan.

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

loco

In Eisenbahn magazin 2/98 heeft een artikel + gedetailleerde tekeningen + 2 foto's gestaan van de Franco Crosti.
Indien je aan dit nummer niet kunt geraken wil ik wel een kopie sturen.
Toevallig ken ik zeer goed de auteur van dit artikel. Ik zal hem eens vragen waar hij deze tekeningen heeft opgepikt.

loco

_______________________
www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw

Havoc

Ik heb geen idee waar ik aan dat nummer zou geraken, dus een kopie is zeker welkom. Bedankt op voorhand.

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

loco

ik heb de 3 kopies staan op :
http://users.pandora.be/loco02/francocrosti/
elk doc is ongeveer 1 mb
veel lees en kijkgenot

loco

Havoc

Bedank nogmaals. De tekeningen lijken identiek aan die in het boek van Dambly. Ik begin zo stilaan dat stuk van de Franco-Crosti van buiten te kennen... (de bovenste is een voorstel voor rusland, de onderste de begische versie) Maar de grote foto is van ergens anders.

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

loco

Havoc,
Hoe staat het met je Franco project?
Heb jij ook het boek "Syndicat Belge des locomotives a vapeur Franco" "Chauss?e de hal Nivelles Belgique", G"eorges Thone Editeur" van "1933".
Indien je het reeds hebt, dan moet ik geen moeite doen om nieuwe kopies te maken, anders laat je maar iets weten.
Ik heb de auteur van het artikel in Eisenbahn Magazin ontmoet en hij heeft mij kopies van het boek bezorgd.
Loco


_______________________
www.de-pijl.be : met recent nieuws en tips

Havoc

citaat:
Heb jij ook het boek "Syndicat Belge des locomotives a vapeur Franco" "Chauss?e de hal Nivelles Belgique", G"eorges Thone Editeur" van "1933".


Neen, ik ga er direct naar op zoek. Kopies zijn uiteraard welkom want ik vrees dat het niet evident zal zijn.

Wel nog wat gevonden in oude nummers van "Locomotives International" http://www.locomotivesinternational.co.uk/ Daar is dan weer een verwijzing naar iets anders.

En zeggen dat ze er bij de NMBS niets over weten... Het wordt stilaan tijd om er eens erieuser mee bezig te zijn. Maar tijd is een probleem.

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

loco

Havoc

Ik ga van jou een gelukkig man maken.
Stuur mij een berichtje met je adres. Dan stuur ik morgen alles op. Wanneer het pakje toekomt zie je ook meteen waar de tekeningen van Phil Dambly uit komen

loco

Havoc

Dat boek is inderdaad de moeite. Ondertussen nog wat rondgekeken. (de Albertina heeft ook een exemplaar volgens hun catalogus)

In het museum "de la porte" in Tubize hebben ze geen plannen. Maar wel een fotoarchief van de Ateliers M?tallurgiques de Tubize" met oa foto's van locomotieven aldaar gemaakt. Die zijn enkel in te kijken op afspraak. Daar moeten we dus eens langsgaan (dringend, want er zijn verbouwingen op komst en dan gaat het dicht). Zeer vriendelijk mailtje overigens van de conservator.

Bombardier Transportation, het oude Brugeoise et Nivelles (Nivelles had Tubize overgenomen) heeft niets. De archieven van Manage zijn nooit overgenomen.

Dit wordt zo stilaan een obsessie.

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

loco

Neem dan een laptop en een scanner mee. Dan heb je de foto's voor de eeuwigheid en voor ons allen.
Ik heb die spullen ook, maar dan moet ik afspreken met zoonlief en hem diep in de ogen kijken.
Daar in Tubize moeten ze volgens mij ook nog foto's hebben van de type 1 samen met smalspoorlocs voor Polen die daar ook gemaakt zijn. Ik deze foto onlangs te leen gekregen (moet hem nog teruggeven) en gebruikt voor ons clubblad.
Loco