Re: schrootbaan/Le train

Gestart door sdz1976, 02 februari 2013, 20:58:18 PM

sdz1976

Dank u.
Das waar die zijn niet echt gelukt.
Die kasseien waren goed gekrast maar de primer heeft het materiaal aangetast waardoor ze een beetje mislukt zijn ,maar in zijn geheel vind ik het niet storen .
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

PeterC

Sam,

Een baantje waar ik met veel plezier kom naar kijken: je ziet details, je doet de toer naar de andere banen en je keert terug: andere details, nogmaals een toertje (en een Duvel aan de toog) en terug andere bezienswaardigheden.

Knap werk!







Een baantje dat nooit klaar is; je kan er steeds andere 'eyecatchers' in steken!

PS bedankt voor de achter-de-schermen-blik  8)  ;)



Groetjes, Peter


Gerolf

Prachtige foto's  :P  :P  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

sdz1976

Na de opendeurdag nog wat foto's genomen met statief . En er nu mezelf toe zetten nog hier en daar wat kleine details vooral van begroening af te werken.















www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

sdz1976

#49
Bedankt voor de complimenten en de foto's.

Rondleiding met plezier gegeven :)





























www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Dirky

mooi... Obelix is mekanieker?  :D

Paulogic

Ja Sammeke... t'is enorm mooi. Je kan er heel goed weg me, in de lijve mogen bewonderen.

Obelix is hijzelf (naar zijn zeggen) en Jesse is Asterix (ook naar hun zeggen).
Toffe pee's, toffe club, toffe banen...
mvg,
Paul(ogic)

Rangeerduivel

Ik meen die baan reeds meerdere malen in Aalst bij op de tragel gezien te hebben,in werkelijkheid nog mooier dan op de foto.
Aan zo'n baan blijf je wat langer staan (bewonderen) dan aan een andere!

;)

jesse

Citaat van: Paulogic op 10 april 2014, 20:56:57 PM

Obelix is hijzelf (naar zijn zeggen) en Jesse is Asterix (ook naar hun zeggen).
Toffe pee's, toffe club, toffe banen...

Paul voor jou heb ik er ook al één Hoefnix
De handige smid die van alles maakt in Astrix en Obelix hihihih

Paulogic

Hoefnix is prima hoor  ;D ;D ;D

Beter dan Doetnix of Domerix  ;D ;D ;D ;D
mvg,
Paul(ogic)

dani

Ook wij hebben even langer stil gestaan bij deze baan op de opendeurdag van OVMV....

De details, de ideetjes, en de afwerking , het spreekt tot de verbeelding van jong en oud.   Mijn dochter is niet zo een hele grote fan van diorama's en treinbanen, maar bij dit kunstwerkje kwam ze spontaan even aan mijn mouw trekken en zeggen dat ze dit wel heel mooi gemaakt vond, dat ze graag ook zo handig wou zijn om zo iets te maken thuis.

Chapeau, mannen... dit is een pareltje !   Ik heb er enkele fotootjes van gepost, gewoon omdat ik ze zo schitterend vind !












De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

sdz1976

Gister wat foto's,s  genomen van mijn nieuwste aanwinst : kof1 van KM1.
Da machientje overtreft echt alle verwachtingen En dat automatisch ontkoppelen ala lenz is echt subtiel gewoon : eerst beetje opdrukken, haak omhoog en paar centimeters verder rijden.
En dat met alle bijhorende geluiden.

Nu nog de moed verzamelen om hem te verweren:)



www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

loco

Proficiat met je nieuwe aanwinst.
Heb je de set of alleen de loc gekocht?
Als ik het goed begrijp, dan kan je met deze automatische koppeling ook een modelkoppeling of schroefkoppeling aan de haak slaan en is hij niet geschikt voor de klassieke Märklinkoppeling?
Veel plezier ermee, en ik hoop hem binnenkort eens te mogen begroeten in jullie nieuwe lokatie in Aalst.
Zaterdag breng ik trouwens een bezoekje.

sdz1976


Dank u,

Heb hem 2ehands op ebay gekocht, maar ij komt inderdaad uit een startset van KM1.

Je kan idd enkel met schroefkoppelingen werken, wat al kan vanaf radius 1200.
Wil je  met de marklinkoppelingen werken dien je de koppeling en de servo's te verwijderen en andere koppelingen op je loc te plaatsen.

Hoezo nieuwe locatie? We zitten al een tiental jaar op onze vertrouwde locatie, voor meer  info: zie onze website: ovmv.be
Geef gerust een seintje als je zaterdag komt, dan breng ik de dappere kof mee.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Gerolf

Mooie aanwinst.
Een subtiele verwering (wat stof en zo) lijkt me al genoeg voor dat werkpaardje  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw