Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

"Wederdienst"

Gestart door evan, 28 januari 2013, 18:52:26 PM

mini

Heel mooi  !! Het was echt leuk om wat bij te babbelen met de baan op de achtergrond  :D
Over niet perfecte dingen kan men gemakkelijker de negatieve dingen opnoemen dan de positieve er in te zien,     spijtig

evan

Bedankt Mini  ;)

Hierbij nog de laatste foto's en een 2e filmpje...

http://www.youtube.com/watch?v=kIClzvHjKOA&feature=player_embedded

De gerestaureerde loods:



De achtergrondschildering:



Loskade:



En wat sfeerbeelden van een BR70 van Km 1:









Groetjes

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

vyncky

Mooi filmpje Evan!

word alle bewegingen, (seinen, treinen) op het filmpje, automatisch gestuurd?
Of zitten er manuele handelingen in?


Op naar een volgend project?

groetjes

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

evan

Hoi Yannick,

De bewegingen zijn gestuurd met een DCC centrale, maar niet geautomatiseerd.

Tijdens de opnames bediende mijn vrouw de treinen en accesoires via de Ipad  8)

Groetjes en bedankt voor je reactie
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Peter

In Modelleisenbahner staat er ook een artikel of je achtergronden voor je baan.
Die VT98 is dat het nieuwe Lenz model.
Enkel spijtig (vind ik) dat de sound van het rijdende materiaal overstemd wordt door muziek.
Met vriendelijke groeten
Peter

evan

#110
Hoi Peter,

Dank voor je reactie  :)

De VT98 is een Hubner spoor 1 versie.
De muziek is opzettelijk luider gezet omdat tijdens de opnamen te veel storende achtergrond geluiden waren.  Deze storende geluiden overstemmen te veel het rijgeluid :(
Ik had er niet eerder aan gedacht om te filmen :-[

In alle geval leren we alle dagen bij ;D

Er staat inderdaad in de Eisenbahner een artikel over de achtergronden van onze vorige baan "Landesweit"
(http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,12527.225.html)

Patrick kon het niet laten om mezelf mee op die foto's te plaatsen :) 8)

Groetjes

Evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Nog een filmpje over Sinsheim 2013 met beelden van het baantje vanaf 18:35

Groetjes  ;)

http://www.bahnwelt-tv.de/BW060.html
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

1op32

Toch weer les petits Belges die in het grote duitsand de aandacht trekken, knap werk Evan ! ;)
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

evan

Citaat van: 1op32 op 02 september 2013, 16:52:11 PM
Toch weer les petits Belges die in het grote duitsand de aandacht trekken, knap werk Evan ! ;)

En natuurlijk ook knap werk Patrick ;) :)

Bedankt Geert ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

The Railwarrior

Voor zover iemand critiek mag hebben op je meesterwerkjes vraag ik me toch wat af.

Ik heb al een paar keer gezien dat men een foto gebruikt als achtergrond die eventueel via photoshop bewerkt werd om zo in het geheel te kaderen... Het landschap loopt dan als het ware over in de foto... Met jou niveau van detailering zou het bijna nie zichtbaar zijn wat foto is en wat echt is.  Waarom maak je daar geen gebruik van ipv een geschilderde achtergrond?
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

evan

Hey Bjorn,

Ik lees nu pas je vraag... Sorry.

Patrick schildert meestal de Spoor 1 achtergronden en evolueert iedere keer.  Een fotoachtergrond kan ook fraai zijn, maar op deze grootte gaat het storen.  Voor de detailfoto's zoals te zien in het draadje gaat een achtergrondfoto goed meevallen, maar als je in werkelijkheid de ganse baan overschouwt gaat het te druk lijken. 

Het valt misschien wel nog eens te proberen bij een toekomstig project :)

Tot het volgende project  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

The Railwarrior

Dat is waar van maar je zou je foto ook kunnen kiezen. Je zou als het ware de drukte op de voorgrond kunnen brengen door een iets abstractere foto te maken die kadert in het model wat je maakt. Zo heb ik vorige maand tijdens een bezoekje aan spa op het circuit een prachtig diorama gezien weliswaar in het kader van de formule 1 maar het opzet was zeer geslaagd.  Daar werd zelfs gebruikt gemaakt van een foto waarin de focus wat off is... Daarmee creeerde men echt een enorm gevoel van diepte op 20cm afstand...
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)