Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

hulp gevraagd

Gestart door argilla, 28 januari 2013, 13:15:16 PM

argilla

Voor een restauratie project de volgende vragen:

Welk type van wagon is dit ?
Heeft of weet iemand een fatsoenlijk webstek met een tekening of foto van dit typen. Het mankeert 2 schuifdeuren en die moet ik namaken. De dakpunten zijn al gedaan ( afgebroken van een val ???) en terug in originele staat gebracht en het model is al in de grondverf gespoten. Dus zeker de kleur wten en de opschriften.




Met dank.

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

ERVIN

Veel ken ik er zelf ook niet van , maar het lijkt precies een beetje op onderstaande wagon..???




Michiel

Hmmm, ik denk eerder in de richting van een Gmhs 53, ook als "Europ"-wagon gebruikt en dus ook in half Europa inzetbaar.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steven123

Die van Ervin staat denk ik in deze pdf :
http://www.tassignon.be/trains/documentation/plans/wagons_part_03.pdf

komt van http://www.tassignon.be (de persoon zijn gebruikersnaam van hier op't forum ontglipt me even)
Groeten
Steven

Deze wagon lijkt er ook wat op:

Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

eve

#4
Citaat van: argilla op 28 januari 2013, 13:15:16 PM
Voor een restauratie project de volgende vragen:

Welk type van wagon is dit ?
Heeft of weet iemand een fatsoenlijk webstek met een tekening of foto van dit typen. Het mankeert 2 schuifdeuren en die moet ik namaken. De dakpunten zijn al gedaan ( afgebroken van een val ???) en terug in originele staat gebracht en het model is al in de grondverf gespoten. Dus zeker de kleur wten en de opschriften.




Met dank.

Dit is de kast van een Gmhs 53 later Gs 204 (cfr. Carstens-Ossig Band 1 Gedeckte Güterwagen blz 42).
De schuifdeur is zoals die van het RENFE-model hierboven.

Erik

argilla

bedankt iedereen voor de informatie. Ik kan aan de slag ! ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15