lange termijn visie

Gestart door The Railwarrior, 26 januari 2013, 22:39:54 PM

The Railwarrior

beste iedereen hier :-)

ik ben al een tijdje aan het plannen om een baan in ho te maken met er langs een (stukje) formule 1 circuit, iets wat mij in het algemeen word aangeraden aangezien er nu weer een hype is rond de zware industrie.  Ikzelf ben altijd zoals ook al bleek uit voorgaande topic's zelf een spoorfanaat maar ook formule 1 liefhebber.  ik heb al voorbeelden gezien van mensen die een baan bouwden in schaal 1 met daarlangs een formule 1 circuit met slot cars.  Dit is wel een zeer interessante denkpiste vind ikzelf. 

Nu heb ik ondertussen ook gehoord dat ze dus in miniatur wunderland bezig zijn met een stukje van het circuit van monaco na te bouwen met behulp van het faller car systeem en eerlijk gezegd ben ik zeer benieuwd om dat eens te mogen aanschouwen... er zouden althans toch plannen bestaan in die richting (corrigeer me als ik me vergis)

Waar ik ondertussen op gestuit ben is dat je dat ook zou kunnen op schaal 0.  maar dan met het carrera digital 43 systeem.  Nu is het hem, dat ik deze baan graag gemaakt had naar Italiaans voorbeeld. en daar knelt het schoentje... blijkbaar is dat een minder makkelijke opdracht dan verwacht.  alles wat ik tot nog toe vond was duits materieel.

het ho baantje ga ik naar alle verwachtingen ook bouwen maar dan wat kleiner dan oorspronkelijk de bedoeling was.  Dit omdat ik toch nog vanuit een vorig leven aardig wat materieel heb wat ik toch graag nog eens zie rijden op een mooie baan (mss een wat kleine baan maar goed...)

ok dit ruikt misschien naar overdaad en het zal dan ook een werkje van lange adem worden maar goed het zijn maar enkele afwegingen die ik nu maak en bij deze vraag ik natuurlijk aan jullie om jullie ideeën.

MVG
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

Dirky

veel italiaans ken ik niet maar er is zeker italiaans materiaal verkrijgbaar. Begin eens naar "locomotiva" te zoeken op "ebay.it"... Dat helpt je zeker op weg naar catalogi van merken die het materiaal verkopen...

en je baan... tof initiatief! Veel succes!

The Railwarrior

Ik ben inmiddels al eens gaan kijken op ebay.it en daar vind je veel materiaal van de FS maar in schaal 0 of schaal 1 is het moeilijker. Nu weet ik wel dat men daar een duitse v220 heeft rondrijden en een v60. Deze kan je uit het marklin gama relatief makkelijk aanpassen voor spoor 1 en vanuit het gama van lenz voor schaal 0... Maar ik ben op zoek naar mss wat kleinserie modellen... Mss best daar eens op speurtocht gaan als ik de schoonfamilie ga bezoeken
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)