Lima 2735

Gestart door liefhebber, 25 januari 2013, 15:17:41 PM

Flanders_JS

In één ding is de lima wel top: is de snelste op het spoor!

Doordat er veel plaats is in de loc, zou ik op termijn misschien wel nog eens een grote condensator inbouwen. Juist nog uitvissen welke capaciteit en andere benodigde componenten.

JS
 

Gerolf

Een condensator als vliegwiel, bedoel je?
Dan heb je zeer grote capaciteiten nodig, zoals Goldcaps. Maar die vind je moeilijk aan hogere spanningen dan 5V, én hij moet in 2 stroomrichtingen werken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke

Te snel?
Niemand wil me geloven :'(, maar een decoder inbouwen lost al veel op.

Thommy

Citaat van: Huugooke op 18 februari 2013, 10:05:33 AM
Te snel?
Niemand wil me geloven :'(, maar een decoder inbouwen lost al veel op.

ik geloof u zeker  ;D
Greetz

Thommy

1op32

30 jaar geleden waren we allang blij dat Lima ons een (op dat moment) mooi model van de reeks 27 bood, intussen is er inderdaad een veel mooier model en volgende week komt er wellicht weer een nog mooier én vooral nog duurder model uit...
En dat is het geval voor elk type, nog net zo lang geleden had ik meer dan 100 Belgische HO lokomotieven maar er komt zoveel materiaal uit de laatste tijd dat ik eerlijk gezegd niet meer weet of ik dat goed of slecht moet vinden ?
In elk geval was het voor mij reden genoeg om over te stappen op Spoor 1 en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad ! Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening...
Maar terug to the point, het Lima model was 'toen' een mooi model !
Tip : door de kast wat dieper op het chasis te leggen oogt de lok veel mooier !  En er is zeker voldoende plaats voor een decoder !
 
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

Cas

Hallo iedereen, een lampje van mijn Lima locomotief 2735 werkt niet meer. Wellicht defect of wellicht zit het lampje niet meer vast.
Weet iemand hoe je een Lima locomotief 2735 best opent?
Alvast hartelijke dank,
Cas

Michiel

Er blijken lipjes te zijn ter hoogte van de deuren. Maar voor de rest... ik heb het model niet.  ::)
Onderdelenlijst: http://lestrainsjouef.free.fr/pdf/parts/lima/E1100-NS-E2700-SNCB.pdf

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Waar is de tijd.
Wat waren we toen blij met een Lima 150 en een 123 (of was het 122)
Heb die 123 ooit nog omgebouwd naar een 25.5 met de hulpstukjes en zilverkleurige wrijfcijfers enz  van Jocadis.
Om nog maar te zwijgen over de Lima M2 rijtuigen zonder ingezette vensters (nadien waren die vensters verkrijgbaar bij, u raad het al Jocadis)
Heb er trouwens (een M2) nog altijd staan met ingebouwd het hulpstukje voor elektr. stuurstand (ja, ja van dezelfde ;D ;D)
Met vriendelijke groeten
Peter

Cas

Citaat van: Michiel op 16 januari 2017, 12:05:26 PM
Er blijken lipjes te zijn ter hoogte van de deuren. Maar voor de rest... ik heb het model niet.  ::)
Onderdelenlijst: http://lestrainsjouef.free.fr/pdf/parts/lima/E1100-NS-E2700-SNCB.pdf



Michiel, hartelijke dank voor uw info. Mijn probleem is hierdoor ondertussen ook volledig opgelost. Dacht ook aan die lipjes, maar was toch bang om schade te berokkenen. Dankzij uw confirmatie (en mijn voorzichtigheid) is alles nu prima gelukt.
Cas