Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Lima 2735

Gestart door liefhebber, 25 januari 2013, 15:17:41 PM

liefhebber

Zou graag een 2735 tweedehands aanschaffen

Ik zou  graag te weten komen wat het verschil is tussen de 2 2rails van lima
Is tweedehands een grootprijsverschil.
kun je met dze loc op rocoline rails rijden of moeten er andere wielen onder

Lima   2735   208023   2R      blauw/geel   67 €        
Lima   2735   208023   3R   di   blauw/geel   137 €      
Lima   2735   208023   3R      blauw/geel   89 €      
Lima   2735   208023   3R   di   blauw/geel   162 €          
Lima   2735   208023   2R      blauw/geel   169 €

Bedragen zijn afkomstig van de msm site

bedankt
      
 

doomslu

Die laatste moet een foutje in de lijst zijn. Ik zal dat eens nakijken.
De prijs van € 67 is een redelijk gemiddelde, maar ik denk dat de prijzen de laatste prijs nog aan 't dalen zijn...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

liefhebber

Heb inderdaad de indruk dat de prijzen aan het dalen zijn.
word het aanbod groter, of zit de crisis er voor iets tussen
 

thor

Realiseer je wel dat de rijkwaliteiten van een Lima reeks 27 ondermaats zijn, zelfs met een vervangmotor van Model Torque.
Ik spreek uit ondervinding, neem deze boodschap voor wat ze je waard is.
Groeten
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

doomslu

Citaat van: liefhebber op 25 januari 2013, 16:18:52 PM
Heb inderdaad de indruk dat de prijzen aan het dalen zijn.
word het aanbod groter, of zit de crisis er voor iets tussen
Waarschijnlijk beiden, maar vooral, de liefhebber van vandaag is een ander kwaliteitsniveau gewoon geworden.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Tja, LS Models heeft gewoon een veel beter model gemaakt dan Lima. Digitaal voorbereidt, veel betere rijkwaliteiten en uiteraard tot in de details afgewerkt.
Dat zal ook wel meespelen in de prijs van de tweedehandse Lima's.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

liefhebber

Citaat van: thor op 25 januari 2013, 16:20:09 PM
Realiseer je wel dat de rijkwaliteiten van een Lima reeks 27 ondermaats zijn, zelfs met een vervangmotor van Model Torque.
Ik spreek uit ondervinding, neem deze boodschap voor wat ze je waard is.
Groeten
[/quote

Bedankt voor de raad
Hou er zeker rekening mee]
 

B_Modelbouw

Model Torque is louter een vervangmotor en je blijft zitten met de tandwieloverbrenging zonder vliegwiel ...
slechte stroomafname zal er inderdaad voor zorgen dat die stotterend zal rijden en ongewenst stil zal vallen.

Maar wie wat handig is lost dit vrij snel op ...
- Door meer stroomafname punten te voorzien is al een aanzienlijke verbetering
- De motor met huis geheel te vervangen, door een motor met vliegwiel, lost het probleem geheel op...
  Vervangmotor met aandrijving vind je bijvoorbeeld bij SB Modellbau.

Zelf heb ik reeds meerdere motoren zo omgebouwd ... Want ook een Marklin of oude Fleischmann hebben
geregeld deze problemen, zelfs mijn Mehano (Thalys) heb ik omgebouwd met zulke motoren. Vind je het
vervangtype niet terug ... slecht één mailtje en je krijgt onmiddellijk antwoord of maken zelf op maat voor
jou. 
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


thor

Tja wie handig is kan dit best oplossen, als je ca.70,00 € betaald voor een Lima 2735 + een nieuwe motor en aandrijving en de werkuren gaat tellen, zit je zo meteen aan de prijs van een ordentelijke  reeks 27 van LSM.
En finaal blijf je zitten met een ordinaire  Lima uit de jaren 80.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

chef garde

Citaat van: thor op 26 januari 2013, 10:55:53 AM
Tja wie handig is kan dit best oplossen, als je ca.70,00 € betaald voor een Lima 2735 + een nieuwe motor en aandrijving en de werkuren gaat tellen, zit je zo meteen aan de prijs van een ordentelijke  reeks 27 van LSM.
En finaal blijf je zitten met een ordinaire  Lima uit de jaren 80.
Ik begrijp uw mening Thor. 

Maar zie het anders: momenteel ben ik ook bezig met een oude Lima HLE 18 (I) aan het superen.  Mijn LSM 1801 dient hiervoor als voorbeeld, alsook de artikels uit MSM ivm de ombouw en supering van deze loc.  Inderdaad had ik voor de aankoopprijs, de messingonderdelen, de verfjes en de werkuren beter een 2de loc van LSM gekocht, maar ik beleefde al veel uurtjes modelbouwplezier door zelf een mooie loc te creëren!

Jurgen

Dat is uiteraard voor sommigen de belangrijkste reden om met modeltreinen bezig te zijn. Zo zie je maar dat we de hobby echt wel allemaal op een andere manier beleven.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

cgraaf

Hee leuk! Ik heb ook een oude reeks 18 van Lima omgebouwd. Maar daar ging dan wel een compleet nieuw en zelfgebouwd onderstel onder met een Marklin motor van een oude DB E41.





Uitgangspunt was de set van PB modelbouw en de artikelen in de Modelspoormagazine destijds. Maar ik heb wel heel veel zelf nog weer aangepast, o.a. zelfgebouwde stroomafnemers. Uiteindelijk bijna 10 jaar bezig geweest (met tussenpozen natuurlijk...).

En toen kwam LS models met de 18  ;)

Gr,
Chris
 

chef garde

Cgraaf: welke verfjes heb jij gebruikt om uw model om te spuiten???  Ik vind namelijk moeilijk het juiste kleur grijs voor de kast, alsook het blauw voor de band ...

cgraaf

Het blauw komt van Jocadis, maar volgens mij heb ik hem destijds iets opgelicht, omdat het anders wel erg donker werd. Als ik me goed herinner heb ik een soort gemiddelde genomen tussen de Marklin reeks 16 en de Roco reeks 20.

Het geel is jocadis, ongewijzigd.

Het grijs heb ik zelf samengesteld uit Humbrol kleuren, en dat heeft wel een paar pogingen gekost voordat dat goed was: het is inderdaad een hele moeilijke kleur. Helaas heb ik de nummers niet meer bij de hand, maar ik weet nog wel dat er een enkel druppeltje geel bij ging. Ik denk dat mijn referentie destijds het dak van een blauwe reeks 20 was.

Succes, en spuit proefstukjes voordat je aan de lok zelf begint (ik gebruik daar oude CD doosjes voor). En nog een tip: wacht een paar dagen voordat je beslist of een kleur echt goed is en kijk een paar keer onder wisselende lichtomstandigheden.

Gr,
Chris
 

Thommy

Citaat van: Jurgen op 26 januari 2013, 16:38:18 PM
Dat is uiteraard voor sommigen de belangrijkste reden om met modeltreinen bezig te zijn. Zo zie je maar dat we de hobby echt wel allemaal op een andere manier beleven.

ombouwen/verbouwen hoort bij de hobby.
p&p modellen zijn leuk, zeker als je baan hebt. Maar als ze, zoals bij mij, enkel in doosjes zitten wegens geen baan en ontbrekende tijd voor naar een club te gaan. Dan wordt verbouwen leuker.
En wisselen de modellen in m'n kast geregeld eens.

en ja juist. Als je begint te weatheren, dan krijg ik het nog steeds niet over m'n hart om een loc van 200euro te nemen.

Citaat van: B_Modelbouw op 26 januari 2013, 10:23:31 AM
- Door meer stroomafname punten te voorzien is al een aanzienlijke verbetering

klopt. als je alle wielen gebruikt zoals op moderne locs, dan gaat dit stukken vooruit. Stilvallen op wissels is dan uit den boze.

nadeel aan Lima blijft wel, ori motor kan perfect lopen. Maar kan ofwel een slak zijn ofwel een speer.
Modeltorque met decoder lost veel op, maar zoals gezegd. Het is geen motor met vliegwiel.
Greetz

Thommy