Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Buffers

Gestart door argilla, 21 januari 2013, 14:04:59 PM

argilla

Tja nog een vraagje ( heb vandaag veel commentaar niet ? ;D )

Kan er iemand een buffer draaien voor schaal 0 in messing. Dan kan ik hem afgieten en meerdere stuks maken. Dit voor de restauratie van verschillende Lima wagons en personen wagons. Heb ook al een email gestuurd naar MTE maar daar geven ze niet thuis.( nogthans hadden zij geschreven dat er Peco's zouden bestelt zijn  ??? )
Uiteraard als er kosten zijn.....ter mijner laste. Gezien de hoeveelheden lijkt dit de goedkoopste oplossing. Materiaal heb ik alleen de buffer niet.

Dank U
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

Als je die wil afgieten (in witmetaal vermoed ik) hoeft je origineel toch geen messing te zijn?
En gaat het om alleen de bufferschotel, of alles tot aan de bufferbalk?
Persoonlijk zou ik voor het laatste kiezen, kan je alle details meteen goed maken, en in één keer afgieten
Tenzij je natuurlijk verende buffers wil...

Oh, ja - ik denk wel dat je weet dat er verschillende modellen buffer zijn ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

... kan ik tussendoor wel eens doen als je niemand anders vind... ;)

Hervé

Dat zal wss voor de nieuwe winkel zijn dan.  Als ik me nog goed herinner van het gesprek, gaan ze daar ook meer detailzaken aanbieden, zoals buffers, trekhaakjes, wielen,..., ik dacht van Slaters? Ook klein gereedschap, zoals soldeerboutjes en schroevendraaiers ed.  Ben benieuwd.

Als je ze kan (laten) afgieten zou het wel voordeliger zijn natuurlijk, en je maakt er zoveel je als je wilt.

GroeteN,
Hervé

Citaat van: argilla op 21 januari 2013, 14:04:59 PM
Tja nog een vraagje ( heb vandaag veel commentaar niet ? ;D )

Kan er iemand een buffer draaien voor schaal 0 in messing. Dan kan ik hem afgieten en meerdere stuks maken. Dit voor de restauratie van verschillende Lima wagons en personen wagons. Heb ook al een email gestuurd naar MTE maar daar geven ze niet thuis.( nogthans hadden zij geschreven dat er Peco's zouden bestelt zijn  ??? )
Uiteraard als er kosten zijn.....ter mijner laste. Gezien de hoeveelheden lijkt dit de goedkoopste oplossing. Materiaal heb ik alleen de buffer niet.

Dank U

Dirky

Marc, je hebt PB'ken... ;)

argilla

Dirky mailtje terug gestuurd. Heb een goed excuus hiervoor.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

ysbeer

Citaat van: Dirky op 23 januari 2013, 20:03:46 PM
Marc, je hebt PB'ken... ;)

Dirky mailtje terug gestuurd. Heb een goed excuus hiervoor.

Aan dit soort info heb je niet veel .

Ik heb een mailtje aan mijn broer gestuurd.

wim

argilla

Tja miserie Heb in Word de afmetingen staan en krijg ze niet in een PM nog hier gepost.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

SuSke

Citaat van: argilla op 24 januari 2013, 15:58:41 PM
Tja miserie Heb in Word de afmetingen staan en krijg ze niet in een PM nog hier gepost.
Tekst in Word met linkermuisknop ingedrukt selecteren, dan op <Ctrl>+C drukken. In post op forum <Ctrl>+V drukken en klaar is kees.
Zo eenvoudig is dat.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

argilla

Citaat van: SuSke op 24 januari 2013, 16:28:33 PM
Citaat van: argilla op 24 januari 2013, 15:58:41 PM
Tja miserie Heb in Word de afmetingen staan en krijg ze niet in een PM nog hier gepost.
Tekst in Word met linkermuisknop ingedrukt selecteren, dan op <Ctrl>+C drukken. In post op forum <Ctrl>+V drukken en klaar is kees.
Zo eenvoudig is dat.


sorry gaat niet.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

#10
via via via amaiiiiiiiiii toch gelukt met photobucket na omzetting via scannen enz...intrekken...enfin >:( >:( >:( >:(
2.5 uren mee zoet geweest.



argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

Je hebt intussen natuurlijk al aan het pm-en geweest,
Maar waarom die - overigens mooie - tekening?
- om aan te geven dat je verende buffers wil?
- of wel in één stuk (maar dan heb je meer dan een draaibank nodig)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

MARKLINRIJDER

#12
Of een 3D printer?



Grtjs,

David

argilla

Citaat van: Gerolf op 25 januari 2013, 00:22:23 AM
Je hebt intussen natuurlijk al aan het pm-en geweest,
Maar waarom die - overigens mooie - tekening?
- om aan te geven dat je verende buffers wil?
- of wel in één stuk (maar dan heb je meer dan een draaibank nodig)

Gerolf bedankt voor de suggesties . Het zijn ja ....ik wist eigenlijk van geen hout pijlen maken. Had al verscheidene keren geprobeerd zelf een exemplaar samen te stellen om af te gieten maar telkens mislukt. Heb er zelf als ceramist eentje gemaakt van klei , maar ook dat ging niet. In een boorkolom met plastic profielen , in een houtdraaibank helaas driewerf helaas......
Na een tijdje viel ( heeft lang geduurd  ;) ;) ) mijn frank dat er hier leden zijn die konden draaien. Dus de vraag gesteld. Had ik het eerder gedaan was het project al klaar.
Je blijft proberen en proberen soms tegen beter weten in Gerolf   :(
Alles komt nu in orde.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Dirky



nog een beetje polieren en klaar is kees... ;)