Uitzending van klant of koning vorige donderdag

Gestart door Johnnytrein, 04 december 2004, 11:01:18 AM

Johnnytrein

Wie heeft de uitzending van koning klant gezien op donderdag 2/12/04 op TV1 over de defecte M?rklin locomotief ? Ik begrijp niet dat in een door PC beheerste maatschappij zoiets mogelijk is.:I
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

tonycabus

Ik verschiet van niks meer.... V??l te veel "dozenverkopers" (goeie term, Roland!). En niet alleen in de modelspoorwereld.

Maar neem nu eens het digitaliseren van M?.. loks! De benodigde onderdelen voor ombouw van de veldspoel-motortjes zijn gewoon onvindbaar!!!!![:(!]
Blijkbaar kunnen ESU-dekoders die motortjes zonder ombouw wel aan, maar door het ontbreken van de permanente magneet wordt geen tegen-EMK door de motor opgewekt. Vergeet dus de belastingskompensatie maar[xx(]! En dat zou nou net ??n van de vele voordelen moeten zijn bij digitaal rijden...
FF verduidelijken: een motortje met permanente magneet werkt ook een beetje als dynamo. Jullie weten ondertussen wel dat lokdekoders de motor (maar ook de lampjes!) sturen met impulsen van variabele breedte om de snelheid te bepalen. Op het moment dat de puls afwezig is meet men die "dynamospanning" die een praktisch lineaire maat is voor de snelheid. Verhoogt of verlaagt die (zonder commando om de snelheid te veranderen), dan wordt de pulsduur direkt aangepast om de "Sollwert" (streefwaarde) te handhaven.
Dat systeem werd vroeger al op de betere "analoge" regelaars toegepast!


Tony
-----
Wordt gedigitaliseerd

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

loco

Waar ik wel veel bewondering voor heb is dat de mevrouw van de winkel (ergens in Antwerpen) onmiddellijk volmondig toegaf dat de fout bij haar (winkelpersoneel) lag. Zij heeft dit dan ook maximaal proberen goed te maken met een grote door Kibri huisjes en duizend maal excuses aan te bieden. Voor de rest ken ik de service in die winkel niet.
Dat iedereen over een PC beschikt en ermee kan werken is een illusie. Vooral kleine zelfstanigen scoren wat dat betreft vaak zeer laag.

Loco

__________________________

www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw

tonycabus

Iedereen wil immers omzet maken, dus een minimum "klantvriendelijkheid" is wel een must.
Maar ook daarin scoren sommigen gewoon stukken beter dan anderen...

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)