Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Artikels uit MSM als download beschikbaar?

Gestart door Huugooke, 18 januari 2013, 11:14:51 AM

Is het een goed idee om artikels uit MSM als betalende download beschikbaar te stellen?

Artikels uit MSM als betalende download beschikbaar te stellen? (zoals I-tunes)
10 (13.9%)
Oude jaargangen als DVD te koop stellen
26 (36.1%)
Geef mij maar papier
13 (18.1%)
optie 1 en 2 samen
23 (31.9%)

Totaal aantal stemmen: 71

Metpetergaathetbeter

ik denk dat uitgeverij vreest om afdrukken voor derden(geen abbo of lezers)!?
Groeten Peter ;)

stond er reeds eerder in !

SuSke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 24 januari 2013, 16:39:19 PM
ik denk dat uitgeverij vreest om afdrukken voor derden(geen abbo of lezers)!?
Groeten Peter ;)

stond er reeds eerder in !
En wat dan met de huidige stand van zaken in verband met:
- kopieermachienes
- scanners en printers
- fototoestellen aller aard
Die vrees is ongegrond, want wie nu al wou kopieren deed het al jaren  :( ??? :-[
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirky

Nu koop ik MSM niet. Als ik via de voorstelling van de nieuwe nummers hier op het forum lees dat er iets in staat wat mij kan interesseren, dan vraag ik een scan aan één van de vrienden. Oude nummers koop ik ook niet want ik heb hier al papier genoeg.
Mochten daarentegen de jaargangen verschijnen op DVD, dan ik de kans wel heel groot dat ik die koop.
m.a.w. Ik heb ze niet nodig maar zou ze wel graag hebben...

doomslu

Citaat van: SuSke op 24 januari 2013, 16:57:49 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 24 januari 2013, 16:39:19 PM
ik denk dat uitgeverij vreest om afdrukken voor derden(geen abbo of lezers)!?
Groeten Peter ;)

stond er reeds eerder in !
En wat dan met de huidige stand van zaken in verband met:
- kopieermachienes
- scanners en printers
- fototoestellen aller aard
Die vrees is ongegrond, want wie nu al wou kopieren deed het al jaren  :( ??? :-[
Mijn mening is dat het kopiëren van papier niet te vergelijken is met het kopiëren van een pdf (of ander bestand) of het doorspelen van een online-paswoord.
Om MSM te kopiëren op papier heb je wel wat tijd nodig, moet je het exemplaar eigenlijk al gaan beschadigen om het plat te krijgen en bovendien kost het je inkt en papier (als je het thuis doet).

Dus... bang zijn voor verlies van inkomsten is volgens mij terecht.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Luc,

dat dacht ik eigenlijk ook en redeneerde als je hebt het vrij snel, het kost je niks en je hoeft er niet eens moeite voor te doen, bovendien gemakkelijk te koppieeren en door te geven, ik zou zelf uitgever zijn dat zouden al een aantal redenen zijn om het niet te doen ! ::) ???

eigenlijk moest iedereen het spel eerlijk spelen dan zijn er geen problemen, jammer maar er zijn evenveel of meer die het niet zo nauw nemen als de rest en zo kom je met de eerlijken moeten het bekopen met de oneerlijken ! :-\ :'(

Groeten Peter ;)

mnieuwlaet

Ik vind de papieren versie nog altijd de max om te doorbladeren! zo kun je mensen laten "kwielen" naar dit prachtige magazine.
Ik vind het wel interessant om oude jaargangen eventueel op dvd aan te kunnen schaffen.
Want de papieren exemplaren nemen uiteinddelijk redelijk wat plaats in.
Als er online een goede zoekfunctie is om artikels op te zoeken vind je ze gemakkelijk terug in je magazine.

doomslu

Citaat van: mnieuwlaet op 24 januari 2013, 21:22:05 PM
....
Als er online een goede zoekfunctie is om artikels op te zoeken vind je ze gemakkelijk terug in je magazine.
Die is er hé (niet waar, Jean?).  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

  ;)  inderdaad, fluitje van een cent, met de index   ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

mnieuwlaet

het is daarop dat ik richte! de index functie op de website is fantastisch om alles snel te vinden in gelijk welk nieuw of ouder nummer!

gardevil

Net mijn andere favoriete blad binnengekregen, het magazine DUIKEN.

En raadt eens wat ik daar las: vanaf februari kan men als abonnee gratis het blad lezen op je ipad, android ed.

Wat daar kan moet hier toch ook kunnen niet? 
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Nonkelronnie

Citaat van: Steam.N op 24 januari 2013, 22:28:12 PM
  ;)  inderdaad, fluitje van een cent, met de index   ::)

Nu pas ontdekt maar ziet er SUPER interessant uit. Nu nog mijn collectie MSM's eens deftig op orde brengen....

doomslu

Citaat van: gardevil op 25 januari 2013, 13:13:31 PM
Net mijn andere favoriete blad binnengekregen, het magazine DUIKEN.

En raadt eens wat ik daar las: vanaf februari kan men als abonnee gratis het blad lezen op je ipad, android ed.

Wat daar kan moet hier toch ook kunnen niet?
Ik ben wel benieuwd om de beveiliging te zien...
Bovendien gaat het hier om een tablet-toepassing en geen PC-toepassing.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

gardevil

Niet enkel tablet lees hieronder een uittreksel van hun mail:
-----------------------------------------------------------------

Bedankt voor je aanmelding op Duiken digitaal

Beste abonnee,
 
Hartelijk dank voor je aanmelding op Duiken digitaal. Je moet nog even geduld hebben, want je ontvangt op 19 februari een e-mail met daarin een wachtwoord en eenmalige instructie om Duiken, iedere maand gratis op je pc en laptop te bekijken. Het maart nummer is dus het eerste nummer die je digitaal kunt lezen.

Een groot voordeel van de digitale Duiken, is naast het gemak waarmee je het meeneemt, je ook een archief opbouwt op je pc of tablet van alle eerder gedownloade exemplaren.   
 
Het digitaal aanbieden van Duiken wordt mogelijk gemaakt door een samenwerking met de
AKO. De online tijdschriftenwinkel van Nederland en België.     
 
Met vriendelijke groet,

Duiken

   
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

loco

Waarschijnlijk zullen weinigen Railhobby kennen. Dit Nederlandse tijdschrift heeft al enkele jaren een digitale versie naast de papieren versie. Als abonnee op de papieren versie heb je automatisch toegang tot de digitale versie. Je kunt een afzonderlijk een digitaal abonnement nemen. Je kunt intussen ook een tablet versie kopen. Je kunt tot 1996 teruggaan. Of het een succes is, weet ik niet. Je kunt het downloaden en afdrukken. Je kunt dus ook artikels afdrukken of opslagen in een redelijke goede kwaliteit op A4-formaat. Ik weet dat Railhobby hiervoor een medewerker in dienst heeft die de software heeft geschreven en ook onderhoudt. Als zij (het is een vrouw) dit voltijds doet + de rest van de website, kan je uitrekenen hoeveel dit kost. Als je wilt kan je het ook een proberen (rechts op de pagina op demom klikken). http://www.railhobby.nl/abonnementen
Wat mij betreft moet Modelspoormagazine momenteel niet op een digitale wijze aangeboden worden, of moeten ook de artikels niet digitaal worden gebundeld. Maar de digitale invasie is onafwendbaar. Dat kost niet alleen veel tijd, maar ook veel geld.

argilla

Nu wij toch aan het brainstormen zijn:
waar ik voorstander van ben is  dat het "voorwoord" geschreven wordt door leden . En niet altijd door dezelfde personen  niet dat het slecht is wat zij geschreven hebben of verkeerd dat zeker niet maar, als het blad MSM er is voor de leden waarom dan niet een ( gedeelte) door de leden , wat is daar mis mee ? en een voorwoord valt daaronder mijn inziens.
Lezersbrieven zijn niet hetzelfde als een voorwoord.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15