MSM 121 Z21 digitale centrale Roco/Fleischmann

Gestart door PeterVG, 18 januari 2013, 10:47:30 AM

doomslu

Er is geen enkele reden om aan Wim's kennis te twijfelen.

Wat ik in zijn commentaar wel meen te lezen is dat de compatibiliteit met andere apparaten te wensen overlaat.
Wie dat wenst te gebruiken zal dus moeten afwachten tot de centrale een upgrade heeft gekregen.
Voor alle rechttoe-rechtaan gebruikers die de centrale enkel met een touchphone op tablet wensen te gebruiken zijn die problemen er dus niet.
Het komt er dus op aan te weten hoe je een bepaald product wenst te gebruiken. Of niet?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Wim heeft misschien wel gelijk dat niet alles werkt. Maar het is een centrale in volle ontwikkeling, ik heb er dus alle vertrouwen in dat het uiteindelijk een geweldige centrale zal worden.
Of dat nu morgen is of volgende week maakt mij niet uit, I-Pad of I-Phone, ik heb het allemaal niet en in de nabije toekomst zal het er ook niet komen. Ik kan dus niets aanvangen met de Z21-centrale.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

argilla

Citaat van: doomslu op 19 januari 2013, 10:26:49 AM
Er is geen enkele reden om aan Wim's kennis te twijfelen.

Wat ik in zijn commentaar wel meen te lezen is dat de compatibiliteit met andere apparaten te wensen overlaat.
Wie dat wenst te gebruiken zal dus moeten afwachten tot de centrale een upgrade heeft gekregen.
Voor alle rechttoe-rechtaan gebruikers die de centrale enkel met een touchphone op tablet wensen te gebruiken zijn die problemen er dus niet.
Het komt er dus op aan te weten hoe je een bepaald product wenst te gebruiken. Of niet?


ik hoor graag 2 kanten van een verhaal Luc en niet alleen een negatief verhaal. ;) tot zolang heeft deze " expert" het voordeel van de twijfel.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Jurgen

Tja, het toch wel positieve verhaal staat in MSM.

Laat ons zeggen dat MSM een standaard doorsnee gebruiker is en Wim is de vergevorderde digitalist ofzo.

Ik denk dat je op die manier kan besluiten dat de centrale voor de modale gebruiker een prachtige centrale is. Voor degene die vergevorderd digitaal wil gaan is de centrale (nog?) niks waard.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

INFO

Wat is er dan zo negatief aan de waarheid en de feiten. Je mag van mij best bijna 400,-- Euro uitgeven. Maar dan niet teleurgesteld zijn als het niet werkt of doet wat het suggereerd te kunnen.
En of het nog verder ontwikkeld zal worden moeten we nog maar afwachten, voorlopig komt er geen reactie vanuit Roco, ik denk zo maar dat het bedrijf waar ze het bij hebben uit besteed, de interesse is verloren, of dat de mederwerkers die het hebben ontwikkelt een andere uitdaging zijn aangegaan.
Maar we zullen het afwachten de tijd zal het leren. En dat het zomaar stopt met de ontwikkeling is niets vreemds, kijk maar eens naar de laatste centrales van b.v. Märklin.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

argilla

Citaat van: Jurgen op 19 januari 2013, 11:51:55 AM
Tja, het toch wel positieve verhaal staat in MSM.

Laat ons zeggen dat MSM een standaard doorsnee gebruiker is en Wim is de vergevorderde digitalist ofzo.

Ik denk dat je op die manier kan besluiten dat de centrale voor de modale gebruiker een prachtige centrale is. Voor degene die vergevorderd digitaal wil gaan is de centrale (nog?) niks waard.

Juist Jurgen   ;)
Temeer omdat ik in dat protocol zit met MM2 . En dus met argus ogen volg. En het is niet omdat bv een auto geen arco of elektr.ramen heeft dat het een slechte auto is.
Maw het is niet omdat de CAN bus ontbreekt en andere dingen niet werken zoals een expert het wil,  dat het een slecht systeem is. Ik heb nog de eerste Vic 20 als je nu de PC bekijkt..... Het waren ook maar basics in die tijd.
Dit is een begin.
Maar om zo nu direct alles af te kraken zoals info doet...... dan heb ik mijn vragen bij de expert. Als hij een" pro" is en je denkt van dit en dat is niet goed ? Wat belet hem van zelf een goed systeem te ontwerpen en /of zijn kennis  ter beschikking te stellen van Roco voor de verdere ontwikkeling van het systeem.
Dat bedoelde ik. Kritiek is gemakkelijk te geven. Maar even goed: een mening is een mening. Allen sta me toe te twijfelen aan de expert.  ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Michiel

Misschien is het beter om niet op de pianist te schieten?  ;)

Ieder zijn mening, en heeft men argumenten om Wim's beweringen en ervaringen te weerleggen, prima. Ik denk dat iedereen wel op een of andere manier interesse heeft in het verhaal achter de Z21: wat kan ze, en wat niet. Wat is er goed aan, en wat is weer wat minder. Wordt er aan een verbeterde verise gewerkt of niet? Ik denk dat Wim op dat vlak toch een vrij duidelijke schets heeft gegeven. Hoewel ik niet overweeg om dit toestel te kopen, ben ik toch wel geïnteresseerd naar zijn mogelijkheden, werking en toekomstperspectieven. Dus, laat komen jullie ervaring of verwijzingen naar aanvullende informatie. Maar schiet aub niet op de pianist.  :)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

INFO

CiteerMaar om zo nu direct alles af te kraken zoals info doet...... dan heb ik mijn vragen bij de expert. Als hij een" pro" is en je denkt van dit en dat is niet goed ? Wat belet hem van zelf een goed systeem te ontwerpen en /of zijn kennis  ter beschikking te stellen van Roco voor de verdere ontwikkeling van het systeem.

Weet jij wat er al achter de schermen is gebeurd en wat er al wel of niet is aangeboden? Denkelijk niet, maar zo heeft een ieder een mening, houd ons scherp.
Wens je een ontzettend prettige voortzetting van je hobby, en hopelijk koop je niet al teveel katten in zak.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Steam.N

Citaat van: Michiel op 19 januari 2013, 12:29:10 PM
Misschien is het beter om niet op de pianist te schieten?  ;)

Volledig mee akkoord.
INFO's berichtje is wel een dompertje op mijn initiële enthousiasme, maar liever een verwittiging vóór ik iets koop, dan achteraf  ;)

Ik blijf dit zeker volgen !!!

ROCO:  los de problemen maar snel op !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

argilla

#24
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

't Is een andere manier om met modelbouw bezig te zijn  ::)
Niet mijn ding, maar ieder zijn meug natuurlijk  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ERVIN

Pff allemaal veel te ingewikkelt , je bent meer op je scherm aan het kijken en dingen aan het doen , dan je trein te zien rijden , nee niets voor mij.  :(

Maar zoals Gerolf al zei , ieder zijn meug.

Jurgen

Zoals ik in een ander draadje al zei: het is een leuk snufje waar je misschien de eerste dag dat je het hebt mee bezig zal zijn. Nadien gebruik je het niet meer.

Geef mij maar een gewoon bedieningspaneel met druk- of aanraaktoetsen.
Maar ja, men wil de jeugd voor zich winnen hé.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Huugooke

had hier ook een opmerking gemaakt:
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,16556.0/topicseen.html

Als, zoals hier wordt gesuggereerd, het een doodgeboren kalf blijkt te zijn, zou ik dat wel jammer vinden.
Wat je ook wil: de pad's zijn "here to stay".
Ten overvloede nog eens opmerken dat dit systeem toch een prachtidee is: de bediening en de sturing apart houden.
Hebben diegenen die liever aan een knop draaien ook geen computersturing? Het verwijt dat je via een scherm moet werken
valt anders wel flink in't water.
Misschien komt er wel een PC-programma ?
Of een draadloze afstandsbediening met "echte" knoppen.

doomslu

Vandaag met één van de ontwikkelaars gesproken. Het programma heeft inderdaad wat vertraging opgelopen door een ongeval van één de ontwikkelaars. Alles zit nu weer op snelheid.
Bediening met PC is aangekondigd voor vrij binnenkort (paar maanden).
Ook op hun website gebeurt nu wat.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *