Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Beperkte ruimte

Gestart door patri, 05 januari 2006, 08:50:31 AM

patri

Hallo,

De max.breedte die ik ter beschikking heb is 112cm de lengte kan tot 400cm. Deze 112cm verplicht mij te kiezen voor schaal N.
Nu verneem ik dat voor deze schaal:
                       
                 1? weinig materiaal ter beschikking is (locs e.d.)
                 2? nog weinig geautomatiseerd is (digitaal)
                 3? zeer moeilijk zelf herstellingen te verrichten
                    (kleine afmetingen)

Heeft hier iemand ervaring mee?

Dank voor de reactie.

pahasoft

Hoi Patri,

Punt 2: dit is niet waar; ik rij al 15 jaar met schaal N, digitaal en volledig geautomatiseerd. En met mij veel kennissen tezamen.

n/a

Patri,

De figuur waar je dat allemaal van gehoord hebt kletst uit z'n nek.
Kijk maar eens in dit draadje over de Mythes over schaal N:
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=1167&SearchTerms=mythes

1. Wel wat minder dan in H0 maar nog steeds een ruim assortiment, helemaal als je Duits rijdt.
2. Zie ook  reactie van Paul. Qua digitaal maakt N of H0 totaal geen verschil meer.
3. Nou, dat ligt er maar aan wat er gedaan moet worden. De meeste normale dingen kun je echt gewoon doen hoor. Zo groot is het verschil tussen H0 en N nou ook weer niet.


n/a

citaat:
Geplaatst door patri

Hallo,

De max.breedte die ik ter beschikking heb is 112cm de lengte kan tot 400cm. Deze 112cm verplicht mij te kiezen voor schaal N.
Nu verneem ik dat voor deze schaal:
                       
                 1? weinig materiaal ter beschikking is (locs e.d.)
                 2? nog weinig geautomatiseerd is (digitaal)
                 3? zeer moeilijk zelf herstellingen te verrichten
                    (kleine afmetingen)

Heeft hier iemand ervaring mee?

Dank voor de reactie.





Ha leuk weer 3 fabeltjes om toe te voegen aan de lijst.