Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

M2 in schaal NUL binnenkort verkrijgbaar ?

Gestart door Paulogic, 11 januari 2013, 14:47:30 PM

bollen neus

Ik zal wel zien hoe het verloopt met de M2 rijtuigen en daar gaat dit draadje ook het meeste over. Vind ge niet? ;)

Kris

Peter,
Door vroegere ervaringen leen ik mijn plannen niet zomaar meer uit ,
Via het 0- forum wordt er loc's type 83/ 253 samen gebouwd , zeer plezant ,hiebij een linkje

http://0-forum.blogspot.be/2012/09/0-forum-building-project-0021.html?m=1

Zelf heb ik nog veel plannen in zelfbouw maar uit ervaring weet ik dat de kap (opbouw) , wat eventueel geschikt is voor 3d printing maar een klein deel van het werk is .Een goed rijdend correct onderstel maken is het moeilijkste en kostbaarste onderdeel

Laat ons hopen dat er mooie Belgische loc's aan 1000 euro komen , maar voor ik er een bestel wil ik wel een goed rijdend model zien

Ik kijk vol belangstelling uit om de M2 modellen live te zien
Kris

rgp

Dag,

Bollen neuzen in 0.  Ik heb er ook één zoals deze van "Moustiland"; goed omgebouwd (andere lichten, deur weg, ...) en zeer strak gespoten.  De basis is een Heljan.  Maar ook Proform heeft er gebouwd, in een veel duurdere prijsklasse.

Wat die lok van 1695 euro betreft.  MTE heeft mij destijds al vogelvrij verklaard, maar dan toch even dit:  ze brengen inse gewoon omgeschilderde modellen op de markt, zoals een type 81 op basis van een G7 van ETS (wat een 71 zou moeten zijn), de types 15 en 16 en een 29 (maar ik ben niet zeker dat die van hun is) op basis van een Amerikaanse lok. Ook rijtuigen: een lima SNCF omspuiten (zeer strak) naar een B-Resto maar met een Duits dak. Sommigen zijn daarmee tevreden.

Wat Kris vertelt klopt volledig en ik kan alleen maar gelijk geven.  Zijn 83 is prachtig en diegene die er mee bezig zijn, hebben al veel bijgeleerd en leute gehad.

Roland

bollen neus

NMJ niet vergeten zowel in O als in spoor 1. ;)

Paulogic

mvg,
Paul(ogic)

jossebe2000


Paulogic

mvg,
Paul(ogic)

argilla

whouw.........komt goed.  8) schitterend kan me inbeelden met afwerking. zwaar machine.  :P
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

opa-ludo

Heeft er iemand nu uiteindelijk die M2 wagens al kunnen bekomen of is het project eens te meer uitgesteld of is het ook hier bij illusies gebleven.

Voor zover heb ik enige tijd geleden, enkele monsters van de ruwbouw kasten kunnen bekijken, die jammerlijk genoeg, omwille van het structuurconcept, een kromming in de lengte vertoonden.
Ook de afwerking was volgens mij niet hetgeen men op schaal 0 mag verwachten (maar eerder de vergroting van Ho) zeker gezien de prijsstelling.

mvg
 

MARKLINRIJDER

Beste,

Dit project is door geen interesse gecanceld.
Op een forum meeting werden de bakken getoond, helaas bleek toen al dat er GEEN interesse in bestond.

We zouden de prijs per rijtuig, door nieuwe samenwerkingen nog kunnen laten terugvallen naar 299€.
Maar ook dan nog is er helaas geen vraag naar.

Foto van een der modellen:


Het probleem van doorhangende daken werd opgelost en is dus niet meer aan de orde.

Voorlopig staan de modellen hier op een donker plaatstke, naast andere niet geslaagde zaken weg te kwijnen.
Wellicht verdwijnen deze ooit wel eens in de afval bak.

Grtjs,

David

59erke

Bestaat er nog een mogelijkheid deze in N uit te brengen, David ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan