Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

M2 in schaal NUL binnenkort verkrijgbaar ?

Gestart door Paulogic, 11 januari 2013, 14:47:30 PM

Paulogic


En dat Belgische kleinseriefabrikanten blijven met nieuwe modellen uitkomen is een goede zaak !

http://www.goovermodels.com/page.asp?DocID=156029&From=List&langue=NL


8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
mvg,
Paul(ogic)

janjozef

490€ per stuk is toch een peulschil he

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Dirky

Zal wel superkwaliteit moeten zijn als je de prijzen vergelijkt met de modellen van bijvoorbeeld Lenz...
Of zie ik dat verkeerd? Is Lenz gewoon zo goedkoop?

Paulogic

Lenz heeft natuurlijk een grotere afzetmarkt en kan zo lagere prijzen garanderen denk ik.
490 euro is niet weinig natuurlijk maar ik ga ze toch eens bekijken.
Ze lijken mij alvast eens iets anders dan omgetoverde Rivarossi's en Lima's.
En in zelfbouw... ik vrees dat het ook vrij duur uitkomt, toch?
mvg,
Paul(ogic)

jossebe2000

Hello
Voor een Belgisch model (kleine markt), de prijs is zeer correct  ;)

Paulogic

Even lief gevraag en dan gekregen : Sneakpreview











Ziet er toch goed uit...
mvg,
Paul(ogic)

argilla

Quanta costa ?
wel mooi en strak uitgevoerd zal zeker een aanwinst zijn op de 0 baan zeer zekers ! Misschien nog wel afgeveerd ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

Ietsje omhoog kijken, Marc. 490 blijkbaar  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

Sorry Gerolf ik verlies blijkbaar aan zicht  :(

Heel goed maar liever in kit vorm. Kan je meteen ook de prijs drukken.( of minderen). En je hebt zelf het plezier van het maken en ook verlichting enz...enz...
Of zoals Olearts het doet voorschot en dan in 2 of 3 keren waarom ook niet ? is niks mis mee.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Paulogic

Volgens ik van Nonkel David gehoord heb : afgeveerd  en met standaard koppeling (Lenz of kortkoppeling mogelijk).
mvg,
Paul(ogic)

rgp

Hallo,

Eerst dacht ik tof, tot ik de prijs zag.

Silberlinge bij MBW: 290 euro
Mitteleinstiegwagen bij Schnellekemp: 279 euro
CIWL-rijtuigen bij MTH: 100 euro
CIWL rijtuigen bij Elletren (messing): 580 euro

Dan is 490 euro voor een plasticard M2 aan de zeer hoge kant !  Zo creeert men een kleine markt om dan te zeggen: "zie je wel, 0 in België heeft geen adepten"

Het nut van BDx te maken ontgaat mij al helemaal: er is geen HLE27 of HLD 62 beschikbaar.  Wat gaat men er dan voor (of beter achterhangen) ?

Het (her)opleven van 0 heeft juist te maken met het feit dat men modellen gaat produceren die inzake prijs niet meer elitair zijn, maar de concurrentie aangaan met HO.  Dat hebben producenten als Lenz, Brawa, MTH, MBW begrepen.
vb: V60 Lenz: 499 euro; TRAXX MTH 595 euro, V200 (twee motoren, DCC, full option) MBW 699 euro


Roland


Paulogic

Even op inpikken...

De prijzen voor productie van grotere series zijn inderdaad lager en bvb een Schnellenkamp (gekende Duitse speler) gokt algauw op
een afzet van misschien wel 1000 stuks terwijl hier de afzetmarkt veel kleiner is. Dus minder productie betekend dat de kostprijs voor
ontwikkeling gedeeld wordt door minder aantal 'stuks' en dat maakt algauw een deftig verschil.

Ik heb voor een persoonlijk initiatief ooit eens de rekening gemaakt en ik moet zeggen dat Goovermodels veel moed heeft om dit te proberen. Chapeau.
En neen geen aandelen, integendeel, zij zijn feitelijk concullega's  ;) :D ;D

Plasticard ?? Zeg maar een model gemaakt uit ABS 3D print, met hoge resolutie. (Lees heel hoge).
Alles gespoten. Opdruk met dampon. Verende buffers uit metaal. Ramen uit UV bestendige 'plastic' enz enz..

En de BDx... tja wat niet is kan nog komen natuurlijk. Er is nog wat te maken in O en t'is aan de 'fabrikanten' (groot of klein) om hier iets mee te doen!
Ik ga mij alvast niet wagen aan een productie avontuur. Daar zijn het nu de tijden niet voor, volgens mij.

Tip : Lagere prijs : een groepsaankoop heren... ik wil wel onderhandelen (zie ook ander draadje)  8) ;D ;D ;D
mvg,
Paul(ogic)

Hervé

Hallo Roland,

je bedoelde waarschijnlijk een HLE 25 ipv 27 ;-)
Probleem blijft uiteraard hetzelfde, deze is evenmin beschikbaar.

GroeteN,
Hervé

Citaat van: rgp op 12 januari 2013, 18:14:40 PM
Het nut van BDx te maken ontgaat mij al helemaal: er is geen HLE27 of HLD 62 beschikbaar.  Wat gaat men er dan voor (of beter achterhangen) ?


rgp

Dag,

Herve, je hebt gelijk, een 25.

Paul, die "cowboy" verhalen van grote hoeveelheden in het buitenland zijn dus ook nog steeds hardnekkig.  Schnellenkamp gaat geen 1000 wagens maken.  Hij maakt ieder model zowel op een 43.5 als op een 45.  200 stuks zijn een beter getal.
MBW zijn V200 worden in 150 exemplaren gemaakt.

Ik heb het 3D-printen in Hofstade gezien, en heb twee dingen onthouden:
ten eerste je kunt er vandaag reeds prachtige dingen meedoen:
ten tweede voor een knoppeke te printen heeft hij 45 minuten nodig en dat is lang.  Als men alles gaat printen, zijt ge een heel tijdje zoet.
Ik heb er vooral van onthouden dat het 3D-printen in zijn huidige vorm vooral geschikt is voor ofwel een moedermodel of een mal maar niet voor serieproductie; daar blijft het spuit- of gietwerk.

Buiten de prijs is er uiteraard de kwaliteit: en die is gewoon super., maar een stam van 4 rijruigen kost 2.000 euro en dan heb ik nog geen lokomotief om ervoor te hangen.

Roland

Metpetergaathetbeter

misschien is nu al beginnen sparen de eerste bekommernis, wanneer je het totale bedrag gespaard hebt ben je misschien net op tijd in te schrijven op een of ander excl. loc -model !

Groeten Peter ;)

PS  eens ze de wagons aan de man kunnen brengen zou het wel eens kunnen dat een loc gauw de volgende stap is !  ::)