Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

mijn eerste huisjes vervuild

Gestart door lb99, 02 januari 2013, 16:44:53 PM

Metpetergaathetbeter

#30
misschien is  het ook een idee je foto's van iets verder te nemen, nu is het zo dat het zo nabij genomen is dat je er uiteindelijk niks kunt van maken !

Verder is er revell verf op waterbasis en die kan je dan verdunnen met...... verder is het mogelijk eventueel te veel verf te verwijderen als je de verf niet volledig laat uitharden en/of vernissen ! Bovendien ruikt die verf nauwelijks !

Groeten Peter ;)

lb99

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 11 januari 2013, 16:06:12 PM
Verder is er revell verf op waterbasis en die kan je dan verdunnen met...... verder is het mogelijk eventueel te veel verf te verwijderen als je de verf niet volledig laat uitharden e-of vernissen !

Groeten Peter ;)

ja dat weet ik alleen het prijsje van de verf op water basis is wat hoger.

Metpetergaathetbeter

gebruik je zoveel verf dat dat duurder zijn zo een probleem wordt, vervuilen kan toch al met een 6tal verschillende tinten !
Groeten Peter ('t is wel zo dat deze niet overal verkrijgbaar is)


lb99

ja oké dat is zo ik zal er naar kijken of ik wat kan vinden.
zijn er nog mensen die tips hebben over welke kleuren ik het best kan bestellen?

Gerolf

Revell aqua color is niet zo duur, hoor, en verwerkt prima  ;)
Tinten? Roest, donkergrijs, bronsgroen, bruin, ...
Maar vooral je verf sterk verdunnen, en met meerdere lagen werken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

antraciet 36109   
steingrau36175   
rost        36183   
brown      36185   
dark earth36182     
geel                       
wit           36105     
ziegelrot   36136     

transparante lak mat 36102 

zijn degene die wij gebruiken in de AMSAC (onderaan mijn posten staat de websit en daar kun je foto's bekijken vn het weatheren en enkele eerste probeersels in het weatheren !
verder in dit draadje eens lezen http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,13669.45.html

ook kun je terecht in draadjes van baureihe 103 (Bert) hier rubriek Weatheren en ook andere site 3railforum ook rubriek weatheren !

Groeten Peter ;)

lb99

oke bedankt voor de kleuren en tips