Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

mijn eerste huisjes vervuild

Gestart door lb99, 02 januari 2013, 16:44:53 PM

Gerolf

Dat wordt lastig, ja. Kan je het glas er uit halen (dus je gebouw deels demonteren) ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

lb99

niet egt wand dan moet ik het dak er af halen (geeft te veel beschadigingen)

Steven123

Wat je eventueel kan doen is de ramen grof afplakken (dus de volledige witte raamkaders met een rechthoekig stukje afplaktape),
dan het huisje gewoon volledig spuiten.

En achteraf een leeg mengpotje nemen (bv onderkant plastic fles), daarin even met de spuitbus spuiten (dit keer wel op dezelfde plaats blijven richten :D) en dan met een fijn penseeltje de matte vernis uit dat potje aanbrengen op de witte raamkaders.
Beetje meer werk maar haalbaar.

succes, groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

lb99



dit dus niet? maar heel het wit+raam

Gerolf

Dat is goed genoeg. Zorg ervoor dat er geen verf op je glas kan, dat is alles.
Langs dat onderste randje kan er iets binnenstuiven, dus dat moet ook dicht  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

lb99

ja klopt (het was even een snelle proef  ;))

lb99



het is dus handiger om de rechter te doen

Gerolf

De randjes kleefband zou ik ter plaatse bijsnijden
... en als je toch een mesje vast hebt, misschien ook die braampjes en gietresten die je hier en daar ziet  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steven123

Goed bezig, wel zorgen dat je die plakkers met een mesje wat bijsnijd zodat ze geen bakstenen mee bedekken.

Als je toevallig nog ergens 'inkt-vullingen' hebt liggen voor een vulpen (zo met een transparant afsluit-bolletje dat in de vulling valt als je deze in de vulpen duwt) dan kan je misschien die grijze lantaarn wat verbeteren :D. (Die grijze bol wegsnijden en in de plaats zo'n (gewassen) transparant afsluit-bolletje eraan lijmen).  Het is maar een ideetje natuurlijk... :P

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

lb99

ik zal een mesje pakken en tewerk gaan  ;)

en dat ideetje had ik zelf ook een beetje alleen dan de volledige lamp vervangen voor een elektrische.

Steven123

Citaat van: lb99 op 05 januari 2013, 16:17:26 PM
...en dat ideetje had ik zelf ook een beetje alleen dan de volledige lamp vervangen voor een elektrische.

Dat is uiteraard veel beter ;)
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

lb99

en het is een moeier gezicht (lichtjes in het donker)

ik ga nu ff de ramen afplakken een saai werkje maar ja soms is het nodig ;)

lb99

hier ben ik weer (pas)

ik heb ondertussen het stationnetje ingespoten en ga nu beginnen aan het vervuilen
even een foto:


en deze kleur wou ik voor het vervuilen van de daken gebruiken:
revell mat 46


lb99

#28
foutje even vergeten dat de verf niet op water basis is en ik wou verdunnen met water  :(

Steven123

Citaat van: lb99 op 11 januari 2013, 15:26:26 PM
foutje even vergeten dat de verf niet op water basis is en ik wou verdunnen met water  :(

Oei, dat is inderdaad niet echt de bedoeling  :D
Ikzelf gebruik meestal white spirit omdat we dat hebben staan, sommige gebruiken wasbenzine, de thinner van revell/humbroll, terpentine ...

Ik persoonlijk zou een donkerdere kleur gebruiken om het dak te vervuilen, maar misschien heb je een bepaalde referentie-afbeelding of effect dat je wil bereiken.
Veel succes
groeten
Steven 
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook