staalfabriek

Gestart door n/a, 03 december 2004, 19:20:16 PM

n/a

Ik zou graag een stukje staalfabriek nabouwen en zou graag weten waar ik meer informatie zou kunnen vinden over hoe de staalproductie in elkaar steekt, hoe een hoogoven is opgebouwd, hoe ik deze op een realistische manier kan nabouwen,...
Zijn er modelbouwfirma's die een staalfabriek in hun gamma hebben?
Tevens zou ik de ijzerertsen echt kunnen lossen, heeft iemand al een echt werkende transportband in elkaar geknutseld in miniatuur of is er een dergelijke transportband te vinden in de winkel.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen,

Groeten


Anthony Sandra

loco

Ik weet dat Railhobby vorig jaar een "staalspecial" heeft uitgegeven. Kijk eens op http://www.railhobby.nl (onder rubriek winkel of http://www.railhobby.nl/shop/rail/specials.htm)
Wel 18 euro maar dan heb je in het Nederlands een volledig overzicht over de mogelijkheden met staal en spoor.

Loco

__________________________

www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw

matti


  Het boek "The history, making and modelling of steel" Is een prachtig boek, wel engelstalig , over staalfabrieken en al wat er bij komt kijken in Amerika . Echt een aanrader als je meer wil weten over staalfbrieken, ook als je een Belgisch voorbeeld wil nabouwen .


        [8]

tonycabus

Eens aan Nico vragen, maar ik dacht gehoord te hebben dat MSM een stuk staalindustrie in de kijker gezet gaat worden.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

Beste Matti

Zou dit boek nog te verkrijgen zijn?  Zoja, zou je weten waar?  De Sleghte of zo?

Groeten

Anthony Sandra

matti


Beste ICE,

Ik heb het boek enkele jaren geleden bij Jocadis gekocht . Het is ook terug te vinden in de Whalters catalogus . Je weet wel die dikke turf, de Marklincatalogus is er niets tegen . Whalters heeft in zijn gamma ook enkele bouwkits die bij de bouw van uw staalfabriek zeker van pas kunnen komen, al moet ik u natuurlijk ook zeggen dat het meeste ook zelf gebouwd kan worden .

[8]

loco

Over hoogovens bestaat heel wat litteratuur. Onlangs was ik bij iemand thuis die een baan heeft met een volledige hoogoveninstallatie. Daarnaast had hij een tiental boeken over hoogoverns. Daar waren enkele echte kunstwerken (zwart/wit) bij. De meeste boeken waren Franstalige boeken. Jammer heb ik meer naar de baan gekeken dan naar de boeken. Hoe zou je zelf zijn. Maar ze bestaan.
Loco

__________________________

www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw