vind-ik-leuk knopje

Gestart door TBCédric, 22 december 2012, 11:27:57 AM

argilla

#30
Ik zie echt niet in  wat er mis is met het schrijven van whoow's en heu's en mooi. Als je iets woo vindt waarom zou je dat niet mogen neerschrijven  als appreciatie  om uitdrukking te geven aan je bewondering en respect voor het "gepresteerde werk" ?

Wat is er mis met ; whoo man goed gedaan !
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Michiel

Persoonlijk vind ik die "vind-ik-leuk"-knopjes maar niets. De uitdrukking van appreciatie vervaagt helemaal tot een nummertje. En dat nummertje wordt dan misschien weer een obsessie voor sommigen zoals vb de toegekende graad bij het aantal posts.

Ik vind dat gewoon spontaan een blijk van goedkeuren door een reactie prima. De een doet het emotioneel, kort en krachtig met een waauw of mooi! De ander doet het meer omschrijvend en motiverend. De manier waarop we onze appreciatie kenbaar maken zou ik gewoon overlaten aan het karakter van de persoon, en de inspiratie van het moment. Daar lijkt me niets mis mee.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Havoc

CiteerWat is er mis met ; whoo man goed gedaan !

Op zich niks, maar als je erbij schrijft wat je nu juist zo "whoo" vindt dan zegt het veel meer. Maakt niet uit of het nu vooral de bomen zijn, of de gekozen kleuren of de manier van foto nemen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

SuSke

Mijn mening  ;) : Geen "vind ik leuk / fijn / tof / goed gemmakt / tof voorstel / mooi / whatsoever" knop (Sorry voor de engelse afsluitterm)
Appreciatie voor iets dat op dit forum getoond wordt doe je met een persoonlijke noot want die appreciatie is voor iedereen anders.
Ik reageer zelfs niet meer, tenzij ik iets meer te zeggen heb dan alleen maar "wow" en reken maar dat ik meermaals gewoon verstomd ben wanneer ik zie wat iedereeen hier plaatst.

Hou het gewoon simpel, geef een schouderklop wanneer je het echt meent en zeg dan waarom. En gebruik dan ook normale spreek- en schrijftaal die door iedereen verstaan kan worden.

Dus ja, ook ik ben een oude zak (hoewel er zijn die dat niet vinden) maar op dit gebied zeker.

Aan de mod's (weer een engelse term) : smijt die teller er dan ook maar af, dat zal veel mensen weerhouden van alleen  maar te posten om te posten om daar een hoog getal te hebben staan. Dit is ook al eens besproken bij de overgang van het oude naar het nieuwe forum.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ToThePoint

Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

PietB

Citaat van: SuSke op 23 december 2012, 21:55:59 PM
Mijn mening  ;) : Geen "vind ik leuk / fijn / tof / goed gemmakt / tof voorstel / mooi / whatsoever" knop (Sorry voor de engelse afsluitterm)
Appreciatie voor iets dat op dit forum getoond wordt doe je met een persoonlijke noot want die appreciatie is voor iedereen anders.
Helemaal mee eens.
Citaat van: SuSke op 23 december 2012, 21:55:59 PM
Aan de mod's (weer een engelse term) : smijt die teller er dan ook maar af, dat zal veel mensen weerhouden van alleen  maar te posten om te posten om daar een hoog getal te hebben staan. Dit is ook al eens besproken bij de overgang van het oude naar het nieuwe forum.
Je kunt ook moderatoren of beheerders zeggen.
Ja maar dat moet ook technisch mogelijk zijn, bijvoorbeeld door een instelling.
Maar als je dat nu in de huidige vorm zou willen moet je ingrijpen in de code, dat is dan weer een bezwaar voor als er updates uitkomen.
En wat schuilt er nou voor kwaads in een tellertje?

grt Piet.

SuSke

Op zich is er niets verkeerd met een tellertje, Piet, maar ik kan me levendig voorstellen dat er personen zijn die zich door dat getal laten leiden en zodoende alleen maar posten om te posten (het getalletje naar boven krijgen).

Is het technisch niet mogelijk of alleen heel moeilijk, voor mij geen probleem. Ik stoor me er niet aan.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirky

'k Moet een beetje mijn mening herzien:

Het laatste uurke - er is toch nooit iets interessant op TV - heb ik willekeurig enkel WOW-draadjes doorgenomen. Daarbij heb ik me voorgesteld dat er een KNOP staat.
Hoeveel korter zouden de draadjes worden? Wel, het zou zo goed als niets uitmaken want de meeste auteurs voegen er wel een noot aan toe!

Wat me echter wel opvalt, en wat ik meteen ook met zekerheid bestempel als "ambetant" is het aanhalen van ellenlange citaten en dan soms nog met de bijhorende foto's. In veel gevallen is er geen onderscheid tussen de tekst die "citaat" is en de nieuwe reactie.
Die berichten lezen moeilijk...

... maar ja, ik kan ermee leven... en zou voor geen geld ter wereld de evolutie van de wow-projecten willen missen! Ook al staan er teveel wows in de draadjes... :)

PietB

Citaat van: SuSke op 23 december 2012, 22:56:26 PM
Op zich is er niets verkeerd met een tellertje, Piet, maar ik kan me levendig voorstellen dat er personen zijn die zich door dat getal laten leiden en zodoende alleen maar posten om te posten (het getalletje naar boven krijgen).
Ja maar dat zijn zielepieten, daar moeten we medelijden mee hebben!
Citaat van: SuSke op 23 december 2012, 22:56:26 PM
Is het technisch niet mogelijk of alleen heel moeilijk, voor mij geen probleem. Ik stoor me er niet aan.
Nou zoals gezegd, het is natuurlijk technisch wel mogelijk, in de ICT is eigenlijk niets onmogelijk.
Maar de software voorziet er standaard niet in om het tellertje uit te schakelen, als dat het geval zou zijn dan zou deze functionaliteit bij een update gewoon blijven bestaan.
Dus als er verbeteringen komen, de software wordt gemaakt door ongeveer 40 man en er zit altijd wel een klein maar storend foutje ergens.
Dan komen er updates, in de vorm van stukjes nieuwe code die in de bestaande code worden opgenomen of dat er complete stukken van de code worden vervangen.
Als je dan eigen aanpassingen hebt gemaakt heb je een probleem, of je eigen code verdwijnt of en dat is veel erger een gedeelte van de originele code wordt verangen en jouw eigen aanpassingen niet.
Met als gevolg dat je een niet functionerende module hebt.
En dan is je forum plat, ga dan maar eens terug analyseren wat daar de oorzaak van is.

Vandaar mijn advies, laat het tellertje lekker staan en sla er geen acht op.

grt Piet.

doomslu

Volkomen eens met Dirky wat betreft het citeren van foto's: in de meeste gevallen is het ballast en nogal vervelend.
Dus mensen, graag wanneer je een citaat gebruikt, de foto verwijderen (alles wat tussen de IMG-tags staat, tags inclusief).

En nu we toch bezig zijn: laat aub de andere codes bij een citaat staan, dat is geen 'versiering'! En als je merkt na het posten dat het er vreemd uitziet: repareer de codes aub.
Met codes bedoel ik alles wat tussen vierkante haakjes staat, inclusief de haakjes zelf.
Dank je wel.  ;)

De meeste codes zien er zo uit:
[de code]Mijn tekst[/de code]
Blijf dus aub van de vierkante haakjes en alles wat er tussen staat af. Ze zijn belangrijk voor het uitzicht van de tekst!

Bedankt  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Goed om citeren en "beschadigde" haakjes eens onder de aandacht te brengen:
Het is iets dat ik ook vaak moet "herstellen"  :(
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jurgen

@ Luc: Foto's verwijderen bij het citeren is uiteraard een vooruitgang. Maar als iemand meer dan 1 foto plaatst in zijn bericht en je wil reageren op 1 foto kan je best die ene foto wel mee citeren. Zo weet iedereen waarover je het hebt.

Wat de codes betreft, vaak delete (sorry: verwijder) ik een deel van de tekst om alleen datgene over te houden waarop ik reageer.

Bij zowel foto's als gewone citaten denk ik dat dit de leesbaarheid optimaal houd en iedereen weet meteen waarop je precies reageert.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Havoc

Citeer@ Luc: Foto's verwijderen bij het citeren is uiteraard een vooruitgang. Maar als iemand meer dan 1 foto plaatst in zijn bericht en je wil reageren op 1 foto kan je best die ene foto wel mee citeren. Zo weet iedereen waarover je het hebt.

Als iedereen eens een nummer bij zijn foto zou zetten zou dat ook geen probleem zijn. Toegegeven, dat doe ik ook niet.

Wat het citeren betreft, ik heb de indruk dat velen die knop "citaat" gewoon gebruiken ipv "reageer". Zelf gebruik ik enkel het "snel beantwoorden vakje" en schrijf gewoon de quote haakjes en knip-plak de tekst ertussen. Zo'n lange tekst aanpassen in een quote is gewoon om problemen met de haakjes vragen.

En wat nog ambetanter is is als men zijn reactie dan typt midden in het citaat. Dat is helemaal niet te volgen.

CiteerDus mensen, graag wanneer je een citaat gebruikt, de foto verwijderen (alles wat tussen de IMG-tags staat, tags inclusief).

Is dat niet via de software op te lossen?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PietB

Citaat van: Havoc op 24 december 2012, 14:06:40 PM
Is dat niet via de software op te lossen?
Ja natuurlijk, ik heb al eens eerder gezegd in de ICT wereld is veel, zo niet alles mogelijk.
Maar wil je zo ver afwijken van de standaard software om mensen discipline bij te brengen?
Zeker met het oog op updates  die mogelijk in de toekomst nog uitkomen.

Gewoon notoire fout-quooters op hun "wangedrag" blijven wijzen, dat werkt het beste.

grt Piet.

Jurgen

@ Pieter: We weten ondertussen dat alles mogelijk is in de ICT en dat de software aanpassen later problemen zal geven. Gewoon een berichtje met "neen, met deze software niet" weten we al genoeg, of nog korter, gewoon "neen!".  ;)  Geen verwijt of aanval naar jou toe hoor, ik weet dat je het met de beste bedoelingen wil melden. Maar 3 keer hetzelfde bericht is bijna net hetzelfde als een quote steeds opnieuw te herhalen. Voel je dus vooral niet aangevallen, want dat is niet mijn bedoeling.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.