Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

vind-ik-leuk knopje

Gestart door TBCédric, 22 december 2012, 11:27:57 AM

PietB

Citaat van: Gerolf op 22 december 2012, 12:11:29 PM
Ik weet niet of het technisch kan met deze forumsoftware. Bossie?
Ik ben bang dat we hier heel kort over kunnen zijn, ik heb het in deze en voorgaande versies van de software nog nooit gezien.
Het zal best mogelijk zijn om het er in te sleutelen, maar bij een volgende update van de software kan het, niet ondenkbaar, tot zeer grote problemen leiden.
Ik persoonlijk zie het nut er niet van in, maar voor de liefhebbers is er een mogelijkheid om een reaktie te geven en dan de bericht icoon niet op standaard te laten staan maar voor de Duim omhoog zoals ik hier heb gedaan of Duim omlaag te kiezen.

grt Piet.

Gerolf

... maar dan moet je nog wel een bericht intikken. Dan kan je net zo goed wow-en  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PietB

Citaat van: Gerolf op 22 december 2012, 17:15:19 PM
... maar dan moet je nog wel een bericht intikken. Dan kan je net zo goed wow-en  ;)
Ja dat is correct, je kunt geen leeg bericht posten.
Maar het is een berichten forum, toch?
En als je het gebruik van het woord Wow wilt tegen gaan, ja dan is er niets anders over dan dat woord op de verboden lijst te zetten.
Maar ik geloof niet dat dat nu de bedoeling is.
Een reaktie op een post kan ook bestaan uit iets anders dan Wow, maar zoals eerder gezegd dat vereist enige discipline.
Het alternatief is een aparte facebook pagina maken voor 'I like' reakties.
Maar of dat nou een zinnige oplossing is? Ik vraag het me af.


grt Piet.

Gerolf

Ik geef zelf ook liefst een meer gerichte reactie - met of zonder "wow"  ;)
... en daarmee is de aanleiding voor deze discussie opgelost: vind-ik-leuk-knopjes kunnen technisch niet op dit forum, dus ...  :-X  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jurgen

Op Facebook kan je perfect zien wie er op "vind ik leuk" geklikt heeft, dus daar heb je ook gezichten om te zien wie er reageerde.

Trouwens, niet iedereen heeft een foto in zijn profiel, zoals ik bijvoorbeeld, dan weet je nog niet wie er wow gezegd heeft hé.
Maar als het technisch niet mogelijk is, dan zijn we natuurlijk allemaal uitgepraat, daar ga ik dan ook niet moeilijk over doen.


Bij draadjes als dit heb ik trouwens iedere keer de indruk dat er velen tegen vernieuwing zijn op het forum. Alles moet altijd bij het vertrouwde blijven, ook al is het helemaal voorbij gestreefd. Is dat uit schrik dat jullie niet meer meekunnen of is er een andere reden? En dan heb ik het niet alleen over een al dan niet nuttig "vind ik leuk" knopje.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

Citaat van: Jurgen op 22 december 2012, 18:17:17 PM
Bij draadjes als dit heb ik trouwens iedere keer de indruk dat er velen tegen vernieuwing zijn op het forum. Alles moet altijd bij het vertrouwde blijven, ook al is het helemaal voorbij gestreefd.

Ik kan je hier niet volgen, Jurgen. Geef eens voorbeelden ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

Like of dislike. Facebook twitter toestanden.  Neen dank U. Dit is een forum voor modelspoorders. Trouwens wat heeft die persoon er aan van bv 200 likes of dislikes te krijgen? Wordt die er beter door of slechter door ?  Of het forum zogezegd er beter van wordt van:  en /of berichten korter worden en/of "vervuilt" wordt door woow's en ohh en euh....... stoort met niet. Emicons gebruiken misschien ?
Dan kan je beter gerichter complimenten geven zoals bv Gerolf al aanhaalde.

Ben ook akkoord met de stelling van sommigen,  die het "verengelsen" van onze taal erg vinden. Maar soms kan men niet anders omdat er voorlopig nog geen Nederlandstalige alternatieven zijn.
Belangrijkste is ; we verstaan elkaar en geven elkaar graag raad en advies. Daar draait het hier om toch?
Is het echt nodig als iets bewezen is  dat het goed ( draait),  moet dat dan per force verandert worden ?
Of is het eerder een onderliggend probleem een verveling die plots opduikt en dan proberen het op te lossen met een verandering ?

Pico het is jouw vraagstelling en opinie die gerespecteerd "moet"  worden , maar ik zie echt eerlijk gezegd niet de toegevoegde waarde van uw vraag niet. Ik kan aan nemen dat de jeugd graag verder wilt dat is ook normaal. En dat je op sociale netwerken zit ook normaal. Maar niet alles moet verfacebookt worden. Sorry hoor   ;)




argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Jurgen

Citaat van: Gerolf op 22 december 2012, 18:21:51 PM
Citaat van: Jurgen op 22 december 2012, 18:17:17 PM
Bij draadjes als dit heb ik trouwens iedere keer de indruk dat er velen tegen vernieuwing zijn op het forum. Alles moet altijd bij het vertrouwde blijven, ook al is het helemaal voorbij gestreefd.

Ik kan je hier niet volgen, Jurgen. Geef eens voorbeelden ?

Gewoon, als iemand een nieuwe optie voorstelt dan wordt die bijna altijd afgeschoten.
Neem nu bijvoorbeeld die "vind ik leuk" knop. Men is er tegen omdat men niets heeft aan x aantal "likes". Precies alsof we er iets aan hebben dat iemand hier Wow komt roepen, maar daar heeft dan blijkbaar niemand een probleem mee. Dat lijkt mij toch een beetje tegengesteld, niet?
Als je echt iets te zeggen hebt, dan kan je nog altijd reageren en hoef je dat knopje helemaal niet te gebruiken.

Na de omschakeling van het oude naar het nieuwe forum waren er ook mensen die liever het oude forum hadden want op het nieuwe vonden ze hun weg niet terug. Dat is gewoon een kwestie van even zoeken en je bent weer vertrokken.
Bekijk het als een nieuwe decoder voor je loc, je zet de CV's opnieuw goed, je slaat ze op en je kan opnieuw rijden.


De naam "vind ik leuk" knop komt nu toevallig van Facebook, er moest iemand de eerste zijn hé. Zo is het met alles, iemand komt met een idee en een ander gaat het kopiëren of verbeteren, kijk maar naar de vete tussen Apple en Samsung?? ivm de Smartphone en I-Phone of Tablet-PC's.
Je kan zo'n knopje alle namen geven, maar van oorsprong zal het altijd een "vind ik leuk" knopje blijven.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Havoc

#23
CiteerEn als je het gebruik van het woord Wow wilt tegen gaan, ja dan is er niets anders over dan dat woord op de verboden lijst te zetten.

Met die verboden lijst hebben we vroeger nog leuke dingen meegemaakt. Tony heeft die toen uitgeschakeld omdat er meer problemen waren dan oplossingen. Misschien met deze software opgelost maar toch, is dat nodig?

CiteerBij draadjes als dit heb ik trouwens iedere keer de indruk dat er velen tegen vernieuwing zijn op het forum. Alles moet altijd bij het vertrouwde blijven, ook al is het helemaal voorbij gestreefd. Is dat uit schrik dat jullie niet meer meekunnen of is er een andere reden?

Waarom weet ik niet exact, maar veelal omdat die zaken eigenlijk niets veranderen. Dit is een forum, niet meer niet minder. Een manier om in communicatie te treden met gelijkgestemde zielen. Als je facebook of andere toestanden wil, waarom dan niet die middelen gebruiken? Ik ben voorstander van 1 doel, 1 tool. En dan liefst een goed werkend stuk gereedschap.

Als je nu je appreciatie enkel kan laten zien door doelbewust een post te moeten openen en iets te typen dan is dat goed voor mij. Het betekent dat diegenen die de moeite doen er op zijn minst over na gedacht hebben en het belangrijk genoeg vonden om iets te doen.

Een click is goedkoop. En dat kan je letterlijk nemen. Het engagement is minimaal.

Ja, ik ben een ouwe zak. :D Ik gebruik zo'n zaken helemaal niet. Alle avater toestanden staan af, die personen van het forum die ik al gezien heb kan ik me zonder foto ook herinneren. Quick reply is genoeg, enkele bb codes typen is niet teveel gevraagd en is weer een klik minder. Zonder emoticons gaat het even goed, zeker zonder button ervoor, met 2 stuks kom ik toe. Een puur tekstforum is teveel gevraagd zeker?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dieselfreak

Ja, ik ben een ouwe zak. :D Ik gebruik zo'n zaken helemaal niet. Alle avater toestanden staan af, die personen van het forum die ik al gezien heb kan ik me zonder foto ook herinneren. Quick reply is genoeg, enkele bb codes typen is niet teveel gevraagd en is weer een klik minder. Zonder emoticons gaat het even goed, zeker zonder button ervoor, met 2 stuks kom ik toe. Een puur tekstforum is teveel gevraagd zeker?
[/quote]

Vind ik leuk!
MC

Martin Welberg

zou je ook kunnen toevoegen ipv vin ik leuk.....

Huugooke

#26
Ik vind leuk niet leuk, te noordnederlands, ik hoor liever "plezant"

En het zou in deze context beter "vind ik goed gedaan knopje", of "ik sta verstomd van uw capaciteiten" knop heten.
Tenslotte zijn we hier niet met het bewonderen van een nieuwe handtas, kousen of de hond die in zijn eigen staart kan bijten bezig.

argilla

#27
Citaat van: Huugooke op 22 december 2012, 22:21:43 PM
Ik vind leuk niet leuk, te noordnederlands, ik hoor liever "plezant"

En het zou in deze context beter "vind ik goed gedaan knopje", of "ik sta verstomd van uw capaciteiten" knop heten.
Tenslotte zijn we hier niet met het bewonderen van een nieuwe handtas, kousen of de hond die in zijn eigen staart kan bijten bezig.



akkoord Hugooke met je stelling.  ;) ;) ;)
Vindt zo bewegende emicons in een tekst ( ervoor of erna) gewoon irritant en bevordert helemaal niet het leesgenot.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

doomslu

De forum-software laat het in elk geval niet toe.
Er bestaan wel 'mods', dat zijn aanpassingen aan de software, doch daar ben ik geen voorstander van. Ik vrees dat er dan kans is dat er andere dingen gaan fout lopen en dat het onderhoud van het forum lastiger wordt. We hebben zo al genoeg werk.  ;)

Ik moet wel toegeven dat ik persoonlijk wel graag feed-back krijg of een antwoord als ik iets post. Ik vermoed dat het zo met ieder van jullie is? Niets is zo zielig als een draadje waar geen reactie op komt.  :-[
Als we iets schrijven is het toch wel de bedoeling gelezen te worden en waarschijnlijk ook om een reactie te krijgen?

Anderzijds is het wel zo dat enkel maar 'wows' een beetje saai om te lezen is.
Waar is de gulden middenweg? Ik denk eerlijk gezegd dat we die nu al bewandelen.

Ga dus wat mij betreft gerust door met schouderklopjes, maar vergeet niet iets toe te voegen als het kan. Ik bedoel dat je mijns inziens beter schrijft "Ik vind het mooi, vooral het schilderwerk" (om maar een voorbeeld te geven) dan "Mooi".  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Ludwig

Vinden jullie nu echt dat het zo erg gesteld is met die schouderklopjes??
Die schouderklopjes zijn toch alleen maar bedoeld als erkenning voor het getoonde werk .( er wordt hier al zo weinig getoond)
Al weet ik best dat dit weer een andere discussie is.

Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2