Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

vind-ik-leuk knopje

Gestart door TBCédric, 22 december 2012, 11:27:57 AM

TBCédric

Wat vinden jullie van een vind-ik-leuk knop?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

ToThePoint

Dat ik al die verengelsing maar niets vind.
Kinderen zijn tegenwoordig kids, wat is er mis met kinderen ?
Like wat is dat ? iets aflikken ?
liken is dat sms taal voor lijk in het meervoud ?
Tis al goed genoeg zo, straks komt men weer huilen dat men al die toestanden misbruikt.
Zoals facebook, wees maar zeker dat werkgevers daar misbruik van maken ivm sollicitanten.
Heel plezant allemaal zene dat big brother gedoe.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

TBCédric

Like'en is iets leuk vinden.   Zoals het project van jean met turnhout neeb         
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Jurgen

Jean-Paul, het kan misschien nuttig zijn als iemand foto's plaatst op het forum. Dan klikken we gewoon op de "like"-knop ipv allemaal apart te komen zeggen "mooi" en "wow" en "prachtig" en...
Zo worden de draadjes niet onnodig lang en we moeten als volgers van het draadje niet steeds dezelfde zever lezen die nergens toe bij draagt.

Dus op zich vind ik het geen slecht idee zo'n "like"-knopje. Er wordt op die manier helemaal niet ge-Big-Brotherd en de admins gaan minder werk hebben om sommige draadjes op te schonen.

Maar verder ben ik het wel met je eens dat onze taal aan het verengelsen is en dat Facebook veel te veel misbruikt wordt.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Ik moet op mijn werk al 90% engels praten ( Amerikaans bedrijf) , dus ik heb ook een hekel aan die engelse termen die men hier in Vlaanderen meer en meer aan het gebruiken is , mijn dochter van 10 gebruikt zelfs al engelse termen ( cool - love it enz..) , diegene die zo graag engels praten , awel dat ze dan maar in Engeland of Amerika gaan wonen , daar mogen ze elke dag zoveel engels praten als ze willen.

Is zeker geen persoonlijke aanval op wie dan ook hé , maar dit is iets wat niet meer te stoppen is vrees ik , kijk maar eens naar " so you think you can dance" ( de naam alleen al hé) , An Lemmens haalt daar meer engelse termen naar boven dan vlaamse , allemaal heel " cool" voor de jeugd  ,maar ik vind het maar niets. :(

Dus JP, volledig met je eens. ;)

Gerolf

Een "vind ik leuk" of "niet leuk" -knopje kan inderdaad heel wat ballast in draadjes vermijden. Ik volg Jurgen
Ik weet niet of het technisch kan met deze forumsoftware. Bossie?

Erwin en JP snap ik ook wel hoor. Geen smoelenboek-toestanden hier aub.
Ons modelspoorforum moet zijn eigenheid bewaren.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

TBCédric

Topicnaam en 1ste bericht veranderd.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Dirky

Zeker voorstander van een knoppeke als het technisch kan! Zal het aantal berichten op een draadje vast en zeker nuttig verminderen!

En zeker tegenstander van verengelsing! Heb net als Erwin jaren lang voor een Amerikaans bedrijf gewerkt en het Engels, en zeker het Amerikaans Engels, mag best een beetje uit mijn leven blijven...

dieselfreak

Citaat van: piko(ho) op 22 december 2012, 11:27:57 AM
Wat vinden jullie van een vind-ik-leuk knop?

Vind ik NIET leuk, doet mij teveel denken aan een sociale netwerksite waar veel te veel mensen mee bezig zijn zodat ze geen voeling meer hebben met het "echte" leven.
MC

Huugooke

En wat heeft de auteur dan eigenlijk aan al dat "geleuk". Een paar terechte opmerkingen pro of contra zijn toch veel opbouwender dan een reeks duimpjes. Tenslotte doen de "smileys" dat werk al.

Naar het schijnt gaat in Antwerpen binnenkort alles in het Nederlands moeten zijn. ;D

Jurgen

Citaat van: Huugooke op 22 december 2012, 13:59:49 PM
En wat heeft de auteur dan eigenlijk aan al dat "geleuk". Een paar terechte opmerkingen pro of contra zijn toch veel opbouwender dan een reeks duimpjes. Tenslotte doen de "smileys" dat werk al.

Naar het schijnt gaat in Antwerpen binnenkort alles in het Nederlands moeten zijn. ;D


Dat is het hem net, al die smileys zijn gewoon extra ballast voor het forum en maken de draadjes alleen maar nodeloos langer.
En ja, een paar terechte opmerkingen pro of contra zijn inderdaad veel opbouwende dan een reeks duimpjes en dat is volgens mij net de bedoeling. Uiteindelijk blijft alleen de essentie nog over, namelijk reacties pro-contra.
Die "duimpjes" zoals jij het noemt zouden dan alleen de reacties "Wow", "Mooi" en "Prachtig" vervangen. Reacties die er verder niets toe doen met andere woorden.

Het zou dan wel zo moeten zijn dat als iemand op die "vind ik leuk" knop drukt, dat dit onderwerp dan niet bij de "ongelezen berichten" terecht komt, tenzij er een ongelezen bericht is uiteraard.

Nu ga ik soms kijken naar een draadje waarin een reactie geplaatst is om dan te moeten vaststellen dat er iemand alleen maar "Wow" geschreven heeft. Daar heb ik niets aan, net als het feit of iemand zijn MSM al ontvangen heeft of niet. Die "vind ik leuk" knop zou dat probleem kunnen verhelpen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Huugooke

Maar wat heeft de maker aan "453 personen vinden dit leuk"?
Mag hij bij 500 een prentje afhalen bij de juf?
Dat een draadje nodeloos lang wordt door "wauw" en "tof" is een kwestie van zelfdiscipline. En ik krijg toch liever die "Wauw" van iemand met een gezicht,  dan onpersoonlijke duimpjes

Havoc

CiteerMaar wat heeft de maker aan "453 personen vinden dit leuk"?
Mag hij bij 500 een prentje afhalen bij de juf?
Dat een draadje nodeloos lang wordt door "wauw" en "tof" is een kwestie van zelfdiscipline. En ik krijg toch liever die "Wauw" van iemand met een gezicht,  dan onpersoonlijke duimpjes

Kan ik helemaal volgen.

Waar ik wat meer "schrik" van heb is misbruik. In plaats van woordenwisselingen waarop door de moderatoren kan ingegrepen worden gaat dit als vergelding gebruikt worden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

Citaat van: Huugooke op 22 december 2012, 14:40:32 PM
Maar wat heeft de maker aan "453 personen vinden dit leuk"?
Mag hij bij 500 een prentje afhalen bij de juf?
Dat een draadje nodeloos lang wordt door "wauw" en "tof" is een kwestie van zelfdiscipline. En ik krijg toch liever die "Wauw" van iemand met een gezicht,  dan onpersoonlijke duimpjes
Dat vind ik ook wel ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky

inderdaad zelfdiscipline... juist!

maar het onderwerp van de Wows en de Moois is hier al vaak beschreven geweest als "bladvulling" en er verandert niets. Ze blijven maar komen. Altijd terecht want er worden wel meesterwerken getoond. En de "knop" zou hier wel verandering in brengen!

Wat heeft dan de auteur aan de 489 "leuk's"??? Evenveel als aan de 56 "Wows"... een verschil inderdaad, de "wows" hebben een gezicht.

Op het Duitse spoor 1 forum staan er "waardering- sterren". Als je iets echt wel top vind geef je tot 5 sterren waardering.
In het begin vond ik het raar dat ik op enkele draadjes geen wows kreeg... Mijn draadjes kregen amper reacties... tot ik in de gaten kreeg dat die waarderingssterren op gemiddeld 4,5 stonden. Dan voelde ik me ook blozen met die score. Weliswaar zonder gezicht maar echt wel leuk!


Is ook misschien het overwegen waard i.p.v. die "knop" ...