Reeks 59

Gestart door svvander, 03 december 2004, 16:59:27 PM

locomotion

Weet iemand welk Duits model van Roco wordt gebruikt als chassis onder de nieuwste versie van de reeks 59.
Locomotion

mark7758

De Roco 215/225.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

tonycabus

Een fotootje (onscherp) van de "verlichte" Roco 5939
http://photobucket.com/albums/v208/tonycabus/?action=view¤t=Photo025.jpg
Daaruit blijkt duidelijk dat het een playtime uitgave is maar dat valt wel te verhelpen.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

janjozef

wel mijn 5939(analoog) schijnt precies veel minder hard door dan deze op de foto, nu is mijn vraag rijd ge digitaal of analoog want ik de indruk dat de digitale veel harder doorschijnen. had ik ook reeds in merksem gemerkt
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

tonycabus

digitaal, janjozef. Kan dus kloppen....
Ga nog efkes een paar foto's van defekte 60'en posten!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

den T

In MSM 34 beschijft Kees de Ouden opwaardering van een oude 59 (Roco)door vervanging van de motor, maar kunnen we de kast niet op een recente playtime BD 215 of 59 zetten ? Wie heeft dat al uit geprobeerd. Dan  hebben we gelijk een betere motor met digitaal aansluiting.
Julien

tonycabus

Dan zal je alleen maar een paar kleine aanpassingen moeten maken lijkt me.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

svvander

Hallo,

Ik ben nu in het bezit van 2 Roco 59'ers, zijnde de 5950 (groene livrei) en de 5938 (in gele livrei). Bij de groene versie zit ik met een lastig probleempje. De kast onderaan het chassis, tussen de wielstellen, komt steeds los. Deze is er blijkbaar gewoon opgeschoven.
Zijn er nog mensen die dit probleem ondervonden? En wat is de oplossing om dit te voorkomen? (Lijmen lukt niet, wegens te weinig raakpunten).



Sven Vandersmissen
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

D_Loc

Sven,

Ik heb ook beide machines en heb net even goed gekeken. Bij mij zit bij beiden de kap er goed op. Aan de kap zitten hele kleine nokjes (die snel afbreken, bij mijn 5939 hangt er al ??n op half zeven terwijl ik de kap er nog niet eens af heb gehad!) die in het gleufje van het chassis moeten vallen. Door deze nokjes zou de kap aan het chassis moeten klemmen. Misschien moet je de eens onderzoeken of er niets van binnen uit tegen de kap drukt waardoor deze omhoog wordt gedrukt. Een andere mogelijkheid is, wanneer de nokjes afgebroken zijn, nieuwe nokjes maken van bijvoorbeeld plasticard en deze op de plaats van de oorspronkelijke nokjes plakken. Dit moet dan wel met een goede lijm gebeuren anders ben ik bang dat deze weer snel zullen loslaten.
Mijn 5950 heb ik wel open gehad omdat ik deze voorzien heb van een decoder maar na inbouw sluit alles nog steeds goed aan.

Dirk
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Thommy

ssvander, normaal zit er garantie op die locs.  Dit werd mij gezegd toen ik mijn 59 onlangs ging kopen van de verkoper.  tot 2j sinds begin dit jaar op roco-locomotieven

Greetz

Thommy
Greetz

Thommy

loco

Vandaag mijn Duitse beginset toegekregen via Conrad. 90 euro, alles inbegrepen. Kap en draaistellen verwisseld met mijn 59 en nu heb ik een digitale beginset van Roco 59. De Duitse loc 215 gaat naar een tweede handsmarkt later dit jaar.
Nu heb ik thuis een beperkt testbaantje voor digitale locs.
Loco

_______________________
www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw

Johnnytrein

@sven en Thommy, deze 2 jaar waarborg geldt niet alleen voor Roco maar eigenlijk voor alles wat men nieuw aankoopt.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

janjozef

en niet enkel voor modeltreinen gewoon voor alles inbegrip koffiezet en boormachien
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

svvander

citaat:
Geplaatst door Thommy

ssvander, normaal zit er garantie op die locs.  Dit werd mij gezegd toen ik mijn 59 onlangs ging kopen van de verkoper.  tot 2j sinds begin dit jaar op roco-locomotieven

Greetz

Thommy



Er is inderdaad garantie op. Maar ik wou gewoon is horen of er nog mensen zijn die dit al eens meegemaakt hebben op hun 59. Kwestie van dat te voorkomen in de toekomst. De vraag is alleen hoe? Ik heb nu geprobeerd met "double-face" zoals ze bij ons zeggen. Plakband die langs de 2 zijden kleeft. Hopelijk helpt dit.

Sven Vandersmissen
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

tonycabus

De oudere verloren allemaal hun bakken onderaan, Sven!
Op de 5939 blijkt de "bak" echter beter te klemmen.
Is in de 5950 daaronder ook een 'olleke voorzien voor de luidspreker?

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)