Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

En zo gaat dat:

Gestart door tonycabus, 31 december 2005, 00:00:23 AM

dgrr57

Rubriek 1: HO - M?rklin - Reeks 59 (type 201) Groene versie met zwaluw
Rubriek 2: HO - LSM - Mistral 69
Rubriek 3: HO - PB Messing Modelbouw - Watertoren Inzekuip
Rubriek 4: /
Rubriek 5: /
Rubriek 6: /
Rubriek 7: ESU - Locsound reeks 59

just4fun

Hier mijn keuze:
Rubriek 1: HO - Roco - Digitale startset met reeks 59
Rubriek 2: HO - LSM - Mistral 69
Rubriek 3: HO - Auhagen - Belgische boerderij
Rubriek 4: ---
Rubriek 5: ---
Rubriek 6: ---
Rubriek 7: Brelec ? Binnenverlichting light bars
Beste groeten,
Paul

janjozef

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rubriek 1: HO - LSL - Stoomloc type 22 + versie Nord Belge
Rubriek 2: HO - Fleischmann - Personenwagen 2 / 3 Kl BC4u, ex - Pruisische coup?rijtuig
Rubriek 3: HO - Jocadis - Attributen voor goederenkoer
Rubriek 4: N - Euromodell F.P. - Matisa VM 500
Rubriek 5: N - PB Messing Modelbouw - M2 rijtuig  
Rubriek 6: ----
Rubriek 7: ModelTorque - Vervangingsmotor Lima
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

tot zover mijn keuze

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

rgp

Dag,

Vooreerst aan iedereen een voorspoedig 2006.

Gezien de andere draad gesloten is, moet er dus hier eventueel gereageerd worden.

1. De term "Model van het jaar " vind ik - plat plagiaat - van FEBELRAIL.
2. de huidige poll zegt niets over kwaliteit, het zal de categorie "t is mooi en er staat een B op " plezieren. (Bepaalde items zijn zelfs niet Belgisch, maar hoop en al verbelgist en dan nog.)
3. De representativiteit wordt kleiner, hoe meer "modellen en pseudo-modellen van het jaar" hoe minder inpact het heeft.

Neen, geef mij maar FEBELRAIL (ook niet foutloos) maar je weet dan wel wat je krijgt voor je geld.

Roland

Gerolf

Ik begrijp je bezorgdheid, Roland. Ik moest zelf ook even fronsen toen ik dit zag, en kan het eens zijn met je tweede en derde opmerking, maar ik heb toch mijn stem uitgebracht.
Je eerste opmerking heb ik het w?l moeilijk mee, alsof Febelrail de eerste zou zijn die een verkiezing 'beste van het jaar' zou hebben georganiseerd. Misschien wel in de modelbouwwereld - dat weet ik niet - maar toch zeker niet wat de rest van de wereld betreft (sportman van het jaar, miss Belgi? 19XX, ...)
Hoe zou MSM - of wie dan ook - zijn verkiezing moeten noemen? Schaalproduct van het jaar? Spoors hobby-item van het jaar? Kom nou ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

heren begin niet AUB iedereen heeft zijn redenen om het er, niet met of wel met, eens te zijn. Niemand is verplicht hierop te antwoorden. Inderdaad het is voor iedereen een persoonlijke indruk die niet over het model zegt. Men vergelijkt een stuk van 120? met een van 1000? dus daar moeten verschillen in zijn. maar het is gezellig iedereen zijn mening te zien.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

"Niemand is verplicht hierop te antwoorden ... maar het is gezellig iedereen zijn mening te zien."
Groot gelijk, JanJozef. Wat mij betreft is dit intermezzo voorbij. De inleidende tekst was niet voor niets gesloten.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bartie

Rubriek 1: HO - M?rklin - Reeks 59 (type 201) Groene versie met zwaluw
Rubriek 2: HO - Os.Kar - Platte wagen type Smmns met lading slabs
Rubriek 3: HO - Auhagen - Belgische boerderij
Rubriek 4: /
Rubriek 5: /
Rubriek 6: /
Rubriek 7: ModelTorque - Vervangingsmotor Lima

Bart.

tonycabus

Trouwens, zeg ons eens hoe je "een model van het jaar" anders moet noemen? Ik kan dit geen plagiaat noemen, Roland. (Zie ook Gerolfs' opmerking)
Hoogstens een poging om te zien wat er in dit forum leeft aan opinies. En da's zeker even belangrijk!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

rgp

Dag,

Gerolf we hebben het hier toch over modelbouw ? Niet over een vleeskeuring !
FEBELRAIL was inderdaad de eerste die een "Model van het jaar" in Belgi? voor Belgische modellen heeft georganiseerd.

Tony, noem het van mijn part "gewenst model" dat dekt beter de lading.  Wij weten allemaal waarover het gaat, maar de fabrikanten kunnen het wel misbruiken.  Neem van mij maar aan dat als in een categorie de 2380 van M?rklin het zou halen ze in Nijvel ermee gaan uitpakken alsof ze de beste waren in 2005.

Roland

Gerolf

citaat:
Geplaatst door rgp

FEBELRAIL was inderdaad de eerste die een "Model van het jaar" in Belgi? voor Belgische modellen heeft georganiseerd.
Goed, die eer is voor hen. Maar om anderen dan van plagiaat te beschuldigen, vind ik toch wat muggenzifterij. [|)]
Je bezorgdheid over misbruik van het resultaat van deze poll door fabrikant deel ik, ook al zouden ze zich onsterfelijk belachelijk maken door deze poll als representatief te nemen. Nu ja, sommige fabrikanten doen alles voor publiciteit. [:o)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

boke

Rubriek 1: HO - Roco - Reeks 5307
Rubriek 2: HO - Roco - Rongenwagen
Rubriek 3:
Rubriek 4:
Rubriek 5:
Rubriek 6:
Rubriek 7:

Steven86

Rubriek 1: HO - M?rklin - Reeks 59 (type 201) Groene versie met zwaluw
Rubriek 2: HO - Piko - Type E tijdperk III, groene uitvoering
Rubriek 3: HO - PB Messing Modelbouw - Watertoren Inzekuip
Rubriek 4: ----
Rubriek 5: ----
Rubriek 6: ----
Rubriek 7: ESU - Locsound reeks 59

Erg leuk idee, Tony [:)]

Steven86

citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Gerolf we hebben het hier toch over modelbouw ? Niet over een vleeskeuring !
FEBELRAIL was inderdaad de eerste die een "Model van het jaar" in Belgi? voor Belgische modellen heeft georganiseerd.

Tony, noem het van mijn part "gewenst model" dat dekt beter de lading.  Wij weten allemaal waarover het gaat, maar de fabrikanten kunnen het wel misbruiken.  Neem van mij maar aan dat als in een categorie de 2380 van M?rklin het zou halen ze in Nijvel ermee gaan uitpakken alsof ze de beste waren in 2005.

Roland



E?n oplossing, Roland. Stemmen maar! Ga je nog stemmen of ga je nog stemmen? [:)]

Kedeng Kedeng

Ook is effen op reageren,
Model van het jaar vind ik wel goed hoor maar de
Brelec  Binnenverlichting light bars Kan je moeilijk model van het jaar noemen,
als je me begrijpt

misschien de naam ?Wensmodel van het jaar?

ik doe maar een voorstel[:I]