Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

machinist bij de nmbs

Gestart door wisselstromer, 11 december 2012, 11:16:14 AM

Gerolf

Citaat van: piko(ho) op 23 december 2012, 11:56:14 AM
Citaat van: Steven123 op 11 december 2012, 17:04:50 PM
10 oktober   
- Medisch onderzoek   (zicht, gehoor, bloed, drugs, rug, hart...)
moet je dan bloed laten trekken?
Wat denk je?  ::)
Alles lezen, en niet alles citeren kan helpen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

TBCédric

ik zou graag als machinist willen werken  maar het bloed trekken ,  :-\  :'(
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Gerolf

Ik heb al honderden keren bij iemand bloed getrokken, en me daar nog nooit bij bezeerd  ;D  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ERVIN

Vrouwelijke treinbestuurders zijn er wel degelijk hoor , hieronder zie je een voorbeeld , deze mooie dame in kwestie was de bestuurster van de Reeks 20.


TBCédric

ik moet van spuitjes niks weten
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Gerolf

... en werd gedepanneerd door een mannelijke collega in de "12" ?  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Citaat van: piko(ho) op 23 december 2012, 12:13:56 PM
ik zou graag als machinist willen werken  maar het bloed trekken ,  :-\  :'(
Dat hoef je niet zelf te doen, hoor. Dat wordt voor je gedaan. En als ze links bezig zijn,  naar rechts kijken en doorkletsen over het slechte weer. Voor je het weet mag je een watje 2 minuten met een vinger aandrukken. Klaar! Echte machinisten zijn niet bang van een prikje.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

TBCédric

ik ben er niet  bang van, ik haat dat gewoon als de pest
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

bollen neus

Citaat van: piko(ho) op 23 december 2012, 12:24:30 PM
ik ben er niet  bang van, ik haat dat gewoon als de pest

Heb je er al eens over nagedacht dat zo een "prikje" jou leven kan redden makker?  8)

Jurgen

Ik ben ook bang voor prikjes, maar als het moet dan moet het hé.

Ik heb vroeger een blindedarmontsteking gehad. Na de operatie, toen ik op de kamer lag, kwam men dagelijks bloed afnemen gedurende een week. Ik zag er altijd tegenop, hoewel het een knap verpleegsterke was.  ;D
Op een dag kwam er een stagaire mee die voor de eerste keer bloed moest trekken. Toen kreeg ik nog meer schrik, maar ik keek gewoon weg zoals gewoonlijk. Tot het moment dat ik ze hoorde zeggen: "allé, er komt niks." Het zweet brak me uit en toen antwoorde de andere verpleegster nog dat ze dan maar ergens anders opnieuw moest prikken. Ik wou bijna gaan lopen, maar net voor ze de naald uit mijn arm haalde schoot het buisje toch nog vol met bloed. Ikke blij, verpleegster blij en stagairke ook blij!

Dit heeft nu niets met het onderwerp te maken, maar is toch een leuke anekdote om te vertellen.
Als je een prikje moet krijgen kijk je gewoon de andere kant op en soms voel je zelfs niet dat er geprikt werd. En zoals Eric zegt, op een dag kan zo'n prikje je leven redden!

Laat zo'n prikje je in ieder geval niet tegenhouden om ooit treinbestuurder te worden, dat zou belachelijk zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

railman56

godver................ 8)
en dan nog in den bocht van ekeren waar ik dikwijls sta.....dus toch iets aan mijn ogen en ik heb al een bril. 'k zal een telelenske op m'n kodakske moeten zetten. bedankt voor de foto erwin en ik zal in het vervolg beter opletten. ;)
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

chef garde

Citaat van: ERVIN op 23 december 2012, 12:19:42 PM
Vrouwelijke treinbestuurders zijn er wel degelijk hoor , hieronder zie je een voorbeeld , deze mooie dame in kwestie was de bestuurster van de Reeks 20.


Zou het niet kunnen dat die mooie dame naast een paardenstaart ook een baard heeft???  Of moet ik mn contactlenzen eens vervangen??


the_gold

Haha ik moest daar gisteren ook even naar kijken.. maar ik wachte geduldig af  ;D

ward

Erwin, er zal een detailfoto moeten komen als bewijs..  :o ;)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Steven123

Hier het bewijs adhv een videofragment :))

(even op het 'play' knopje duwen)
http://www.despoorwegenwervenaan.be/testimonials/catherine

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook