Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

machinist bij de nmbs

Gestart door wisselstromer, 11 december 2012, 11:16:14 AM

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michael

Op naar de top Maarten goed gedaan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

2012

Vanwaar ben je ? men werft nu "regionaal" aan he, kanten van Gent ?

ward

Citaat van: 2012 op 23 augustus 2014, 22:51:07 PM
Vanwaar ben je ? men werft nu "regionaal" aan he, kanten van Gent ?

Over dat regionaal wil ik even ng iets kwijt.. Dat gaat van Sint-Niklaas tot Geraardsbergen, en alle depots die ertussen liggen..
Kans is groot dat je om te beginnen ergens helemaal anders moet beginnen dan waar je je opleiding gevolgd hebt,
omdat daar de personeelstekorten te groot zijn (meestal kleinere depot's..)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

2012

idd, mijne regionaal sta ni toevalling tussen " ....

Is zo dat vb TCT gent bestuurders aanwerft voor zijn 6 depots, de meest voorkomende start depots voor nieuwe bestuurders zijn Geraardsbergen, Dendermonde Aalst en Oudenaarde.

mnieuwlaet

Ik woon in oudenburg en idd is TCT Gent ruim... van Gent tot Geraardsbergen maar dat wordt heel duidelijk gezegd in de infosessie.
Het moment dat je in je depot bent vraag je je overplaatsing aan als het echt heeeeel ver is! En dan is het wachten en geluk of lange arm hebben  ;). trouwens aanwerving is ook voor TCT Gent BrusselLeuven dacht ik dus kan nog verder hoor.
Ik wacht nog altijd op brief met resultaat en tegelijk de uitnodiging voor Medische keuring en Psychologische testen nog es (geheugen, reactie...)
Eens deze positief voorbij zijn kunnen we uitkijken nr jaartje studeren.

TBCédric

Ik heb gehoord dat je al vanaf je 17de mee kan doen aan de opleiding én dat je als je 18 bent én afgestudeerd, je mag meedoen aan de examens voor machinist. Ik denk dat ik dat ga doen.  8)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

mnieuwlaet

Toedeloe geslaagd... Starten aan de opleiding treinbestuurder op 17 november voor stelplaats kortrijk

SuSke

Proficiat Maarten, het begin van een nieuwe carriere :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michael

Maarten gefeliciteerd, veel succes met de opleiding en een lange carrière toegewenst.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Stieven76

Proficiat Maarten! Ik wou er op de beurs nog achter vragen maar ben het vergeten. Veel succes man  ;)

Steam.N

Knap, Maarten.
Veel succes met de opleiding, en veel plezier met de job later !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loebaske

Pas op !!!!!

Machinisten bestaan niet meer, dus slagen is bijna niet mogelijk, tenzij je met stoommachines gaat rijden...

Treinbestuurders heeft men wel nodig  ;) ;) ;) ;) ;)

janieburton

 

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw