Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

machinist bij de nmbs

Gestart door wisselstromer, 11 december 2012, 11:16:14 AM

krisds

Nog even ter volledigheid, logistics zoekt ook bestuurders en bestuurders-rangeerder. Het staat (nog) niet op hun site, maar wel te vinden via vdab en start interim (of zo...). Hou er rekening mee dat het contractuele functies zijn, bij reizigers maakt men nog kans op statutaire benoeming (meer jobzekerheid).

Hennequin.Cedric

Hallo iedereen,

Aangezien ik vorige maand niet door de geschiktheidstesten ben geraakt (gebrek aan tijd, vooral bij de abstracte test) wilde ik het daar niet bij laten en heb ik mezelf terug ingeschreven van zodra er een nieuwe vacature beschikbaar kwam.

Ben dan vorige week zaterdag (26 april 2014) terug naar de infosessie gegaan. Van zodra de infosessie voorbij was kreeg ik dus ook mijn datum mee voor de volgende testen die volgende week maandag (05/05/2014) zouden doorgaan in Brussel-Zuid. Nu ben ik al een vrij lange tijd bezig geweest met een manier te vinden om op de abstracte test zo hoog mogelijk te scoren, aangezien mijn wiskunde slecht tot zelfs vrij slecht is en dit op die manier te compenseren. Gisteren had ik een manier gevonden om een opgave binnen de minuut op te lossen en dit door middel van kalkeerpapier tegen mijn computerscherm te houden en zo te elimineren in plaats van alles of toch de moeilijkste daarvan op te schrijven. Alleen zit ik wel een vraag hierover, zouden de mensen die de testen afnemen dit toelaten? Of?

Hopelijk kan iemand mij hierop een antwoord geven. In ieder geval alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt,
Cedric


ward

Cedric,

normaal staat er op de brief van je uitnodiging een telefoonnummer..
Ik zou daar eens naar bellen en het zien te vragen of dit toegestaan is.
Veel succes alvast, de aanhouder wint!  ;)

Grtz
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Hennequin.Cedric

Ward,

Had al zo'n vermoeden dat ik dit antwoord zou krijgen. Nu hopen dat ze het toestaan of anders loopt heel mijn plan in het water ... :P

In ieder geval bedankt voor je snelle reactie!

Groeten,
Cedric

2012

Denk niet dat het zal odig zijn om te bellen voor dergelijke vragen, ga er maar vanuit dat dit (en allerlei andere hulpmiddetjes) niet toegelaten zijn...

B_Modelbouw

Normaal gezien staan zulke zaken steeds vermeld op je uitnodiging van je examen of wordt bij aanvang ervan duidelijk gezegd...

In een ver verleden een examen meegedaan voor een staatsbaantje, er waren een boel doorgedreven wiskunde vragen bij in het vakgebied elektriciteit.
Op de uitnodiging stond duidelijk vermeld; schrijfgerief - liniaal - rekenmachine ... Maar omdat één van de kandidaten zijn rekenmachine niet bij had,
werd het examen voor iedereen gelijkgesteld en het rekenmachine voor allen verboden. Ik heb er velen toen weten bleek uitslagen, al kun je zeer veel
grafisch oplossen en als je de basisprincipes kent kom je al behoorlijk ver.
Mogelijk zit hier wel een groot gebrek in het dagelijkse onderwijs, waar alles nu veel meer om de computer draait en de oerdegelijke basis vergeten wordt.

Alvast veel succes met je examen ...
     
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


mnieuwlaet

Morgen is er infosesie voor bestuurder en bestuurder rangeringen. Waar ik dus heen ga voor bestuurder-rangeringen.
Ik heb vroeger op school ook zeer weinig van die formules gezien die in de bundel staat.
Ben er aan al begonnen studeren, hopen dat het voldoende zal zijn op de testen.


janieburton

 

mnieuwlaet

Vandaag geslaagd in de psychotechniek en voor de technisch niet eliminerende test gebuisde deftige scores en 1x 50% gehaald met eenmaal de bundel te lezen.
Dus ben ik beginnen studeren, bundel reduceren tot basisformules en afleidingen, voor de laatste jury proef eind augustus.
Iemand daar recent ervaring mee?

Stieven76

Proficiat Maarten   ;)
Enkel dit zinnetje snap ik niet goed  ;D ;D
Citeergebuisde deftige scores en 1x 50% gehaald

mnieuwlaet

Daarmee bedoel ik gebuisd en toch 30% halen met minime kennis , zonder studie.

OlivierV

Citaat van: mnieuwlaet op 16 juli 2014, 00:36:43 AM
Vandaag geslaagd in de psychotechniek en voor de technisch niet eliminerende test gebuisde deftige scores en 1x 50% gehaald met eenmaal de bundel te lezen.
Dus ben ik beginnen studeren, bundel reduceren tot basisformules en afleidingen, voor de laatste jury proef eind augustus.
Iemand daar recent ervaring mee?
Vorig jaar die proef gedaan ja.

- Bekijk het niet als een gesprek, want het is een echte solicitatie!
- Zorg dat ge uw formules vanbuiten kent en dat ge niet moet twijfelen bij het oplossen van de 3 vragen die op de cursus gebaseerd zijn.
- Zorg dat ge ook nuttig antwoord kunt geven waarom de remmen van een trein met lucht zijn ipv met olie (anders heb je bij ontkoppelen van wagens en rijtuigen altijd een klets olie die eruit loopt).
- Kom punctueel en gestructureerd over zodat ge prima in hun profiel past van wat volgens hen een treinbestuurder moet zijn.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

wisselstromer

ik heb het opgegeven daar bij die mannen
ben 2x op gesprek mogen gaan
vond dat alles best wel meeviel
maar telkens erbarmelijke slechte scores
vond de mensen die met u het gesprek aangaan ook niet echt sympha
ik dacht dat het normaal was dat men u aankeek terwijl je tegen hun sprak en vond het niet echt kunnen dat ze tijdens het gesprek doodleuk zitten
sms en en op hun gsm zitten te spelen
gebrek aan respect??? ik weet het niet
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Lange Trein

Dag Wim,
Sorry te lezen dat je opgeeft.
Wat betreft het gedrag van diegenen die naar jou hadden moeten zitten luisteren ipv te sms'sen of op hun GSM te spelen: ik heb het nog meegemaakt dat mensen dit deden om te zien of je zou reageren of laten begaan. Een soort attitude test.
Wat betreft de slechte scores: misschien ook een middel om te zien hoe volhardend je bent.
Ik zou denken: zolang ze mij niet zeggen dat ik niet meer moet of mag terugkomen, doe ik voort. Ik bijt er mij in vast tot ik heb wat ik wil.
Met vriendelijke groeten,
Denis

Doornroosje

Geef niet te snel op. Doorbijten en beseffen dat 'we' een enorm logge administratieve organisatie zijn. Over het met hun gsm spelen: kan inderdaad een attitude-test zijn. Evengoed kan er net iets belangrijk gebeurd zijn waar andere mensen hun advies over willen, zoals de hele hetze over de onregelmatige vertrekken van de afgelopen dagen.

Ikzelf ben geen rijdend personeel, wel controlerend en val onder Infrabel. Maar je mag me altijd (gerichte) vragen stellen indien je met iets zit.