Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Lux-modellbau 9020 railslijper wilt niet meer

Gestart door NakkerV, 10 december 2012, 19:16:57 PM

NakkerV

Hallo

Ik heb mij een tijdje geleden een Lux railslijper aangeschaft via ebay. Het is er één met faulhabermotor en decoder voor digitaal te rijden. Ik heb deze vandaag aangekregen en wilde deze zo snel mogelijk uittesten. Ik heb hem aan de praat gekregen, maar na een 2 meter rijden begon de railslijper te stotteren en viel daarna uit. Nu wilt hij niet meer aan en het enige dat er gebeurd als ik op de knop duw, om de railslijper te starten, is dat ik een "klik" hoor. Deze klik hoor ik ook als ik hem terug wil uitzetten.
Heeft iemand dit probleem ook al gehad en/of weet iemand wat er juist mis is en wat ik hieraan kan doen?

Met vriendelijke groeten

Nick

ysbeer

Erg veel informatie is dat niet wat je geeft,wat geeft die klik?????
Het kan dus zijn dat de motor het begeven heeft,of de decoder.
Je kunt het beste de draden naar de motor even los maken en met een kleine voeding (of en batterij) proberen of de motor draait.
Zo niet dan is hij kapot,jammer.
Draait hij wel dan is de decoder of de sleep contacten de schuldige,meet de spanning op de decoder met een meter of een lampje.
Ik dacht dat dat ding ook een accu had,als dat zo is kan de ellende ook daar zitten.

Maar mijn glazen bol is stuk,dus je zult zelf stap voor stap de fout moeten vinden .
succes

wim

doomslu

Als hij van een handelaar komt en nieuw is: garantie, dus niet prutsen!

Zoniet: de raad van Wim volgen. Succes!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

NakkerV

Bedankt voor de reacties.
Ik dacht dat dit misschien makkelijk te repareren was, maar om alles uiteen te halen, daar ben ik niet zo'n handige harry in.
Het is tweedehands gekocht van een handelaar, dus ik zal eerst op veilig spelen voordat ik iets uiteen ga halen en zal een mailtje sturen met de mankementen en met de vraag of dat hij het terugbetaald of zo iets in die richting.

Mvg,

Nick