Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

plooibank

Gestart door Dirky, 09 december 2012, 20:00:22 PM

Dirky

Mijn foto's in dit draadje zijn jammer genoeg verloren gegaan en het plooibankje in kwestie is ook "zaliger"...

Ik ga - op iets professionelere wijze - een nieuwe plooibank bouwen om zeer korte, haarscherpe plooien te maken... en die eventueel ook voor verkoop aanbieden.

Het zou leuk zijn moesten geïnteresseerden hier of via PM hun wensen kenbaar maken...

Specificaties die ik denk aan te houden:
- type V-blok en mes
- plooi lengte 280mm maximum
- tot 280mm moet plooien van Ms 0.3mm mogelijk zijn
- alles wat dikker is kan enkel op korte lengte
- bouwpakket
- ...

alvast bedankt

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ardjoena

Ben benieuwd hoe het er gaat uitzien. :)

Dirk
 

loebaske

heb ook wel interesse....

ardjoena

Hoe ver staat het plooibankje eigenlijk?
Is er al een prototype ?

Dirk
 

EVP

Hoe ver staat het met het project Dirky al een verkoopbaar bankje ???

loebaske

Het is een LS model  :D :D :D

Dirky

sorry... op zoek naar een goedkopere leverancier voor de onderdelen en (helaas) geen prioriteit... komt zeker een vervolg aan!

loebaske

goed idee Dirk en was je maar aan het plagen hé

oebr

in dit verband een interessante link:

www.plooien.info
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Havoc

Leuke en informatieve site.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirky

'k Zal de lat iets lager moeten leggen... Huidig ontwerp zou ca. 500€ gaan kosten en zo gek ben ik (nog) niet. :(

loebaske

Dat is idd. een dure plooibank die je aan de straat stenen niet gaat kwijt geraken, vooral omdat er in onze hobby weinig gaat geplooid worden....

Havoc

Vooral dat je voor dat geld al kant-en-klare plooibanken vindt. Tenzij je mogelijkheden hebt die een standaard plooibank niet heeft natuurlijk. Maar zonder foto's of schetsen is dat moeilijk in te schatten.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirky

Het enige wat echt speciaal is, is de scherpe plooi die je met standaard materieel niet hebt.
Het mes is er eentje van 30° en de V-groef heeft een breedte van 1mm en is ook 1mm diep.
'k Zou er een scherpe plooi van 45° kunnen mee maken...

Zijn voorganger is maar 100mm breed en de groef 90°. In principe haal ik hiermee geen rechte hoek.





'k Ben de opzet iets eenvoudiger aan 't maken...

PS: Vanaf 10 stuks wordt de prijs aanvaardbaar maar wat doe ik met 10 stuks, hé?