Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Problemen met Littfinski decoders en CS II

Gestart door Geert SBB 460, 02 december 2012, 19:37:50 PM

Geert SBB 460

Beste medespoorders,
Heb een probleem met Litfinski decoders SA-DEC-4-MM en de MÄRKLIN 60213 CS II central station met update. Alles geprobeerd maar de Littfinsky decoder krijgt geen adres toegewezen. Volgens de trouwens Nederlandstalige handleiding(te vinden op de site van LDT) moet je eerst de programmeerknop s1 op de decoder indrukken(in dit geval een schakeldecoder zoals de K84) vervolgens gaat deze om de 1.5 sec schakelen. De volgende stap is op de CS II  via het keyboard een verbruiker(in dit geval een lampje) indrukken en de decoder zou vervolgens deze moeten "aanleren" Het lampje dat is aangesloten op de uitgang 1 van de decoder gaat inderdaad steeds aan en uit om de 1.5 sec en de volgende stap is bevestigen via s1 knop. Hier gaat het dus fout! Het lampje blijft branden en reageert niet op het commando van de CS II > keyboard. Heb zowat alles geprobeerd (ook dcc en mm2 protocol),kabeltjes omgedraaid,direct via de centrale en aparte trafo gevoed,meerdere decoders,enz..Herkent iemand dit?? Na 4 dagen proberen en internetten zakt de moed je wel in de schoenen.
Mvg, Geert.

gardevil

Geert,
al eens met een wissel geprobeerd? Een lampje is geen magneetartikel.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Geert SBB 460

Beste, Het is dan ook een decoder zoals een K84, dus een duurschakelaar. Probleem geldt voor zowel k 83 als k84. Ik ben er hard op aan het studeren en heb reeds enkele nuttige tips gevonden. Morgen even uit proberen. Alvast bedankt voor het meedenken.
Mvg, Geert.

INFO

Ja, ik herken dat.
Meest voorkomende oorzaak, bruin en rood op de digitale aansluit punten omgewisseld.
Tweede oorzaak bij een multi-protocol centrale het verkeerde digitale formaat gekozen, deze decoders werken alleen op Motorola Oud format.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Geert SBB 460

Hallo,
Probleem is opgelost! Een link naar het collega forum bracht mij het volgende antwoord. Bij gebruik van een Central station CS II Märklin komt het er gewoon op aan om op het scherm "CONTROL" zo in te stellen op "geen lok"(beide rij-regelaars) Vervolgens het CS II via "set up" opnieuw opstarten(rebooten) en vervolgens de handleiding van LDT volgen. Werkt nu dus perfect en snel. Geen gedoe met dipschakelaars en dies meer. Nu het werkt ben ik hier erg over te spreken. (Zag er even niet goed uit). Jammer genoeg melden ze dit niet in de handleiding. Zal mijn beste duits even bovenhalen en dit melden bij Littfinsky. Hopelijk heeft iemand anders hier ook wat aan.
Groeten, Geert.