Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Opbergsysteem

Gestart door Mattias, 01 december 2012, 21:32:29 PM

Tjalling

Bedankt voor je antwoord  ;D
Dat schuimrubber wil gaan plakken is bekend, vandaar mijn vraag.

Groet,
Tjalling
 

Binco

Nu heb ik ook nog eens een vraag rond het onderwerp "opbergen".
Hoe doen jullie dat thuis? in de kast? (of waar jullie de dozen met of zonder trein in leggen)
Ik veronderstel dat jullie die toch ook mooi wegsteken.


:) ;)

Mattias

Bij mij liggen alle (niet-belgische) locs, al mijn rijtuigen en wagons in hun originele verpakking. En deze zitten in enkele kartonnen dozen. Maar, eens ik volledige treinen kan vormen, zal gekeken worden om, waarvoor dit draadje werd opgestart, deze in een draagbare en makkelijk te gebruiken systeem op te bergen.
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Binco

Citaat van: Mattias op 10 januari 2013, 19:39:44 PM
En deze zitten in enkele kartonnen dozen.

Mij is het vooral te doen omdat ik me soms erger aan het stapelwerk van dozen (de individuele verpakkingen dan he).
Een doos van Roco is net iets smaller als één van LS Models.
En een doos voor 3 wagons (een set dus) is meteen ook groter, ...
Dit lijkt onnozel maar als je dan weer de onderste doos nodig hebt dan moet je daar zitten jongleren met alles ...  ::)

Mattias

Herkenbaar!
Ik heb nu 2 kartonnen dozen vol met treinen..
En ik tracht ze zoveel mogelijk te laten passen in de dozen.
En zoals gewoonlijk heb je. Natuurlijk altijd de onderste dozen nodig.. ;-)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

doomslu

En mijn kast wordt te klein!  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ToThePoint

In een kartonnen doos plaatst u de dozen verticaal ipv horizontaal met de etiket die op de kop van de dozen zit naar boven toe. Ok u kan minder in een doos krijgen, maar u heeft direct ter hande wat u zocht.
Geen gedoe meer met uitladen, spullen die omver vallen en vooral een grote tijdsbesparing.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Doornroosje

Voorlopig nog steeds alles in bananendozen. 1 doos voor de locomotieven, 1 voor de rijtuigen, 1 voor de goederenwagens en 3 voor de rails. Flexrails liggen er bovenop in hun kartonnen hoezen per 10.

Die dozen zijn tijdens onze verbouwingen al zeer dikwijls verhuisd van ruimte. Nu begint het echt wel hard te kriebelen om alles eens uit te pakken voor de eerste testritjes...

conducteur

Als jullie kast te klein is, ik heb nog plaats
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Mattias

Citaat van: conducteur op 11 januari 2013, 18:41:08 PM
Als jullie kast te klein is, ik heb nog plaats

Goed geprobeerd..  ;)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

SuSke

Citaat van: conducteur op 11 januari 2013, 18:41:08 PM
Als jullie kast te klein is, ik heb nog plaats
Maar wij hebben allemaal modellen van die "slechte" fabrikanten. Dat kunnen we je echt niet aandoen Rian.  :D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Hier is het ook maar onhandig en onhandig tegelijkertijd.

- Locomotieven, wagons, ICE-startset en de lade met van alles en nog losse wagons in een doosje liggen netjes op een schap in mijn kast.
- Rails liggen in schoendozen (eentje voor gebogen, eentje voor rechte, eentje voor wissels en kruisingen, eentje met lima rails), die dan weer op mijn kleerkast staan.
- 2 losse transformators zitten ook in een schoendoos op de kleerkast.
- Bubbelfolie met nog enkele flexrails in gewikkeld liggen ook ergens op de kleerkast.
- Treinplaat staat op de voormalige speelkamer tegen de muur.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Ik heb een eigen-ontwerp-vitrinekastsysteem, maar dat is bekend, zeker?
http://meb.gerolf.be/debouw/onderbouw/nvitrine.htm

Klein probleem: Te klein intussen, en nogal wat materiaal in dozen.
Ik twijfel er aan om een uitbreiding te maken - ik heb immers nog een muur vrij  :D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw