Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Opbergsysteem

Gestart door Mattias, 01 december 2012, 21:32:29 PM

Gerolf

#15
Ik heb die koffers ook gezien, maar ze zijn erg klein: binnenruimte 32x22x7, dus iets meer dan een A4.
Ik schat dat je in zo'n koffer met moeite 5 H0-locs krijgt  ::)

Dan lijkt dit interessanter: http://www.conrad.be/ce/nl/product/815089/TOOLCRAFT-3-delige-Aluminium-kofferset/1504162&ref=list
Die koffers heb ik, maar ze zijn niet in gebruik voor rollend materieel (tot nu toe)
In de middenmaat-blauwe zit alles van mijn WSA  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Klaas Zondervan

Of deze van Conrad: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/824064/
Zulk soort koffers vind je ook vaak in de bouwmarkt.

just4fun

Deze ben ik eens tegen gekomen, toen ik op zoek was voor kisten met andere doelen: http://www.flightcase-brico.be/index.php?show_aux_page=34 (ietsje naar beneden scrollen tot project 8 ).
Paul

mivc057

Wat een toeval. Deze "flight-case" heb ik een paar jaar geleden gemaakt om mijn BR44 Spoor-1 te vervoeren. De onderkant van de kist , zonder de 2 zijstukken , past op de clubbaan in Aalst en zo hoef ik de loc niet met de hand uit de kist te nemen, hij rijdt zo rechtstreeks de baan op. Ook heb ik er een elektrische aansluiting in voorzien om eventueel de loc te verlichten of te doen dampen op zijn sokkel. Was best lastig om maken , heel kleine alu stukjes die in 2 richtingen in het verstek moesten gezaagd worden, verschillende langs mijn horen zien passeren  ;D
Wel heel handig maar zwaar.

eve

Kijk ook eens onder "Aankondiging nieuwigheden" : Kunststofkoffer voor H0 en meer...

Erik

NowWhat

Lage versie van de "Systainer" opbergkoffers werkt eveneens perfect. Goeie hoogte en lengte om rijtuigen rechtop in te zetten, zes naast elkaar geeft een volledige breedte van de koffer en standaard zijn deze uitgevoerd met een 1cm bodempje (los en ook te verwijderen) in "mousse".
https://www.kofferfunshop.de/systainers/systainer+t-loc/systainer+t-loc+empty/systainer+t-loc+i.html?osCsid=58ad3716124fcd3049be4d5b23cc0b4f

goedkoper bij aankoop van 5 of meer en zeker ook te vinden bij Belgische leveranciers.

 


rixke rail

#22
Een tip !
Ga eens langs bij uw lokale superette. Daar vindt U hoogstwaarschijnlijk bij de uitgang gratis kartonnen dozen, kratjes of palletjes, in casu van kiwis :



Uiterst geschikt om verschillende MS op te bergen.

 
Of M6-rijtuigen, met doos en al ...



En ander type doos (afgesneden op hoogte) was zéér geschikt voor mijn collectie Eaos-containerwagens ... 


En nog een ander, kleiner kartonnen fruitkratje, volstond om 5 x 3 vastgekoppelde cokeswagens te herbergen, met extra moussekes al bescherming ...



Als tussenschot kunnen kartonnen palletbeschermers nuttig zijn :



Deze laatste kunnen trouwens ook gebruikt worden om de randen van de baan (opstelsporen) te beschermen :



Je hoeft echt geen superdure bazar te kopen om uw materieel te bewaren, eenvoud siert ...
Totale kostprijs € 0.00, want alles is recuperatiemateraiaal.  8)
Hopelijk hebben jullie er wat aan,
Modelspoorse groeten,
Eric.
Edit : bijwerkingen gedaan ...
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Jurgen

@ Rixke: Waar heb jij je palletbeschermers gehaald? Zelf heb ik er ooit eens 2 kunnen bemachtigen, maar daar is het dan ook bij gebleven.
Het is enorm handig als bescherming in een schaduwstation waar de randjes naast mijn sporen toch iets te smal zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rixke rail

@ Jurgen : in het economaat op het werk ...
Toegegeven, ik heb goeie contacten met die mannen daar.
Zo heb ik een redelijk voorraadje kunnen opbouwen.
Ik moet maar vragen, zij moeten die toch weggooien.
Je kan er altijd enkele verkrijgen, mocht je dat willen.
Afhalen uiteraard, verzenden is niet te doen ...
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Paulogic

Bij iedere grote meubelzaak hebben ze dit met overschot. Als je ze vriendelijk vraagt zal je ze wel krijgen. Zij minder afval (dat geld kost om te laten ophalen) en jij
geholpen. Ik heb er ooit zo eens een pak opgehaald om mijn meubelen te beschermen bij de verhuis.
mvg,
Paul(ogic)

Jurgen

Citaat van: rixke rail op 25 december 2012, 22:29:31 PM
@ Jurgen : in het economaat op het werk ...


Handig.  :D
Die van mij komen van een pallet papier dat ooit geleverd werd, maar nadien zaten die er niet meer bij. Misschien moet ik eens gaan vragen bij ons plaatselijke copycenter. Misschien hebben zij er ook en het is vlakbij. Dringend is het in ieder geval niet, mijn baan is toch afgebroken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Kees-Jan

Bij deze dan heren:

De houten kist van Hornbach met een gesneden inlay:

Opberg systeem treinen by Kees, on Flickr

De wagens staan met tweeën in 1 vak welke met speciaal papier ingelegd is:

Opberg systeem treinen by Kees, on Flickr

De tweede verdieping staat er los op:

Opberg systeem treinen by Kees, on Flickr

Door de inlay's zo te maken kunnen er complete treinen in 1 kist (of meerdere treinen/treinstellen. Het voordeel voor mij is minder volume in opslag. Bij het meenemen van treinen naar beurzen om te rijden op module banen pak je in 1 keer een hele trein uit zonder al die (plastic of kartonnen) doosjes open te hoeven maken.

mvg,

Kees-Jan

Tjalling

Hallo Kees-Jan,

Mooi gemaakt! Ik neem aan dat je een losse plaat hebt tussen de eerste en tweede verdieping?
Wat voor papier gebruik je om je modellen te beschermen?

Groet,
Tjalling
 

Kees-Jan

Hallo.

De bovenste plaat is een bak (dus rand en bodem samen) welke er in 1 keer uit te halen is. Het papier heb ik van mijn andere werk en wordt gebruikt om operatie netten in te verpakken. Het is erg sterk, kan goed ventileren en is ook zacht waardoor er geen beschadigingen aan de treinen kunnen ontstaan. Schuim(rubber) heeft nog wel eens de neiging om te gaan "plakken" aan modellen waardoor er zulke mooie afdrukken op komen.

mvg,

Kees-Jan