Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

waar is de tijd

Gestart door Huugooke, 15 november 2012, 15:41:42 PM

Jurgen

Citaat van: piko(ho) op 15 november 2012, 21:03:44 PM
Volgens mij heb ik die tijd niet (of onbewust) meegemaakt. Ben namelijk geboren in 98

Maar jongen toch, ik ben van 82 en lees hier dingen die toen al lang verleden tijd waren. Ik vrees dus dat je die tijd helemaal niet meegemaakt hebt, je vader was toen misschien zelf nog een kind.


Die goeie ouwe tijd, die zal altijd blijven bestaan hoor. Voor sommigen is die zelfs nu bezig, alleen beseffen ze het nog niet.
Toen ik 12 jaar was liep ik tijdens de zomer op straat rond, aan het ravotten met mijn vrienden. Toen mochten kinderen nog op straat spelen. Tegenwoordig moeten speelpleintjes sluiten omdat de "ouw van dagen" niet meer rustig in hunne hof kunnen zitten. En dan maar zagen dat de jeugd te veel naar TV kijkt en achter de computer hangt. Maar ohoh, durf dat eens luidop vertellen!  :-\
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

factageklerk

Ach ja, bekijk het zo ieder heeft zijn eigen " in mijnen tijd periode" de generatie van nu zal dit binnen 20 jaar ook zeggen. Ik moet wel zeggen door de jaren heen dat de mens minder solidair is geworden, meer individueler,onverdraagzamer :( . Ze komen weinig buiten wonen meer en meer korter op elkaar ,op kleinere percelen juist kiekens zoals in een legbatterij. Inderdaad waar is de tijd dat we vrij en onbezorgd op de straat speelden, met de buren praten, naar Merlina keken....... en zeker waar is de tijd dat er nog 51'ers, 23'ers,22'ers,25'ers, 16'en, 60'ers reden en er meer stoomlocs rijvaardig waren, dat de stations veilig waren (perronkaartjes) en nog open...... ;)
 

Havoc

"Vrij en onbezorgd op straat spelen" was in mijn tijd (jaren '70) al niet evident meer. Was toen ook behoorlijk druk in de straat.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

argilla

alles goed en wel maar......ben nu aan het TV kijken naar de aankomst van de goede (g)Heilige man. Zal zeker mijn veiligheidsschoen zetten .Hopelijk rijdt Hij mijn stulpje niet voorbij. Ben heel braaf geweest en mijn huwelijksplichten regelmatig voldaan......... ;D ;D :-*
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Metpetergaathetbeter

Citaat van: argilla op 17 november 2012, 14:14:10 PM
Ben heel braaf geweest en mijn huwelijksplichten regelmatig voldaan......... ;D ;D :-*


regelmatig ? Klinkt ook niet echt 100% possitief zo te horen en jij wilt ook wat krijgen, dan ben ik gerust bij mij was dat veel meer dan regelmatig ! ;D
Groeten Peter ;)

PeterC

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 17 november 2012, 16:52:01 PM
Citaat van: argilla op 17 november 2012, 14:14:10 PM
Ben heel braaf geweest en mijn huwelijksplichten regelmatig voldaan......... ;D ;D :-*


regelmatig ? Klinkt ook niet echt 100% possitief zo te horen en jij wilt ook wat krijgen, dan ben ik gerust bij mij was dat veel meer dan regelmatig ! ;D
Groeten Peter ;)

regelmatig = met de regelmaat van de klok
Om het uur is ook regelmatig  :o :o :o
Groetjes, Peter


Metpetergaathetbeter

maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar maandelijks is ook regelmatig ; 1 maal in de maand ! ??? ::)
Groeten Peter ;)

Jurgen

Och, ze hebben het net in het nieuws gezegd, de Sint zei dat er geen stoute kinderen waren dit jaar.
Zou hij nu treinsets voor iedereen bijhebben?  ::)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Huugooke

Hij bedoelde in Antwerpen! ;)

T03

Elke tijd en leeftijd heeft zijn deugden en ondeugden.
De tijd waarin je leeft is niet zo belangrijk, wel hoe je hem beleeft.

SpGr ;)
Marc
"I have a train riding in my brain"

Metpetergaathetbeter

alhoewel er tegenwoordig mensen zouden opteren voor de roe (SM en dan bedoel ik niet op de de afkorting van ons blad met die een M meer telt !) i.p.v voor de treinset !  ;D
Je moet hobby-keuze respecteren hoe extreem die ook afwijkt van de jouwe !  ::) ???
Groeten Peter

argilla

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 18 november 2012, 11:03:34 AM
alhoewel er tegenwoordig mensen zouden opteren voor de roe (SM en dan bedoel ik niet op de de afkorting van ons blad met die een M meer telt !) i.p.v voor de treinset !  ;D
Je moet hobby-keuze respecteren hoe extreem die ook afwijkt van de jouwe !  ::) ???
Groeten Peter



Peter heu.....SM....Smalspoor magazine    ;D
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Johnnytrein

Post op zondag heb ik nooit geweten en ik ben van 1948, op straat spelen wel. Wij woonden toen op de Mechelsesteenweg ter hoogte van de molenlei waar nog een heel grote weide was nu staat daar het atheneum van Mortsel. Wij gingen zelfs met toelating bij de paterkes peren rapen(plukken).
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Huugooke

Ik ben bouwjaar '49, die post op zondag kan ik me ook niet echt herinneren, maar ik heb postzegels gezien met een opdruk "niet bestellen op zondag", dus...
Ik was zes toen ik de eerste keer in een auto zat (achteraan!), 10 toen de eerst "supermarkt" in onze buurt kwam, 14 toen ik de zee voor de eerste keer zag, en 24 voor ik voor het eerst vloog (met een Caravelle).
En die nostalgische treinritten in slecht verwarmde wagons waar je door de spleten in de vloer de rails zag!