Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Train World

Gestart door dgrr57, 14 november 2012, 17:30:30 PM

Huugooke

Ik ga hier niet weer citeren, anders krijg ik weer een bijnaam  ;D
Rudy: ik bedoelde toegang tot het museum. ;)
Iedereen: lees eens goed wat Evan schrijft: Train World is een belevenis ( er moet dringend een ander woord uitgevonden worden voor "museum".)
Het is niet de verzameling van oude voorwerpen in glazen kasten zoals vroeger, een goed "museum" dompelt je in een sfeer. En ik vind dat ze er heel goed in geslaagd zijn.
Foto's maken doe je als herinnering of om technische details vast te leggen, dat laatste is perfect mogelijk.
Ondanks de omvang van de zalen is er direct plaatsgebrek door de toch wel respectabele afmetingen van de machines. En dan moeten er keuzes gemaakt worden, dat begrijp ik. Iedereen zal wel een "eigen lievelingsding" missen.
Mijn visie is wel objectief, en persoonlijk; en ik vind het prachtig!
Mijn opmerking dat het te klein is was geen verwijt; ik vond het gewoon jammer dat het al gedaan was. ;D


Metpetergaathetbeter

Citaat van: Rangeerduivel op 05 oktober 2015, 17:13:40 PM


Degenen die bij AMSAC workshop's geven komen er doorgaans beter vanaf dan dat hoor!
Wij zijn geen bende gierigaards zulle!! ;D

niet te veel reklame maken want anders stopt dat niet met al die workshops !  8) ;D ;)

rixke rail

Citaat van: Huugooke op 04 oktober 2015, 20:24:11 PM
Citaat van: FREMO e.V. - afd België op 04 oktober 2015, 20:18:47 PM
Citaat van: Union Pacific op 04 oktober 2015, 19:56:56 PM
Waar is trouwens de type29.013 en type64.169 gebleven

HL 29.013 Depot FR kant Steenbrugge

HL64.169 Depot TSP/PFT is in privé bezit.

Mvg,
Maar de NMBS had ook een 64, heeft nog in "De Witte" meegespeeld!

Zie HIER
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

janieburton

Citaat van: evan op 05 oktober 2015, 17:12:59 PM
  Een museum is een belevenis om te kijken en bij te leren en te genieten van het moment zelf. 

Wil je mooie foto's?  Koop een catalogus van het museum, een boek   

Dat doe ik ook een catalogus kopen van het museum maar wat is er mis met een "eigen " foto willen nemen van een mooie loc in een treinmuseum of dat nu Train World is of een treinmuseum in het buitenland.

Een eigen foto is bijna zoiets als een "trofee" en heeft een hogere waarde dan een foto van diezelfde loc in een catalogus.


 

Huugooke

Citaat van: janieburton op 06 oktober 2015, 02:49:28 AM

Een eigen foto is bijna zoiets als een "trofee"
Een goede jager zorgt dan wel voor goed jachtmateriaal, dat hij door en door kent  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

rgp

Beste,

Ik heb foto's genomen zonder flits met mijn panasonicske: prima belicht en volledig in beeld (de type 12)

Roland

Huugooke

Citaat van: rgp op 06 oktober 2015, 12:06:01 PM
Beste,

Ik heb foto's genomen zonder flits met mijn panasonicske: prima belicht en volledig in beeld (de type 12)

Roland
ziedetwel sé! ;D

SuSke

ja, maar Roland leest dan ook altijd de manual  ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Huugooke

Citaat van: SuSke op 06 oktober 2015, 12:23:36 PM
ja, maar Roland leest dan ook altijd de manual  ;) ;)
En een goede keuze gemaakt! ;D

janieburton

Citaat van: Huugooke op 06 oktober 2015, 08:34:22 AM
Citaat van: janieburton op 06 oktober 2015, 02:49:28 AM

Een eigen foto is bijna zoiets als een "trofee"
Een goede jager zorgt dan wel voor goed jachtmateriaal, dat hij door en door kent  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Een Nikon is wel geen slecht toestel.

Dank u voor de tip maar op de huidige reflex fototoestellen is er een instelling "volautomatisch" , zelfde als bij het "panasonicke" van rgp of een smartphone(ook geen mogelijkheid om sluitersnelheid of diafragma te kiezen) en toch is het mij niet gelukt.

Zal eens terug gaan en een Canon reflex van iemand lenen
 

Huugooke

Citaat van: janieburton op 06 oktober 2015, 13:02:51 PM

Een Nikon is wel geen slecht toestel.

Zal eens terug gaan en een Canon reflex van iemand lenen
Hou die Nikon 5300 maar, met die Canon gaat het niet beter zijn. Kijk eens in de manual hoe je de ISO hoger kunt zetten. In de auto stand zijn de mogelijkheden beperkter dan in de "P" stand. Je kan de bovengrens van de ISO instellen op de hoogste waarde. Dus niet flitsen, stabiele houding aannemen.

vyncky

Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

ACFI


Metpetergaathetbeter


janieburton